§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006.
Dz.U.2007.102.706
Akt jednorazowy"Pracujące osoby dorosłe | Osoby wykonujące pracę na podstawie stosunku pracy, stosunku służbowego oraz umowy o pracę nakładczą." |
"Beneficjent końcowy zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania z realizacji przedkłada Instytucji Pośredniczącej.
Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w Systemie Informatycznym Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności (SIMIK) Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.
Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.
Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie do Instytucji Zarządzającej ZPORR.
Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.
Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.",
"Ostateczny odbiorca (beneficjent) zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania przedkłada Beneficjentowi końcowemu (Instytucji Wdrażającej).
Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w systemie SIMIK Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza sprawozdanie z działania okresowo, rocznie i na koniec realizacji. Sprawozdania przedkłada Instytucji Pośredniczącej.
Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w systemie SIMIK Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.
Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.
Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie do Instytucji Zarządzającej ZPORR.
Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.
Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.",
- - część "Beneficjenci Ostateczni" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjenci Ostateczni | Osoby posiadające wykształcenie co najmniej gimnazjalne lub odpowiednie poziomem do starego systemu kształcenia (podstawowe), w szczególności osoby zamieszkałe na obszarach zmarginalizowanych4) w tym w szczególności obszarach wiejskich i obszarach restrukturyzacji przemysłów: - pracujące osoby dorosłe zgłaszające z własnej inicjatywy chęć podwyższania lub dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy (poza godzinami pracy), - uczniowie szkół ponadgimnazjalnych publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej, - studenci szkół wyższych, - rolnicy i domownicy5), z wyłączeniem emerytów i osób zarejestrowanych jako bezrobotne, zainteresowani podjęciem dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa, - doradcy rolniczy6), - instytucje zajmujące się monitorowaniem regionalnego rynku pracy, w tym ofert edukacyjnych i szkoleniowych, - pielęgniarki i położne7), posiadające świadectwo dojrzałości i będące absolwentami liceów medycznych oraz medycznych szkół zawodowych kształcących w zawodzie pielęgniarki i położnej zgłaszające chęć udziału w studiach pierwszego stopnia podwyższających kwalifikacje pielęgniarek i położnych." |
- - część "Rodzaje kwalifikujących się projektów" otrzymuje brzmienie:
"Rodzaje kwalifikujących się projektów | I. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych: 1. Szkolenia dla pracujących osób dorosłych zgłaszających z własnej inicjatywy chęć podwyższania lub dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy, w tym w zakresie języków obcych, oraz wykorzystania technik informacyjnych i komunikacyjnych (ICT). |
2. Szkolenia podwyższające kwalifikacje doradców rolniczych. | |
3. Szkolenia dla rolników i domowników w zakresie podejmowania dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa. | |
4. Usługi doradcze dla rolników i domowników w zakresie podejmowania dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa. | |
5. Usługi doradcze: - wspomagające kształtowanie kariery zawodowej pracujących osób dorosłych, zgłaszających z własnej inicjatywy chęć podwyższania kwalifikacji zawodowych lub dostosowywania tych kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, oraz - dla studentów. | |
6. Praktyczna nauka zawodu dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, z wyłączeniem szkół dla osób dorosłych8), realizowana poza Ramowym Planem Nauczania w okresie wolnym od nauki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (RP), odbywająca się w przedsiębiorstwach i mająca na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę pomiędzy pracodawcą a młodocianym w celu przygotowania zawodowego. | |
7. Krajowe praktyki zawodowe dla studentów szkół wyższych9) na kierunkach, gdzie nie są one obligatoryjne, odbywające się w przedsiębiorstwach i mające na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę. | |
8. Studia zawodowe podwyższające kwalifikacje pielęgniarek i położnych. | |
II. Badania i analizy na potrzeby regionalnego rynku pracy: 1. Organizacja metod wymiany informacji pomiędzy instytutcjami zaangażowanymi w monitorowanie regionalnego rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych w celu wzmocnienia współpracy pomiędzy tymi instytucjami. Służyć temu mogą projekty w szczególności z zakresu: - przygotowania diagnozy w zakresie zidentyfikowania sytuacji w obszarze monitorowania rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych z równoczesnym przedstawieniem sposobów skuteczniejszego monitorowania zmian zachodzących na rynku pracy, | |
- organizowania seminariów, spotkań, warsztatów z udziałem instytucji zaangażowanych w monitorowanie regionalnego rynku pracy oraz ofert edukacyjnych i szkoleniowych w celu wymiany informacji z dziedziny zatrudnienia i kształcenia, - zbierania danych i tworzenia ich baz w celu zwiększenia ilości i podniesienia jakości informacji z dziedziny zatrudnienia i kształcenia. | |
2. Badanie zbieżności prowadzonych w regionie przedsięwzięć w zakresie podwyższania umiejętności i kwalifikacji zawodowych z potrzebami regionalnego rynku pracy. | |
3. Analiza sytuacji na regionalnym rynku pracy, w tym w szczególności w zakresie przewidywanej sytuacji na rynku pracy wybranych zawodów, sektorów/branż, przewidywanych oczekiwań pracodawców odnośnie do pożądanych kwalifikacji i umiejętności pracowniczych, pożądanych usług szkoleniowych, zachodzących zmian w sektorze MSP, rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, oraz publikowanie wyników przeprowadzonych badań, analiz, ekspertyz." |
"- pielęgniarki i położne7), posiadające świadectwo dojrzałości i będące absolwentami liceów medycznych oraz medycznych szkół zawodowych kształcących w zawodzie pielęgniarki i położnej, zgłaszające chęć udziału w studiach pierwszego stopnia podwyższających kwalifikacje pielęgniarek i położnych.",
"1. W przypadku ponadgimnazjalnych szkół publicznych.
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne; związki, porozumienia i stowarzyszenia organów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem.
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem prowadzącym. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem prowadzącym, lub innych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi na wypadek kontroli. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkołę w trakcie trwania projektu stypendialnego, projekt może być realizowany do końca roku szkolnego 2006/2007 przez organ, który rozpoczął realizację projektu w roku 2006.",
"I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej:
- uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), z obszarów wiejskich11), miast do 5 tys. mieszkańców, miast od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma szkół ponadgimnazjalnych publicznych kończących się maturą, do których mógłby uczęszczać uczeń posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) w tych obszarach lub miastach, podejmujący naukę lub uczący się w szkole12) umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).
Wsparcie udzielone zostanie uczniom publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego, z wyłączeniem szkół dla dorosłych8).
W przypadku szkół artystycznych do ubiegania się o stypendium uprawnieni są uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na obszarach wiejskich, w miastach do 5 tys. mieszkańców, w miastach od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma publicznych szkół artystycznych kończących się maturą. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).
II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów:
- studenci pochodzący z obszarów zmarginalizowanych4) posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na terenie powiatu będącego ostatecznym odbiorcą (beneficjentem), w tym w szczególności na terenie obszarów wiejskich i restrukturyzacji przemysłów, oraz znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej10).
Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13). Wsparcie udzielone zostanie studentom uczelni publicznych i niepublicznych.",
"1. W przypadku ponadgimnazjalnych szkół publicznych:
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne; związki, porozumienia i stowarzyszenia organów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem.
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem prowadzącym. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem prowadzącym, lub innych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi na wypadek kontroli. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkołę w trakcie trwania projektu stypendialnego, projekt może być realizowany do końca roku szkolnego 2006/2007 przez organ, który rozpoczął realizację projektu w roku 2006.",
"I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej.
Uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej10), z obszarów wiejskich11), miast do 5 tys. mieszkańców, miast od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma szkół ponadgimnazjalnych publicznych kończących się maturą, do których mógłby uczęszczać uczeń posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) w tych obszarach lub miastach, podejmujący naukę lub uczący się w szkole12) umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).
Wsparcie udzielone zostanie uczniom publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego, z wyłączeniem szkół dla dorosłych8).
W przypadku szkół artystycznych do ubiegania się o stypendium uprawnieni są uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na obszarach wiejskich, w miastach do 5 tys. mieszkańców, w miastach od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma publicznych szkół artystycznych kończących się maturą. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13).
II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów.
Studenci pochodzący z obszarów zmarginalizowanych4) posiadający zameldowanie stałe (lub w przypadku braku możliwości zameldowania stałego zameldowanie czasowe) na terenie powiatu będącego ostatecznym odbiorcą (beneficjentem), w tym w szczególności na terenie obszarów wiejskich i restrukturyzacji przemysłów, oraz znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej10). Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13). Wsparcie udzielone zostanie studentom uczelni publicznych i niepublicznych.",
"1. W przypadku gdy beneficjentem końcowym Pomocy Technicznej jest instytucja inna niż Instytucja Zarządzająca ZPORR (Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski, WUP lub inny beneficjent końcowy):
Beneficjent końcowy zobowiązany jest do monitorowania i sprawozdawania z realizacji projektu okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu. Sprawozdania z realizacji przedkłada Instytucji Pośredniczącej.
Po weryfikacji otrzymanych sprawozdań i danych generowanych w Systemie Informatycznym Monitoringu i Kontroli Finansowej Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności (SIMIK) Instytucja Pośrednicząca sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR w danym województwie okresowo, rocznie i na koniec realizacji.
Sprawozdania okresowe, roczne i na zakończenie realizacji ZPORR w danym województwie zatwierdza Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR.
Po zatwierdzeniu przez Podkomitet Monitorujący komponent regionalny ZPORR, Instytucja Pośrednicząca przekazuje sprawozdania z realizacji ZPORR w danym województwie Instytucji Zarządzającej ZPORR.
Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.
Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR.
Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.
2. W przypadku gdy beneficjentem końcowym pomocy jest Instytucja Zarządzająca ZPORR:
Instytucja Zarządzająca ZPORR uwzględnia własne projekty, współfinansowane z Pomocy Technicznej ZPORR, sporządzając sprawozdanie z realizacji ZPORR okresowo, rocznie i na zakończenie realizacji Programu.
Procedury sporządzania i zatwierdzania sprawozdań oraz terminy ich składania są takie same jak w pierwszym przypadku.
Sprawozdanie okresowe, roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR zatwierdza Komitet Monitorujący ZPORR. Sprawozdania roczne i sprawozdanie na zakończenie realizacji ZPORR dodatkowo zatwierdzane są przez Komisję Europejską.";
"Indykatywna tabela alokacji w ramach ZPORR w podziale na priorytety i działania (euro w cenach bieżących)
Priorytet/działanie | Kategorie interwencji | Publiczne | ||||||
koszty ogółem | wkład wspólnotowy | wkład krajowy | ||||||
ogółem | EFRR | EFS | ogółem | budżet państwa | jednostki samorządu terytorialnego | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Polska ogółem | ||||||||
Priorytet 1 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów | 2.462.020.369,02 | 1.762.567.948,00 | 1.762.567.948,00 | 699.452.421,02 | 69.830.039,00 | 629.622.382,02 | ||
1. Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego | 312, 317, 319 | 1.002.176.862,93 | 751.632.647,44 | 751.632. 647,44 | 250.544.215,49 | 250.544.215,49 | ||
2. Infrastruktura ochrony środowiska | 332, 341, 343, 344, 345, 353 | 409.917.396,01 | 307.438.046,50 | 307.438.046,50 | 102.479.349,51 | 102.479.349,51 | ||
3. Regionalna infrastruktura społeczna | 36, 183 | 325.040.014.11 | 243.780.010,58 | 243.780.010,58 | 81.260.003,53 | 35.439.213,00 | 45.820.790,53 | |
3.1. Regionalna infrastruktura edukacyjna | 195.202.054,88 | 146.401.541,68 | 146.401.541,68 | 48.800.513,20 | 23.220.000,00 | 25.580.513,20 | ||
3.2.Regionalna infrastruktura ochrony zdrowia | 129.837.959,23 | 97.378.468,90 | 97.378.468,90 | 32.459.490,33 | 12.219.213,00 | 20.240.277,33 | ||
4. Rozwój turystyki i kultury | 354, 171, 172, 173 | 263.707.528,91 | 197.780.647,18 | 197.780.647,18 | 65.926.881,73 | 24.979.472,00 | 40.947.409,73 | |
5. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego | 321, 322, 323 | 125.389.251,07 | 94.041.938,30 | 94.041.938,30 | 31.347.312,77 | 9.411.354,00 | 21.935.958,77 | |
6. Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach14) | 317, 319 | 335.789.316.00 | 167.894.658,00 | 167.894.658,00 | 167.894.658,00 | 167.894.658,00 | ||
Priorytet 2 Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach | 600.018.911,82 | 438.469.535,00 | 438.469.535,00 | 161.549.376,82 | 160.258.702,57 | 1.290.674,25 | ||
1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie | 23 | 145.650.475,25 | 109.237.856,16 | 109.237.856,16 | 36.412.619,09 | 36.412.619,09 | ||
2. Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne | 23 | 193.445.684,39 | 133.539.614,53 | 133.539.614,53 | 59.906.069,86 | 58.615.395,61 | 1.290.674,25 | |
I. Wsparcie dla dzieci z obszarów wiejskich | 152.174.971.10 | 103.554.585,25 | 103.554.585,25 | 48.620.385,85 | 48.620.385,85 | |||
II. Wsparcie dla studentów | 41.270.713,29 | 29.985.029,28 | 29.985.029,28 | 11.285.684,01 | 9.995.009,76 | 1.290.674,25 | ||
3. Reorientacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa | 24 | 70.942.040,37 | 53.206.530,03 | 53.206.530.03 | 17.735.510,34 | 17.735.510,34 | ||
4. Reorientacja zawodowa osób zagrożonych procesami restrukturyzacyjnymi | 24 | 65.906.064,36 | 49.429.548,44 | 49.429.548.44 | 16.476.515,92 | 16.476.515,92 | ||
5. Promocja przedsiębiorczości | 24 | 63.619.659,31 | 47.714.744,48 | 47.714.744,48 | 15.904.914,83 | 15.904.914,83 | ||
6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy | 24 | 60.454.988,14 | 45.341.241,36 | 45.341.241,36 | 15.113.746,78 | 15.113.746,78 | ||
Priorytet 3 Rozwój lokalny | 970.031.043,14 | 727.523.283,00 | 727.523.283,00 | 242.507.760,13 | 108.397.883,06 | 134.109.877,08 | ||
1. Obszary wiejskie | 312, 332, 341, 343, 344, 345, 171, 172, 354, 353 | 467.619.622,16 | 350.714.716,62 | 350.714.716,62 | 116.904.905,54 | 46.761.962,22 | 70.142.943,32 | |
2. Obszary podlegające restrukturyzacji | 164, 171, 172, 312, 332, 341, 343, 344, 345, 354 | 145.279.410,99 | 108.959.558,71 | 108.959.558,71 | 36.319.852,28 | 14.527.940,91 | 21.791.911,37 | |
3. Zdegradowane obszary miejskie, poprzemysłowe i powojskowe | 164,351,352,353 | 124.816.439,83 | 93.612.330,58 | 93.612.330,58 | 31.204.109,25 | 12.481.643,70 | 18.722.465,55 | |
4. Mikroprzedsiębiorstwa | 161,163 | 75.965.192,34 | 56.973.894,00 | 56.973.894,00 | 18.991.298,34 | 18.991.298,34 | 0,00 | |
5. Lokalna infrastruktura społeczna | 36 | 156.350.377,82 | 117.262.783,09 | 117.262.783,09 | 39.087.594,72 | 15.635.037,89 | 23.452.556,83 | |
5.1. Lokalna infrastruktura edukacyjna i sportowa | 82.627.239,00 | 61.970.429,25 | 61.970.429,25 | 20.656.809,75 | 8.262.723,90 | 12.394.085,85 | ||
5.2. Lokalna infrastruktura ochrony zdrowia | 73.723.138,81 | 55.292.353,84 | 55.292.353,84 | 18.430.784,97 | 7.372.313,99 | 11.058.470,98 | ||
Priorytet 4 Pomoc techniczna | 53.220.019,57 | 39.910.003,00 | 39.910.003,00 | 13.310.016,57 | 7.816.289,82 | 5.493.726,76 | ||
1. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR - wydatki limitowane | 411, 412, 413 | 33.524.881,59 | 25.140.927,65 | 25.140.927,65 | 8.383.953,94 | 4.508.890,44 | 3.875.063,50 | |
2. Wsparcie procesu wdrażania ZPORR - wydatki nielimitowane | 411, 412, 413 | 11.397.944,65 | 8.548.206,03 | 8.548.206,03 | 2.849.738,62 | 2.203.417,90 | 646.320,72 | |
3. Działania informacyjne i promocyjne | 411, 415 | 8.297.193,34 | 6.220.869,32 | 6.220.869,32 | 2.076.324,02 | 1.103.981,48 | 972.342,54 | |
ZPORR ogółem | 4.085.290.343,55 | 2.968.470.769,00 | 2.530.001.234,00 | 438.469.535,00 | 1.116.819.574,55 | 346.302.914,44 | 770.516.660,11 | |
Całkowite związane z EFRR | 3.485.271.431,73 | 2.530.001.234,00 | 2.530.001.234,00 | 0,00 | 955.270.197,73 | 186.044.211,87 | 769.225.985,86 | |
Całkowite związane z EFS | 600.018.911,82 | 438.469.535,00 | 0,00 | 438.469.535,00 | 161.549.376,82 | 160.258.702,57 | 1.290.674,25"; |
Zgodnie z art. 29 rozporządzenia nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych, wkład z funduszy zostaje obliczony w odniesieniu do całkowitego, publicznego lub pokrewnego kwalifikującego się wydatku (krajowego, regionalnego lub lokalnego i wspólnotowego) w ramach ZPORR.
"Działanie | Instytucja realizująca | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | |||||
I-VI | VII-XII | I-VI | VII-XII | I-VI | VII-XII | I-VI | VII-XII | I-VI | VII-XII | ||
Publikacja: ZPORR, Uzupełnienia ZPORR, Podręcznika Procedur Wdrażania ZPORR | IZ | ||||||||||
Publikacja i dystrybucja broszur, materiałów informacyjnych | IZ, UM, BK (IW), UW | ||||||||||
Konferencje podsumowujące ZPORR | IZ, UM, UW | ||||||||||
Konferencje, seminaria i spotkania informacyjne | IZ, UM, BK (IW), UW | ||||||||||
Szkolenia i warsztaty dla beneficjentów końcowych oraz ostatecznych odbiorców (beneficjentów) | IZ, UM, BK (IW), UW | ||||||||||
Strony internetowe dotyczące ZPORR | IZ, UM, BK (IW), UW | ||||||||||
Współpraca z mediami | IZ, UM, UW, BK (IW) | ||||||||||
Biuletyn informacyjny ZPORR | IZ | ||||||||||
Punkty informacyjne | IZ, UM, BK (IW), (UW) | ||||||||||
Okresowa ewaluacja i sprawozdania | IZ, UM, UW, BK (IW) | ||||||||||
BK (IW) - Beneficjenci Końcowi (Instytucje Wdrażające), IZ - Instytucja Zarządzająca, UM - Urzędy Marszałkowskie, UW - Urzędy Wojewódzkie"; |
"Koszty podróży i wyżywienia przy szkoleniach odbywających się w miejscu i poza miejscem zamieszkania oraz koszty zakwaterowania poza miejscem zamieszkania.
Koszty muszą zostać poniesione w racjonalnej wysokości (w stosunku do powszechnie występujących cen oraz z uwzględnieniem stawek określonych w odpowiednich przepisach krajowych w tym zakresie, tak aby te same limity były stosowane dla projektów współfinansowanych z EFS i projektów krajowych. W uzasadnionych projektem przypadkach kwalifikowane będą także koszty zakwaterowania poza miejscem stałego zamieszkania.
Zwrot kosztów podróży środkami komunikacji publicznej, kosztów wyżywienia w przypadku odbywania praktyk, a także kosztów zakwaterowania poza miejscem zamieszkania i siedzibą szkoły z uwzględnieniem odpowiednich przepisów krajowych w tym zakresie15), tak aby te same limity były stosowane dla projektów współfinansowanych z EFS i projektów krajowych.",
"Koszty podróży, zakwaterowania, wyżywienia przy szkoleniach odbywających się poza miejscem zamieszkania;"
zastępuje się wyrazami:
"Koszty podróży i wyżywienia przy szkoleniach odbywających się w miejscu i poza miejscem zamieszkania oraz koszty zakwaterowania poza miejscem zamieszkania;".