§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.102.706

Akt jednorazowy
Wersja od: 11 czerwca 2007 r.
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 25 sierpnia 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 (Dz. U. Nr 200, poz. 2051, z późn. zm.3)) w załączniku "Uzupełnienie Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego 2004-2006" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w tabeli "OBJAŚNIENIE POJĘĆ" skreśla się część tabeli w brzmieniu:
"Pracujące osoby dorosłeOsoby wykonujące pracę na podstawie stosunku pracy, stosunku służbowego oraz umowy o pracę nakładczą."
2)
w ROZDZIALE IV "OPIS PRIORYTETÓW I DZIAŁAŃ":
a)
w Działaniach Priorytetu 1 oraz w Działaniach Priorytetu 3, z wyłączeniem Działania 3.4, część "PROCEDRURA SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjent końcowy zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania z realizacji przedkłada Instytucji Pośredniczącej.

Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w Systemie Informatycznym Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności (SIMIK) Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.

Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.

Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie do Instytucji Zarządzającej ZPORR.

Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.

Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.",

b)
w Działaniach Priorytetu 2 oraz w Działaniu 3.4 część "PROCEDURA SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczny odbiorca (beneficjent) zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania przedkłada Beneficjentowi końcowemu (Instytucji Wdrażającej).

Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w systemie SIMIK Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza sprawozdanie z działania okresowo, rocznie i na koniec realizacji. Sprawozdania przedkłada Instytucji Pośredniczącej.

Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w systemie SIMIK Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.

Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.

Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie do Instytucji Zarządzającej ZPORR.

Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.

Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.",

c)
w DZIAŁANIU 2.1 "Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie":
w tabeli "TABELARYCZNE ZESTAWIENIE INFORMACJI DOTYCZĄCYCH DZIAŁANIA 2.1":

- - część "Beneficjenci Ostateczni" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjenci OstateczniOsoby posiadające wykształcenie co najmniej gimnazjalne lub odpowiednie poziomem do starego systemu kształcenia (podstawowe), w szczególności osoby zamieszkałe na obszarach zmarginalizowanych4) w tym w szczególności obszarach wiejskich i obszarach restrukturyzacji przemysłów:

- pracujące osoby dorosłe zgłaszające z własnej inicjatywy chęć podwyższania lub dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy (poza godzinami pracy),

- uczniowie szkół ponadgimnazjalnych publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej,

- studenci szkół wyższych,

- rolnicy i domownicy5), z wyłączeniem emerytów i osób zarejestrowanych jako bezrobotne, zainteresowani podjęciem dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa,

- doradcy rolniczy6),

- instytucje zajmujące się monitorowaniem regionalnego rynku pracy, w tym ofert edukacyjnych i szkoleniowych,

- pielęgniarki i położne7), posiadające świadectwo dojrzałości i będące absolwentami liceów medycznych oraz medycznych szkół zawodowych kształcących w zawodzie pielęgniarki i położnej zgłaszające chęć udziału w studiach pierwszego stopnia podwyższających kwalifikacje pielęgniarek i położnych."

- - część "Rodzaje kwalifikujących się projektów" otrzymuje brzmienie:

"Rodzaje kwalifikujących się projektówI. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych:

1. Szkolenia dla pracujących osób dorosłych zgłaszających z własnej inicjatywy chęć podwyższania lub dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy, w tym w zakresie języków obcych, oraz wykorzystania technik informacyjnych i komunikacyjnych (ICT).

2. Szkolenia podwyższające kwalifikacje doradców rolniczych.
3. Szkolenia dla rolników i domowników w zakresie podejmowania dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa.
4. Usługi doradcze dla rolników i domowników w zakresie podejmowania dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa.
5. Usługi doradcze:

- wspomagające kształtowanie kariery zawodowej pracujących osób dorosłych, zgłaszających z własnej inicjatywy chęć podwyższania kwalifikacji zawodowych lub dostosowywania tych kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, oraz

- dla studentów.

6. Praktyczna nauka zawodu dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, z wyłączeniem szkół dla osób dorosłych8), realizowana poza Ramowym Planem Nauczania w okresie wolnym od nauki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (RP), odbywająca się w przedsiębiorstwach i mająca na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę pomiędzy pracodawcą a młodocianym w celu przygotowania zawodowego.
7. Krajowe praktyki zawodowe dla studentów szkół wyższych9) na kierunkach, gdzie nie są one obligatoryjne, odbywające się w przedsiębiorstwach i mające na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę.
8. Studia zawodowe podwyższające kwalifikacje pielęgniarek i położnych.
II. Badania i analizy na potrzeby regionalnego rynku pracy:

1. Organizacja metod wymiany informacji pomiędzy instytutcjami zaangażowanymi w monitorowanie regionalnego rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych w celu wzmocnienia współpracy pomiędzy tymi instytucjami. Służyć temu mogą projekty w szczególności z zakresu:

- przygotowania diagnozy w zakresie zidentyfikowania sytuacji w obszarze monitorowania rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych z równoczesnym przedstawieniem sposobów skuteczniejszego monitorowania zmian zachodzących na rynku pracy,

- organizowania seminariów, spotkań, warsztatów z udziałem instytucji zaangażowanych w monitorowanie regionalnego rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych w celu wymiany informacji z dziedziny zatrudnienia i kształcenia,

- zbierania danych i tworzenia ich baz w celu zwiększenia ilości i podniesienia jakości informacji z dziedziny zatrudnienia i kształcenia.

2. Badanie zbieżności prowadzonych w regionie przedsięwzięć w zakresie podwyższania umiejętności i kwalifikacji zawodowych z potrzebami regionalnego rynku pracy.
3. Analiza sytuacji na regionalnym rynku pracy, w tym w szczególności w zakresie przewidywanej sytuacji na rynku pracy wybranych zawodów, sektorów/branż, przewidywanych oczekiwań pracodawców odnośnie do pożądanych kwalifikacji i umiejętności pracowniczych, pożądanych usług szkoleniowych, zachodzących zmian w sektorze MSP, rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, oraz publikowanie wyników przeprowadzonych badań, analiz, ekspertyz."
w części "RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ PROJEKTÓW" w pkt I. "Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych" uchyla się pkt 9,
w części "BENEFICJENT OSTATECZNY":
--
uchyla się tiret siódme,
--
tiret ósme otrzymuje brzmienie:

"- pielęgniarki i położne7), posiadające świadectwo dojrzałości i będące absolwentami liceów medycznych oraz medycznych szkół zawodowych kształcących w zawodzie pielęgniarki i położnej, zgłaszające chęć udziału w studiach pierwszego stopnia podwyższających kwalifikacje pielęgniarek i położnych.",

d)
w DZIAŁANIU 2.2 "Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne":
w tabeli "TABELARYCZNE ZESTAWIENIE INFORMACJI DOTYCZĄCYCH DZIAŁANIA 2.2":
--
w części "Ostateczni Odbiorcy (Beneficjenci)" w pkt I "Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej" lit. a otrzymuje brzmienie:

"1. W przypadku ponadgimnazjalnych szkół publicznych.

Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne; związki, porozumienia i stowarzyszenia organów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem.

Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem prowadzącym. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem prowadzącym, lub innych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi na wypadek kontroli. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkołę w trakcie trwania projektu stypendialnego, projekt może być realizowany do końca roku szkolnego 2006/2007 przez organ, który rozpoczął realizację projektu w roku 2006.",

--
część "Beneficjenci Ostateczni" otrzymuje brzmienie:

"I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej:

- uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), z obszarów wiejskich11), miast do 5 tys. mieszkańców, miast od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma szkół ponadgimnazjalnych publicznych kończących się maturą, do których mógłby uczęszczać uczeń posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) w tych obszarach lub miastach, podejmujący naukę lub uczący się w szkole12) umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).

Wsparcie udzielone zostanie uczniom publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego, z wyłączeniem szkół dla dorosłych8).

W przypadku szkół artystycznych do ubiegania się o stypendium uprawnieni są uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na obszarach wiejskich, w miastach do 5 tys. mieszkańców, w miastach od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma publicznych szkół artystycznych kończących się maturą. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).

II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów:

- studenci pochodzący z obszarów zmarginalizowanych4) posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na terenie powiatu będącego ostatecznym odbiorcą (beneficjentem), w tym w szczególności na terenie obszarów wiejskich i restrukturyzacji przemysłów, oraz znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej10).

Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13). Wsparcie udzielone zostanie studentom uczelni publicznych i niepublicznych.",

w części "OSTATECZNI ODBIORCY (BENEFICJENCI)" w pkt I "Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej" pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W przypadku ponadgimnazjalnych szkół publicznych:

Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne; związki, porozumienia i stowarzyszenia organów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem.

Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem prowadzącym. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem prowadzącym, lub innych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi na wypadek kontroli. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkołę w trakcie trwania projektu stypendialnego, projekt może być realizowany do końca roku szkolnego 2006/2007 przez organ, który rozpoczął realizację projektu w roku 2006.",

część "BENEFICJENT OSTATECZNY" otrzymuje brzmienie:

"I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej.

Uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), z obszarów wiejskich11), miast do 5 tys. mieszkańców, miast od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma szkół ponadgimnazjalnych publicznych kończących się maturą, do których mógłby uczęszczać uczeń posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) w tych obszarach lub miastach, podejmujący naukę lub uczący się w szkole12) umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).

Wsparcie udzielone zostanie uczniom publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego, z wyłączeniem szkół dla dorosłych8).

W przypadku szkół artystycznych do ubiegania się o stypendium uprawnieni są uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na obszarach wiejskich, w miastach do 5 tys. mieszkańców, w miastach od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma publicznych szkół artystycznych kończących się maturą. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).

II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów.

Studenci pochodzący z obszarów zmarginalizowanych4) posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na terenie powiatu będącego ostatecznym odbiorcą (beneficjentem), w tym w szczególności na terenie obszarów wiejskich i restrukturyzacji przemysłów, oraz znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej10). Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13). Wsparcie udzielone zostanie studentom uczelni publicznych i niepublicznych.",

e)
w Działaniach Priorytetu 4 "Pomoc techniczna" część "PROCEDURA SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ" otrzymuje brzmienie:

"1. W przypadku gdy beneficjentem końcowym Pomocy Technicznej jest instytucja inna niż Instytucja Zarządzająca ZPORR (Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski, WUP lub inny beneficjent końcowy):

Beneficjent końcowy zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania z realizacji przedkłada Instytucji Pośredniczącej.

Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w Systemie Informatycznym Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności (SIMIK) Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.

Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.

Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie Instytucji Zarządzającej ZPORR.

Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.

Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR.

Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.

2. W przypadku gdy beneficjentem końcowym pomocy jest Instytucja Zarządzająca ZPORR:

Instytucja Zarządzająca ZPORR uwzględnia własne projekty, współfinansowane z Pomocy Technicznej ZPORR, sporządzając sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.

Procedury sporządzania i zatwierdzania sprawozdań oraz terminy ich składania są takie same jak w pierwszym przypadku.

Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.";

3)
ROZDZIAŁ V "TABELE FINANSOWE" otrzymuje brzmienie:

"Indykatywna tabela alokacji w ramach ZPORR w podziale na priorytety i działania (euro w cenach bieżących)

Priorytet/działanieKategorie interwencjiPubliczne
koszty ogółemwkład wspólnotowywkład krajowy
ogółemEFRREFSogółembudżet państwajednostki samorządu terytorialnego
123456789
Polska ogółem
Priorytet 1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów2.462.020.369,021.762.567.948,001.762.567.948,00699.452.421,0269.830.039,00629.622.382,02
1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego312, 317, 3191.002.176.862,93751.632.647,44751.632. 647,44250.544.215,49250.544.215,49
2. Infrastruktura ochrony środowiska332, 341, 343, 344, 345, 353409.917.396,01307.438.046,50307.438.046,50102.479.349,51102.479.349,51
3. Regionalna infrastruktura społeczna36, 183325.040.014.11243.780.010,58243.780.010,5881.260.003,5335.439.213,0045.820.790,53
3.1. Regionalna infrastruktura edukacyjna195.202.054,88146.401.541,68146.401.541,6848.800.513,2023.220.000,0025.580.513,20
3.2.Regionalna infrastruktura ochrony zdrowia129.837.959,2397.378.468,9097.378.468,9032.459.490,3312.219.213,0020.240.277,33
4. Rozwój turystyki i kultury354, 171, 172, 173263.707.528,91197.780.647,18197.780.647,1865.926.881,7324.979.472,0040.947.409,73
5. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego321, 322, 323125.389.251,0794.041.938,3094.041.938,3031.347.312,779.411.354,0021.935.958,77
6. Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach14)317, 319335.789.316.00167.894.658,00167.894.658,00167.894.658,00167.894.658,00
Priorytet 2 Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach600.018.911,82438.469.535,00438.469.535,00161.549.376,82160.258.702,571.290.674,25
1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie23145.650.475,25109.237.856,16109.237.856,1636.412.619,0936.412.619,09
2. Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne23193.445.684,39133.539.614,53133.539.614,5359.906.069,8658.615.395,611.290.674,25
I. Wsparcie dla dzieci z obszarów wiejskich152.174.971.10103.554.585,25103.554.585,2548.620.385,8548.620.385,85
II. Wsparcie dla studentów41.270.713,2929.985.029,2829.985.029,2811.285.684,019.995.009,761.290.674,25
3. Reorientacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa2470.942.040,3753.206.530,0353.206.530.0317.735.510,3417.735.510,34
4. Reorientacja zawodowa osób zagrożonych procesami restrukturyzacyjnymi2465.906.064,3649.429.548,4449.429.548.4416.476.515,9216.476.515,92
5. Promocja przedsiębiorczości2463.619.659,3147.714.744,4847.714.744,4815.904.914,8315.904.914,83
6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy2460.454.988,1445.341.241,3645.341.241,3615.113.746,7815.113.746,78
Priorytet 3 Rozwój lokalny970.031.043,14727.523.283,00727.523.283,00242.507.760,13108.397.883,06134.109.877,08
1. Obszary wiejskie312, 332, 341, 343, 344, 345, 171, 172, 354, 353 467.619.622,16350.714.716,62350.714.716,62116.904.905,5446.761.962,2270.142.943,32
2. Obszary podlegające restrukturyzacji164, 171, 172, 312, 332, 341, 343, 344, 345, 354145.279.410,99108.959.558,71108.959.558,7136.319.852,2814.527.940,9121.791.911,37
3. Zdegradowane obszary miejskie, poprzemysłowe i powojskowe164,351,352,353124.816.439,8393.612.330,5893.612.330,5831.204.109,2512.481.643,7018.722.465,55
4. Mikroprzedsiębiorstwa161,16375.965.192,3456.973.894,0056.973.894,0018.991.298,3418.991.298,340,00
5. Lokalna infrastruktura społeczna36156.350.377,82117.262.783,09117.262.783,0939.087.594,7215.635.037,8923.452.556,83
5.1. Lokalna infrastruktura edukacyjna i sportowa82.627.239,0061.970.429,2561.970.429,2520.656.809,758.262.723,9012.394.085,85
5.2. Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia73.723.138,8155.292.353,8455.292.353,8418.430.784,977.372.313,9911.058.470,98
Priorytet 4 Pomoc techniczna53.220.019,5739.910.003,0039.910.003,0013.310.016,577.816.289,825.493.726,76
1. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR - wydatki limitowane411, 412, 41333.524.881,5925.140.927,6525.140.927,658.383.953,944.508.890,443.875.063,50
2. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR - wydatki nielimitowane411, 412, 41311.397.944,658.548.206,038.548.206,032.849.738,622.203.417,90646.320,72
3. Działania informacyjne i promocyjne411, 4158.297.193,346.220.869,326.220.869,322.076.324,021.103.981,48972.342,54
ZPORR ogółem4.085.290.343,552.968.470.769,002.530.001.234,00438.469.535,001.116.819.574,55346.302.914,44770.516.660,11
Całkowite związane z EFRR3.485.271.431,732.530.001.234,002.530.001.234,000,00955.270.197,73186.044.211,87769.225.985,86
Całkowite związane z EFS600.018.911,82438.469.535,000,00438.469.535,00161.549.376,82160.258.702,571.290.674,25";

Zgodnie z art. 29 rozporządzenia nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych, wkład z funduszy zostaje obliczony w odniesieniu do całkowitego, publicznego lub pokrewnego kwalifikującego się wydatku (krajowego, regionalnego lub lokalnego i wspólnotowego) w ramach ZPORR.

4)
w ROZDZIALE VIII "PLAN PROMOCJI" w części "III. OBOWIĄZKI W ZAKRESIE INFORMACJI I PROMOCJI" tabela "V. Ramowy harmonogram działań" otrzymuje brzmienie:
"DziałanieInstytucja realizująca20042005200620072008
I-VIVII-XIII-VIVII-XIII-VIVII-XIII-VIVII-XIII-VIVII-XII
Publikacja: ZPORR, Uzupełnienia ZPORR, Podręcznika Procedur Wdrażania ZPORRIZ
Publikacja i dystrybucja broszur, materiałów informacyjnychIZ, UM, BK (IW), UW
Konferencje podsumowujące ZPORRIZ, UM, UW
Konferencje, seminaria i spotkania informacyjneIZ, UM, BK (IW), UW
Szkolenia i warsztaty dla beneficjentów końcowych oraz ostatecznych odbiorców (beneficjentów) IZ, UM, BK (IW), UW
Strony internetowe dotyczące ZPORRIZ, UM, BK (IW), UW
Współpraca z mediamiIZ, UM, UW, BK (IW)
Biuletyn informacyjny ZPORRIZ
Punkty informacyjneIZ, UM, BK (IW), (UW)
Okresowa ewaluacja i sprawozdaniaIZ, UM, UW, BK (IW)
BK (IW) - Beneficjenci Końcowi (Instytucje Wdrażające), IZ - Instytucja Zarządzająca,

UM - Urzędy Marszałkowskie, UW - Urzędy Wojewódzkie";

5)
w ANEKSIE III "ZASADY KWALIFIKACJI WYDATKÓW W RAMACH POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁAŃ ZPORR":
a)
w części "WYDATKI KWALIFIKOWALNE DZIAŁANIA 2.1" pkt 2 "Koszty Beneficjentów Ostatecznych" otrzymuje brzmienie:

"Koszty podróży i wyżywienia przy szkoleniach odbywających się w miejscu i poza miejscem zamieszkania oraz koszty zakwaterowania poza miejscem zamieszkania.

Koszty muszą zostać poniesione w racjonalnej wysokości (w stosunku do powszechnie występujących cen oraz z uwzględnieniem stawek określonych w odpowiednich przepisach krajowych w tym zakresie, tak aby te same limity były stosowane dla projektów współfinansowanych z EFS i projektów krajowych. W uzasadnionych projektem przypadkach kwalifikowane będą także koszty zakwaterowania poza miejscem stałego zamieszkania.

Zwrot kosztów podróży środkami komunikacji publicznej, kosztów wyżywienia w przypadku odbywania praktyk, a także kosztów zakwaterowania poza miejscem zamieszkania i siedzibą szkoły z uwzględnieniem odpowiednich przepisów krajowych w tym zakresie15), tak aby te same limity były stosowane dla projektów współfinansowanych z EFS i projektów krajowych.",

b)
w części: "WYDATKI KWALIFIKOWALNE DZIAŁANIA 2.3", "WYDATKI KWALIFIKOWALNE DZIAŁANIA 2.4" i "WYDATKI KWALIFIKOWALNE DZIAŁANIA 2.6", w pkt 2 "Koszty Beneficjentów Ostatecznych" wyrazy:

"Koszty podróży, zakwaterowania, wyżywienia przy szkoleniach odbywających się poza miejscem zamieszkania;"

zastępuje się wyrazami:

"Koszty podróży i wyżywienia przy szkoleniach odbywających się w miejscu i poza miejscem zamieszkania oraz koszty zakwaterowania poza miejscem zamieszkania;".