§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006.
Dz.U.2006.58.404
Akt jednorazowy"Instytucje zajmujące się monitorowaniem rynku pracy | Instytucje mające w swojej działalności określonej stosownymi dokumentami, zadania związane z prowadzeniem badań naukowych, analiz lub posiadają doświadczenie w prowadzeniu badań, analiz" |
"Szkoła wyższa | Jednostka działająca na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 oraz z 2006 r. Nr 46, poz. 328)." |
"DZIAŁANIE 1.1 MODERNIZACJA I ROZBUDOWA REGIONALNEGO UKŁADU TRANSPORTOWEGO
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Długość nowych dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych (km) | 70 |
2. | Długość zmodernizowanych dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych (km) | 129 | |
3. | Liczba finansowanych projektów poprawy transportu publicznego (szt.) | 9 | |
4. | Pojemność nowego taboru komunikacji miejskiej (miejsca) | +6.500 | |
Rezultaty | 1. | Udział nowych dróg powstałych w wyniku wsparcia w całkowitej długości nowych dróg (%) | będzie monitorowane |
2. | Udział długości dróg zmodernizowanych w całkowitej długości dróg województwa (%) | będzie monitorowane | |
3. | Udział pojemności nowego taboru komunikacji miejskiej w całkowitej pojemności taboru komunikacji zbiorowej (%) | +0,5% | |
4. | Powierzchnia terenów inwestycyjnych, które stały się dostępne w wyniku realizacji projektów (ha) | 380 | |
Oddziaływanie | 1. | Nakłady na bieżące utrzymanie (naprawy nawierzchni) dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych (w cenach stałych - PLN) | -0,2% |
2. | Udział pasażerów przewożonych komunikacją miejską w ogóle ludności (%) | +1% | |
3. | Wskaźnik liczby wypadków drogowych na 1.000 zarejestrowanych pojazdów samochodowych (szt.) | -3% | |
4. | Liczba zabitych i rannych w wypadkach drogowych na 1.000 mieszkańców(osoby) | -3%" |
"DZIAŁANIE 1.2 INFRASTRUKTURA OCHRONY ŚRODOWISKA
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Długość sieci rozdzielczej wodociągów (km) | 167 |
2. | Długość sieci kanalizacyjnych (km) | 434 | |
3. | Liczba stacji uzdatniania wody (szt.) | 24 | |
4. | Liczba oczyszczalni ścieków (szt.) | 18 | |
5. | Liczba finansowanych projektów selektywnej zbiórki odpadów, składowania odpadów i recyklingu oraz projektów gospodarki odpadami komunalnymi (szt.) | 23 | |
6. | Długość sieci ciepłowniczej (km) | 141 | |
7. | Długość elementów zapobiegających powodziom (km) | 31 | |
8. | Liczba elementów zapobiegających powodziom (szt.) | 55 | |
9. | Liczba elektrowni wykorzystujących odnawialne źródła energii (szt.) | 9 | |
10. | Liczba finansowanych projektów wsparcia zarządzania ochroną środowiska (szt.) | 8 | |
Rezultaty | 1. | Liczba osób podłączonych do sieci rozdzielczej wodociągów (osoby) | +1% |
2. | Liczba osób podłączonych do sieci kanalizacyjnej (osoby) | +1% | |
3. | Udział nowych i zmodernizowanych wałów w całkowitej długości wałów (%) | 3,7% | |
Oddziaływanie | 1. | Ilość ścieków odprowadzonych i oczyszczonych zgodnie z obowiązującymi standardami prawnymi (hm3) | +4% |
2. | Ilość zebranych odpadów (t) | +4% | |
3. | Ilość energii (moc zainstalowana) pochodzącej ze źródeł odnawialnych (MW) | +6% | |
4. | Obszar zabezpieczony przed powodzią wałami (ha) | +10.000 | |
5. | Liczba ludności zabezpieczonej przed powodzią (osoby) | będzie monitorowane | |
6. | Liczba zbiorników małej retencji (szt.) | +50" |
"DZIAŁANIE 1.3 REGIONALNA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Powierzchnia nowych lub zmodernizowanych obiektów przeznaczonych na cele dydaktyczne i sportowe (m2) | dydaktyczne 180.000 sportowe 24.000 |
2. | Liczba wspartych obiektów dydaktycznych i badawczych (szt.) | 106 | |
3. | Liczba zakupionego sprzętu medycznego dla zakładów opieki zdrowotnej (szt.) | 137 | |
4. | Liczba wspartych zakładów opieki zdrowotnej (szt.) | 20 | |
Rezultaty | 1. | Udział zakładów opieki zdrowotnej, które skorzystały z dofinansowania w ogólnej liczbie zakładów opieki zdrowotnej (%) | 0,1% |
2. | Udział ilościowy zakupionego sprzętu medycznego dla zakładów opieki zdrowotnej w ogólnej liczbie sprzętu medycznego w zakładach opieki zdrowotnej (%) | 0,5% | |
3. | Udział szkół wyższych, które skorzystały z dofinansowania w ogólnej liczbie szkół wyższych (%) | 2,5% | |
4. | Średni wiek aparatury medycznej w zakładach opieki zdrowotnej biorących udział w badaniu (lata) | -1 rok | |
Oddziaływanie | 1. | Liczba studentów korzystających z infrastruktury objętej wsparciem (osoby) | będzie monitorowane |
2. | Redukcja czasu oczekiwania na badania specjalistyczne (dni) | będzie monitorowane" |
"DZIAŁANIE 1.4 ROZWÓJ TURYSTYKI I KULTURY
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Liczba finansowanych projektów każdego typu (kultura, turystyka) (szt.) | 60 |
2. | Liczba odrestaurowanych i odremontowanych obiektów historycznych (szt.) | 12 | |
3. | Powierzchnia odrestaurowanych i odremontowanych obiektów historycznych (m2) | 80.000 | |
4. | Liczba zainstalowanych systemów zabezpieczeń przed pożarem i kradzieżą w obiektach zabytkowych (szt.) | 10 | |
5. | Liczba nowych lub zmodernizowanych obiektów infrastruktury kulturalnej, rekreacyjnej, sportowej lub służącej aktywnym formom wypoczynku (szt.) | 8 | |
6. | Powierzchnia nowych lub zmodernizowanych obiektów infrastruktury kulturalnej, rekreacyjnej, sportowej lub służącej aktywnym formom wypoczynku (m2) | 120.000 | |
7. | Liczba obiektów zabytkowych zaadaptowanych na cele kulturalne i turystyczne (szt.) | 16 | |
8. | Liczba nowych lub zmodernizowanych punktów informacji turystycznej i kulturalnej (szt.) | 4 | |
9. | Powierzchnia terenów parków narodowych, parków krajobrazowych i innych form ochrony przyrody zagospodarowanych na cele turystyczne i kulturalne (ha) | 100 | |
Rezultaty | 1. | Liczba zorganizowanych imprez/wydarzeń kulturalnych (wystaw, spektakli itp.) w obiektach zabytkowych oraz nowych i zmodernizowanych obiektach infrastruktury kulturalnej (szt.) | 15 |
2. | Liczba osób korzystających z nowej infrastruktury sportowej, kulturalnej, rekreacyjnej i związanej z aktywnymi formami wypoczynku (osoby) | 60.000 | |
3. | Liczba nowych miejsc pracy powstałych w wyniku realizacji projektów turystycznych i kulturalnych, w tym liczba nowych miejsc pracy dla kobiet (szt.) | 380/280 | |
Oddziaływanie | 1. | Liczba nowych przedsiębiorstw w obszarze kultury, turystyki, sportu i rekreacji (szt.) | 60 |
2. | Dochody z turystyki i kultury (tys. PLN) | +5% | |
3. | Liczba zatrudnionych w obszarze kultury, turystyki, sportu i rekreacji(osoby) | będzie monitorowane | |
4. | Liczba osób korzystających z informacji turystycznej i kulturalnej (szt.) | 500.000" |
"DZIAŁANIE 1.5 INFRASTRUKTURA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Liczba węzłów dostępowych umożliwiających dostęp do sieci szerokopasmowej (szt.) | 100 |
2. | Liczba jednostek publicznych podłączonych do bezpiecznego dostępu szerokopasmowego do Internetu (szt.) | 500 | |
3. | Liczba finansowanych projektów modernizacji/instalacji sieci LAN w urzędach/jednostkach publicznych (szt.) | 300 | |
4. | Liczba wdrożonych kompleksowych systemów zarządzania w administracji publicznej (jednostkach publicznych), wewnętrznych systemów zarządzania informacją, intranetu, użytkowników transakcyjnych portali, elektronicznego obiegu dokumentów, elektronicznej archiwizacji dokumentów (szt.) | 500 | |
5. | Liczba zbudowanych Publicznych Punktów Dostępu do Internetu (PIAP) (szt.) | 300 | |
6. | Liczba finansowanych projektów w ramach działania (szt.) | 150 | |
Rezultaty | 1. | Liczba jednostek publicznych posiadających szerokopasmowy dostęp do Internetu (szt.) | +30% |
2. | Liczba gospodarstw domowych wykorzystujących Internet do kontaktu z administracją publiczną w rozbiciu na cel (uzyskiwanie informacji, ściąganie formularzy, załatwianie spraw, płatności) (szt.) | 25% | |
3. | Liczba przedsiębiorstw wykorzystujących Internet do kontaktu z administracją publiczną w rozbiciu na cel (uzyskiwanie informacji, ściąganie formularzy, załatwianie spraw, płatności) (szt.) | 50% | |
4. | Liczba Publicznych Punktów Dostępu do Internetu na 1.000 mieszkańców (szt.) | 0,01 | |
5. | Procent zamówień publicznych realizowanych on-line na poziomie administracji regionalnej (%) | będzie monitorowane | |
Oddziaływanie | 1. | Liczba gospodarstw domowych posiadających szerokopasmowy dostęp do Internetu (szt.) | 10% |
2. | Liczba w pełni dostępnych usług publicznych dostępnych on-line (szt.) | 5%" |
"DZIAŁANIE 1.6 ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO W AGLOMERACJACH
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Liczba finansowanych projektów (szt.) | 7 |
2. | Długość nowych linii autobusowych, tramwajowych lub trolejbusowych w aglomeracjach (km) | 23 | |
3. | Liczba węzłów integracyjnych komunikacji zbiorowej w aglomeracjach (szt.) | 7 | |
4. | Pojemność taboru komunikacji zbiorowej w aglomeracjach (miejsca) | 10.000 | |
Rezultaty | 1. | Udział nowych linii autobusowych, tramwajowych lub trolejbusowych w aglomeracjach w długości czynnych tras autobusowych, tramwajowych lub trolejbusowych w aglomeracjach (%) | będzie monitorowane |
2. | Udział pojemności nowego taboru komunikacyjnego w aglomeracjach w całkowitej pojemności taboru komunikacji zbiorowej w aglomeracjach (%) | będzie monitorowane | |
Oddziaływanie | 1. | Udział pasażerów korzystających z transportu zbiorowego w aglomeracjach do ogółu ludności aglomeracji (%) | +4%" |
"3. Jednostki organizacyjne podległe wojewodzie (w tym ośrodki doradztwa rolniczego) oraz ministrowi właściwemu do spraw rozwoju wsi (Centrum Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Brwinowie) wykonujące zadania w zakresie wsparcia dla rolników i domowników zainteresowanych podjęciem dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa oraz dla doradców rolniczych.",
"6. Praktyczna nauka zawodu dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, z wyłączeniem szkół dla osób dorosłych3), realizowana poza Ramowym Planem Nauczania w okresie wolnym od nauki na terenie Rzeczpospolitej Polskiej (RP), odbywająca się w przedsiębiorstwach i mająca na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę pomiędzy pracodawcą a młodocianym w celu przygotowania zawodowego.
7. Krajowe praktyki zawodowe dla studentów szkół wyższych4), na kierunkach, gdzie nie są one obligatoryjne, odbywające się w przedsiębiorstwach i mające na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę.",
"3. Jednostki organizacyjne podległe wojewodzie (w tym ośrodki doradztwa rolniczego) oraz ministrowi właściwemu do spraw rozwoju wsi (Centrum Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Brwinowie) wykonujące zadania w zakresie wsparcia dla rolników i domowników zainteresowanych podjęciem dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa oraz dla doradców rolniczych.",
"Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) otrzymują dofinansowanie pochodzące z krajowych środków publicznych.
Szczegółowe warunki rozliczeń z ostatecznym odbiorcą (beneficjentem) zawiera umowa o dofinansowanie projektu.",
"Warunkiem niezbędnym przekazania przez KE refundacji poniesionych wydatków jest weryfikacja i potwierdzenie wniosków o płatność przez poszczególne instytucje zaangażowane w proces przepływu środków.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) składa do Beneficjenta końcowego (Instytucji Wdrażającej) wniosek o płatność, za pomocą którego rozlicza się z otrzymanych dotychczas transz dotacji oraz wnioskuje o kolejną transzę dotacji zgodnie z harmonogramem płatności. Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza wniosek o płatność dla całego działania oraz przekazuje go do Instytucji Pośredniczącej. Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która sporządza zbiorczy wniosek o płatność w ramach ZPORR dla całego kraju w części finansowanej z EFS, w którym dokonuje poświadczenia wnioskowanej kwoty refundacji. Następnie Instytucja Zarządzająca przekazuje zbiorczy wniosek do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE.
Po otrzymaniu refundacji z KE Instytucja Płatnicza przekazuje środki EFS z rachunku programowego ZPORR na poziomie Instytucji Płatniczej na rachunki programowe utworzone na poziomie Instytucji Pośredniczących w Oddziałach Okręgowych Narodowego Banku Polskiego.",
"Ostateczni odbiorcy (Beneficjenci) | I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej: a) W przypadku ponadgimnazjalnych szkół publicznych: Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne; związki, porozumienia i stowarzyszenia organów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem prowadzącym. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem prowadzącym, lub innych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie |
Regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi na wypadek kontroli. b) W przypadku ponadgimnazjalnych szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej: Organy dotujące5), związki, porozumienia i stowarzyszenia organów dotujących zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem. Niepubliczne szkoły artystyczne o uprawnieniach szkół publicznych otrzymują dotacje z budżetu państwa (art. 90 ust. 4a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty). Organy dotujące szkoły ponadgimnazjalne niepubliczne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem dotującym. Organy dotujące szkoły ponadgimnazjalne niepubliczne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem dotującym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie Regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi w przypadku kontroli. II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów: Powiaty, związki, porozumienia i stowarzyszenia powiatów. Powiat może przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do podległych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym lub do organizacji pozarządowych działających w regionie wybranych zgodnie z obowiązującym prawem. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie Regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanych z projektami stypendialnymi w przypadku kontroli." |
"Beneficjenci Ostateczni | I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej: - uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej6), z obszarów wiejskich7), miast do 5 tys. mieszkańców, miast od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma szkół ponadgimnazjalnych publicznych kończących się maturą, posiadający stałe zameldowanie na tych obszarach lub w miastach, podejmujący naukę lub uczący się w szkole8) umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium stałego zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania9). Wsparcie zostanie udzielone uczniom publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego, z wyłączeniem szkół dla dorosłych10). W przypadku szkół artystycznych do ubiegania się o stypendium uprawnieni są uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, o stałym zameldowaniu na obszarach wiejskich (za obszary wiejskie uznaje się obszary poza granicami administracyjnymi miast), w miastach do 5 tys. mieszkańców, w miastach od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma publicznych szkół artystycznych kończących się maturą. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium stałego zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania9). |
II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów: studenci pochodzący z obszarów zmarginalizowanych11) (stałe zameldowanie na terenie powiatu będącego ostatecznym odbiorcą (beneficjentem)), w tym w szczególności obszarów wiejskich i restrukturyzacji przemysłów i znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej12). Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium stałego zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania13). Wsparcie zostanie udzielone studentom państwowych i niepaństwowych szkół wyższych prowadzonych w systemie dziennym, wieczorowym, zaocznym i eksternistycznym." |
"Rodzaje kwalifikujących się projektów | I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej: - stypendia dla młodzieży wiejskiej, która z powodów materialnych natrafia na bariery utrudniające naukę na poziomie ponadgimnazjalnym kończącym się maturą. O możliwych formach przekazywania stypendium decyduje Beneficjent Końcowy. II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów: - stypendia dla studentów pochodzących z obszarów zagrożonych marginalizacją, w tym w szczególności obszarów wiejskich i obszarów restrukturyzacji przemysłów, którzy natrafiają na bariery w dostępie do kształcenia na poziomie wyższym z powodu trudnej sytuacji materialnej. O możliwych formach przekazywania stypendium decyduje Beneficjent Końcowy." |
"Stypendium zostanie przyznane na czas trwania nauki w danym roku szkolnym/akademickim, nie dłużej niż na okres 10 miesięcy.
W zakres kwalifikujących się projektów wchodzą:
I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej:
- stypendia dla młodzieży wiejskiej, która z powodów materialnych natrafia na bariery utrudniające naukę na poziomie ponadgimnazjalnym kończącym się maturą.
O możliwych formach przekazywania stypendium decyduje Beneficjent Końcowy.
II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów:
- stypendia dla studentów pochodzących z obszarów zagrożonych marginalizacją, w tym w szczególności obszarów wiejskich i obszarów restrukturyzacji przemysłów, którzy natrafiają na bariery w dostępie do kształcenia na poziomie wyższym z powodu trudnej sytuacji materialnej.
O możliwych formach przekazywania stypendium decyduje Beneficjent Końcowy.",
"I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej:
1. W przypadku ponadgimnazjalnych szkół publicznych:
- Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne; związki, porozumienia i stowarzyszenia organów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem.
Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem prowadzącym. Organy prowadzące szkoły ponadgimnazjalne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem prowadzącym, lub innych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym i społeczym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie Regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi w przypadku kontroli.
2. W przypadku ponadgimnazjalnych szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej:
- Organy dotujące14), związki, porozumienia i stowarzyszenia organów dotujących zgodnie z obowiązującym w tym zakresie prawem. Niepubliczne szkoły artystyczne o uprawnieniach szkół publicznych otrzymują dotacje z budżetu państwa (art. 90 ust. 4a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty).
Organy dotujące szkoły ponadgimnazjalne niepubliczne przygotowują projekt dla uczniów szkół, dla których są organem dotującym. Organy dotujące szkoły ponadgimnazjalne niepubliczne mogą przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do szkół, dla których są organem dotującym. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie Regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanej z projektami stypendialnymi na wypadek kontroli.
II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów:
- Powiaty, związki, porozumienia i stowarzyszenia powiatów. Powiat może przekazać obsługę (realizację) zadań w ramach projektu stypendialnego do podległych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność o charakterze edukacyjnym lub społecznym lub do organizacji pozarządowych działających w regionie wybranych zgodnie z obowiązującym prawem. Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) będą odpowiedzialni za przygotowanie Regulaminu przyznawania stypendiów, rekrutację stypendystów, przekazywanie stypendiów, przechowywanie dokumentacji związanych z projektami stypendialnymi w przypadku kontroli.",
"I. Wspieranie rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej:
- uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej15), z obszarów wiejskich16), miast do 5 tys. mieszkańców, miast od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma szkól ponadgimnazjalnych publicznych kończących się maturą, posiadający stałe zameldowanie na tych obszarach lub w miastach, podejmujący naukę lub uczący się w szkole17) umożliwiającej uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium stałego zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania18). Wsparcie udzielone zostanie uczniom publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego, z wyłączeniem szkół dla dorosłych19).
W przypadku szkół artystycznych do ubiegania się o stypendium uprawnieni są uczniowie pochodzący z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, o stałym zameldowaniu na obszarach wiejskich (za obszary wiejskie uznaje się obszary poza granicami administracyjnymi miast), w miastach do 5 tys. mieszkańców, w miastach od 5 tys. do 20 tys. mieszkańców, w których nie ma publicznych szkół artystycznych kończących się maturą. Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium stałego zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania9).
II. Wspieranie rozwoju edukacyjnego studentów:
- studenci pochodzący z obszarów zmarginalizowanych20) (stałe zameldowanie na terenie powiatu będącego ostatecznym odbiorcą (beneficjentem)), w tym w szczególności obszarów wiejskich i restrukturyzacji przemysłów i znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej21). Dodatkowe kryteria wyboru (poza kryteriami obligatoryjnymi dla wszystkich Beneficjentów Ostatecznych ubiegających się o wsparcie stypendialne, tj. kryterium dochodowym i kryterium stałego zameldowania na określonym obszarze), wskazujące na priorytetowe traktowanie wybranych grup Beneficjentów Ostatecznych, mogą zostać zdefiniowane w Ramowym Planie Realizacji Działania9). Wsparcie zostanie udzielone studentom szkół wyższych prowadzonych w systemie dziennym, wieczorowym, zaocznym i eksternistycznym.",
"Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) otrzymują dofinansowanie pochodzące z krajowych środków publicznych.
Szczegółowe warunki rozliczeń z ostatecznym odbiorcą (beneficjentem) zawiera umowa o dofinansowanie projektu.",
"Warunkiem niezbędnym przekazania przez KE refundacji poniesionych wydatków jest weryfikacja i potwierdzenie wniosków o płatność przez poszczególne instytucje zaangażowane w proces przepływu środków.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) składa do Beneficjenta końcowego (Instytucji Wdrażającej) wniosek o płatność, za pomocą którego rozlicza się z otrzymanych dotychczas transz dotacji oraz wnioskuje o kolejną transzę dotacji zgodnie z harmonogramem płatności. Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza wniosek o płatność dla całego działania oraz przekazuje go do Instytucji Pośredniczącej. Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która sporządza zbiorczy wniosek o płatność w ramach ZPORR dla całego kraju w części finansowanej z EFS, w którym dokonuje poświadczenia wnioskowanej kwoty refundacji. Następnie Instytucja Zarządzająca przekazuje zbiorczy wniosek do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE.
Po otrzymaniu refundacji z KE Instytucja Płatnicza przekazuje środki EFS z rachunku programowego ZPORR na poziomie Instytucji Płatniczej na rachunki programowe utworzone na poziomie Instytucji Pośredniczących w Oddziałach Okręgowych Narodowego Banku Polskiego.",
"3. Jednostki organizacyjne podległe wojewodzie (w tym ośrodki doradztwa rolniczego) oraz ministrowi właściwemu do spraw rozwoju wsi (Centrum Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Brwinowie) wykonujące zadania w zakresie wsparcia dla rolników i domowników chcących podjąć zatrudnienie w sferze pozarolniczej.",
"Beneficjenci Ostateczni | Mieszkańcy obszarów wiejskich22) i miast do 20 tysięcy mieszkańców - rolnicy i domownicy23), z wyłączeniem emerytów i osób zarejestrowanych jako bezrobotne, oraz inne osoby zatrudnione w rolnictwie24) chcące podjąć zatrudnienie w sferze pozarolniczej" |
"- rozporządzeniem Komisji nr 2204/2002/WE z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia (Dz. Urz. WE L 337 z 13.12.2002) oraz
- rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 17 listopada 2004 r. w sprawie udzielania pomocy na wspieranie inwestycji w zakresie zatrudnienia (Dz. U. Nr 267, poz. 2653, z późn. zm.).",
"- rozporządzeniem Komisji nr 2204/2002/WE z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia (Dz. Urz. WE L 337 z 13.12.2002) oraz
- rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 17 listopada 2004 r. w sprawie udzielania pomocy na wspieranie inwestycji w zakresie zatrudnienia (Dz. U. Nr 267, poz. 2653, z późn. zm.).",
"3. Jednostki organizacyjne podległe wojewodzie (w tym ośrodki doradztwa rolniczego) oraz ministrowi właściwemu do spraw rozwoju wsi (Centrum Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Brwinowie) wykonujące zadania w zakresie wsparcia dla rolników i domowników chcących podjąć zatrudnienie w sferze pozarolniczej.",
"Mieszkańcy obszarów wiejskich25) i miast do 20 tysięcy mieszkańców - rolnicy i domownicy26), z wyłączeniem emerytów i osób zarejestrowanych jako bezrobotne, oraz inne osoby zatrudnione w rolnictwie27) chcące podjąć zatrudnienie w sferze pozarolniczej.",
"- rozporządzeniem Komisji nr 2204/2002/WE z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia (Dz. Urz. WE L 337 z 13.12.2002) oraz
- rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 17 listopada 2004 r. w sprawie udzielania pomocy na wspieranie inwestycji w zakresie zatrudnienia (Dz. U. Nr 267, poz. 2653, z późn. zm.)",
"Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) otrzymują dofinansowanie pochodzące z krajowych środków publicznych.
Szczegółowe warunki rozliczeń z ostatecznym odbiorcą (beneficjentem) zawiera umowa o dofinansowanie projektu.",
"Warunkiem niezbędnym przekazania przez KE refundacji poniesionych wydatków jest weryfikacja i potwierdzenie wniosków o płatność przez poszczególne instytucje zaangażowane w proces przepływu środków.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) składa do Beneficjenta końcowego (Instytucji Wdrażającej) wniosek o płatność, za pomocą którego rozlicza się z otrzymanych dotychczas transz dotacji oraz wnioskuje o kolejną transzę dotacji zgodnie z harmonogramem płatności. Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza wniosek o płatność dla całego działania oraz przekazuje go do Instytucji Pośredniczącej. Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która sporządza zbiorczy wniosek o płatność w ramach ZPORR dla całego kraju w części finansowanej z EFS, w którym dokonuje poświadczenia wnioskowanej kwoty refundacji. Następnie Instytucja Zarządzająca przekazuje zbiorczy wniosek do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE. Po otrzymaniu refundacji z KE Instytucja Płatnicza przekazuje środki EFS z rachunku programowego ZPORR na poziomie Instytucji Płatniczej na rachunki programowe utworzone na poziomie Instytucji Pośredniczących w Oddziałach Okręgowych Narodowego Banku Polskiego.",
"- rozporządzeniem Komisji nr 2204/2002/WE z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia (Dz. Urz. WE L 337 z 13.12.2002) oraz
- rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 17 listopada 2004 r. w sprawie udzielania pomocy na wspieranie inwestycji w zakresie zatrudnienia (Dz. U. Nr 267, poz. 2653, z późn. zm.).",
"- rozporządzeniem Komisji nr 2204/2002/WE z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia (Dz. Urz. WE L 337 z 13.12.2002) oraz
- rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 17 listopada 2004 r. w sprawie udzielania pomocy na wspieranie inwestycji w zakresie zatrudnienia (Dz. U. Nr 267, poz. 2653, z późn. zm.) ",
"- rozporządzeniem Komisji nr 2204/2002/WE z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia (Dz. Urz. WE L 337 z 13.12.2002) oraz
- rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 17 listopada 2004 r. w sprawie udzielania pomocy na wspieranie inwestycji w zakresie zatrudnienia (Dz. U. Nr 267, poz. 2653, z późn. zm.).",
"Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) otrzymują dofinansowanie pochodzące z krajowych środków publicznych.
Szczegółowe warunki rozliczeń z ostatecznym odbiorcą (beneficjentem) zawiera umowa o dofinansowanie projektu.",
"Warunkiem niezbędnym przekazania przez KE refundacji poniesionych wydatków jest weryfikacja i potwierdzenie wniosków o płatność przez poszczególne instytucje zaangażowane w proces przepływu środków.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) składa do Beneficjenta końcowego (Instytucji Wdrażającej) wniosek o płatność, za pomocą którego rozlicza się z otrzymanych dotychczas transz dotacji oraz wnioskuje o kolejną transzę dotacji zgodnie z harmonogramem płatności. Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza wniosek o płatność dla całego działania oraz przekazuje go do Instytucji Pośredniczącej. Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która sporządza zbiorczy wniosek o płatność w ramach ZPORR dla całego kraju w części finansowanej z EFS, w którym dokonuje poświadczenia wnioskowanej kwoty refundacji. Następnie Instytucja Zarządzająca przekazuje zbiorczy wniosek do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE.
Po otrzymaniu refundacji z KE Instytucja Płatnicza przekazuje środki EFS z rachunku programowego ZPORR na poziomie Instytucji Płatniczej na rachunki programowe utworzone na poziomie Instytucji Pośredniczących w Oddziałach Okręgowych Narodowego Banku Polskiego.",
"Maksymalny udział środków EFS (%) w wydatkach kwalifikowalnych na poziomie projektu" | w ramach usług doradczo-szkoleniowych i wsparcia pomostowego: 75% | w ramach dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności, wynoszącej 75% wydatków inwestycyjnych: 75%" |
"2. W zakresie jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności:
- Beneficjent Ostateczny pokrywa nie mniej niż 25% wydatków inwestycyjnych
- Kwota dofinansowania stanowi nie więcej niż 75% wydatków inwestycyjnych",
"- rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 3 grudnia 2004 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na promocję przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 267, poz. 2655, z późn. zm.).",
"Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) otrzymują dofinansowanie pochodzące z krajowych środków publicznych.
Szczegółowe warunki rozliczeń z ostatecznym odbiorcą (beneficjentem) zawiera umowa o dofinansowanie projektu.",
"Warunkiem niezbędnym przekazania przez KE refundacji poniesionych wydatków jest weryfikacja i potwierdzenie wniosków o płatność przez poszczególne instytucje zaangażowane w proces przepływu środków.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) składa do Beneficjenta końcowego (Instytucji Wdrażającej) wniosek o płatność, za pomocą którego rozlicza się z otrzymanych dotychczas transz dotacji oraz wnioskuje o kolejną transzę dotacji zgodnie z harmonogramem płatności. Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza wniosek o płatność dla całego działania oraz przekazuje go do Instytucji Pośredniczącej. Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która sporządza zbiorczy wniosek o płatność w ramach ZPORR dla całego kraju w części finansowanej z EFS, w którym dokonuje poświadczenia wnioskowanej kwoty refundacji. Następnie Instytucja Zarządzająca przekazuje zbiorczy wniosek do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE.
Po otrzymaniu refundacji z KE Instytucja Płatnicza przekazuje środki EFS z rachunku programowego ZPORR na poziomie Instytucji Płatniczej na rachunki programowe utworzone na poziomie Instytucji Pośredniczących w Oddziałach Okręgowych Narodowego Banku Polskiego.",
"Ostateczni odbiorcy (beneficjenci) otrzymują dofinansowanie pochodzące z krajowych środków publicznych.
Szczegółowe warunki rozliczeń z ostatecznym odbiorcą (beneficjentem) zawiera umowa o dofinansowanie projektu.",
"Warunkiem niezbędnym przekazania przez KE refundacji poniesionych wydatków jest weryfikacja i potwierdzenie wniosków o płatność przez poszczególne instytucje zaangażowane w proces przepływu środków.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) składa do Beneficjenta końcowego (Instytucji Wdrażającej) wniosek o płatność, za pomocą którego rozlicza się z otrzymanych dotychczas transz dotacji oraz wnioskuje o kolejną transzę dotacji zgodnie z harmonogramem płatności. Beneficjent końcowy (Instytucja Wdrażająca) sporządza wniosek o płatność dla całego działania oraz przekazuje go do Instytucji Pośredniczącej. Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która sporządza zbiorczy wniosek o płatność w ramach ZPORR dla całego kraju w części finansowanej z EFS, w którym dokonuje poświadczenia wnioskowanej kwoty refundacji. Następnie Instytucja Zarządzająca przekazuje zbiorczy wniosek do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE.
Po otrzymaniu refundacji z KE Instytucja Płatnicza przekazuje środki EFS z rachunku programowego ZPORR na poziomie Instytucji Płatniczej na rachunki programowe utworzone na poziomie Instytucji Pośredniczących w Oddziałach Okręgowych Narodowego Banku Polskiego.",
"WSKAŹNIKI MONITORINGU
DZIAŁANIE 3.1 OBSZARY WIEJSKIE
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Długość dróg powiatowych i gminnych (km) | 215 |
2. | Długość sieci rozdzielczej wodociągów (km) | 218 | |
3. | Długość sieci kanalizacyjnych (km) | 325 | |
4. | Długość sieci ciepłowniczej (km) | będzie monitorowane | |
5. | Liczba stacji uzdatniania wody (szt.) | 62 | |
6. | Liczba oczyszczalni ścieków (szt.) | 50 | |
7. | Liczba finansowanych projektów selektywnej zbiórki odpadów i recyklingu oraz projektów gospodarki odpadami komunalnymi (szt.) | 85 | |
8. | Liczba elektrowni wykorzystujących odnawialne źródła energii (szt.) | 68 | |
9. | Liczba finansowanych projektów kompleksowego uzbrojenia terenu przeznaczonego pod inwestycje (szt.) | 17 | |
10. | Liczba finansowanych projektów z zakresu lokalnej kultury (w tym ochrony dziedzictwa kulturowego) (szt.) | 40 | |
11. | Liczba finansowanych projektów z zakresu lokalnej infrastruktury turystycznej (szt.) | 40 | |
Rezultaty | 1. | Udział wspartych dróg w całkowitej długości dróg powiatowych i gminnych (%) | będzie monitorowane |
2. | Liczba osób podłączonych do sieci rozdzielczej wodociągów (osoby) | +0,5% | |
3. | Liczba osób podłączonych do sieci kanalizacyjnej (osoby) | +1,5% | |
4. | Powierzchnia terenów inwestycyjnych, które stały się dostępne w wyniku realizacji projektów (ha) | 135 | |
Oddziaływanie | 1. | Wielkość migracji (saldo) | +2% |
2. | Liczba turystów (krajowych i zagranicznych) (osoby) | +75000 | |
3. | Ilość ścieków odprowadzonych i oczyszczonych (hm3) | +2,5% | |
4. | Ilość energii (moc zainstalowana) pochodzącej ze źródeł odnawialnych (MW) | +5,5%" |
"DZIAŁANIE 3.2 OBSZARY PODLEGAJĄCE RESTRUKTURYZACJI
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Długość dróg powiatowych i gminnych (km) | 215 |
2. | Długość sieci rozdzielczej wodociągów (km) | 218 | |
3. | Długość sieci kanalizacyjnych (km) | 325 | |
4. | Długość sieci ciepłowniczej (km) | będzie monitorowane | |
5. | Liczba stacji uzdatniania wody (szt.) | 62 | |
6. | Liczba oczyszczalni ścieków (szt.) | 50 | |
7. | Liczba finansowanych projektów selektywnej zbiórki odpadów i recyklingu oraz projektów gospodarki odpadami komunalnymi (szt.) | 85 | |
8. | Liczba elektrowni wykorzystujących odnawialne źródła energii (szt.) | 68 | |
9. | Liczba finansowanych projektów kompleksowego uzbrojenia terenu przeznaczonego pod inwestycje (szt.) | 17 | |
10. | Liczba finansowanych projektów z zakresu lokalnej kultury (w tym ochrony dziedzictwa kulturowego) (szt.) | 40 | |
11. | Liczba finansowanych projektów z zakresu lokalnej infrastruktury turystycznej (szt.) | 40 | |
Rezultaty | 1. | Udział wspartych dróg w całkowitej długości dróg powiatowych i gminnych (%) | będzie monitorowane |
2. | Liczba osób podłączonych do sieci rozdzielczej wodociągów (osoby) | +0,5% | |
3. | Liczba osób podłączonych do sieci kanalizacyjnej (osoby) | +1,5% | |
4. | Powierzchnia terenów inwestycyjnych, które stały się dostępne w wyniku realizacji projektów (ha) | 135 | |
Oddziaływanie | 1. | Wielkość migracji (saldo) | +2% |
2. | Liczba turystów (krajowych i zagranicznych) (osoby) | +75000 | |
3. | Ilość ścieków odprowadzonych i oczyszczonych (hm3) | +2,5% | |
4. | Ilość energii (moc zainstalowana) pochodzącej ze źródeł odnawialnych (MW) | +5,5%" |
"WSKAŹNIKI MONITORINGU
DZIAŁANIE 3.3 ZDEGRADOWANE OBSZARY MIEJSKIE, POPRZEMYSŁOWE I POWOJSKOWE
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Długość dróg powiatowych i gminnych (km) | będzie monitorowane |
2. | Powierzchnia usługowa w zrewitalizowanych dzielnicach i miastach (m2) | +50.000 | |
3. | Powierzchnia usługowa na zrewitalizowanych terenach poprzemysłowych i powojskowych (m2) | + 15.000 | |
4. | Liczba finansowanych projektów z zakresu lokalnej kultury (w tym ochrony dziedzictwa kulturowego) (szt.) | 40 | |
5. | Liczba finansowanych projektów z zakresu lokalnej infrastruktury turystycznej (szt.) | 40 | |
6. | Powierzchnia wyremontowanej, przebudowanej infrastruktury publicznej na terenie rewitalizowanym (ha) | 200 | |
Rezultaty | 1. | Liczba przestępstw w miastach na terenach poddanych rewitalizacji (szt.) | -7% |
2. | Liczba przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie objętym wsparciem (szt.) | będzie monitorowane | |
3. | Liczba miejsc pracy stworzonych na terenie zrewitalizowanym (szt.) | będzie monitorowane | |
Oddziaływanie | 1. | Liczba mieszkańców na terenach poddanych rewitalizacji (osoby) | +13.000 |
2. | Stopa bezrobocia wśród mieszkańców terenów zrewitalizowanych(%) | -4% | |
3. | Migracje z terenów poddanych rewitalizacji (saldo) | +4% | |
4. | Liczba absolwentów szkół średnich na terenie zrewitalizowanym (osoby) | +10%" |
"DZIAŁANIE 3.4 MIKROPRZEDSIĘBIORSTWA
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Liczba finansowanych projektów wsparcia mikroprzedsiębiorstw (szt.) | 10.000 |
2. | Liczba wspartych mikroprzedsiębiorstw na obszarach wiejskich (szt.) | 5.000 | |
3. | Liczba wspartych mikroprzedsiębiorstw na obszarach restrukturyzacji przemysłu (szt.) | 2.000 | |
4. | Liczba wspartych mikroprzedsiębiorstw na terenach zdegradowanych poddanych rewitalizacji (szt.) | 3.000 | |
Rezultaty | 1. | Udział wspartych mikroprzedsiębiorstw w ogóle mikroprzedsiębiorstw(%) | 0,3% |
2. | Udział wspartych mikroprzedsiębiorstw na obszarach wiejskich w ogóle mikroprzedsiębiorstw na obszarach wiejskich (%) | będzie monitorowane | |
3. | Udział wspartych mikroprzedsiębiorstw na obszarach restrukturyzacji przemysłu w ogóle mikroprzedsiębiorstw na obszarach restrukturyzacji przemysłu (%) | będzie monitorowane | |
4. | Udział wspartych mikroprzedsiębiorstw na obszarach zdegradowanych poddanych rewitalizacji w ogóle mikroprzedsiębiorstw na obszarach zdegradowanych poddanych rewitalizacji (%) | będzie monitorowane | |
Oddziaływanie | 1. | Zmiana wielkości obrotów mikroprzedsiębiorstw (tys. PLN) | +5% |
2. | Liczba pracujących poza rolnictwem na obszarach wiejskich (osoby) | +10% | |
3. | Liczba osób zatrudnionych we wspartych mikroprzedsiębiorstwach (osoby) | +8%" |
"DZIAŁANIE 3.5 LOKALNA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA
Faza cyklu interwencji | Wskaźniki | Szacowana docelowa wartość wskaźnika | |
Produkty | 1. | Powierzchnia nowych lub zmodernizowanych obiektów przeznaczonych na cele dydaktyczne i sportowe (m2) | 136.000 |
2. | Liczba wspartych obiektów dydaktycznych i sportowych (szt.) | 90 | |
3. | Liczba zakupionego sprzętu medycznego dla zakładów opieki zdrowotnej (szt.) | 63 | |
4. | Liczba wspartych zakładów opieki zdrowotnej (szt.) | 60 | |
Rezultaty | 1. | Udział zakładów opieki zdrowotnej, które skorzystały z dofinansowania w ogólnej liczbie zakładów opieki zdrowotnej (%) | 0,4% |
2. | Udział zakupionego sprzętu medycznego dla zakładów opieki zdrowotnej w ogólnej liczbie sprzętu medycznego w zakładach opieki zdrowotnej (%) | 0,2% | |
3. | Udział obiektów dydaktycznych i badawczych, które skorzystały z dofinansowania w ogólnej liczbie obiektów dydaktycznych i badawczych (%) | będzie monitorowane | |
Oddziaływanie | 1. | Liczba absolwentów szkół ponadgimnazjalnych (osoby) | +14% |
2. | Liczba hospitalizowanych w szpitalach powiatowych (osoby) | +3% | |
3. | Potencjalna liczba badań medycznych wykonanych zakupionym nowym sprzętem medycznym (szt.) | będzie monitorowane" |
"Nazwa Programu Operacyjnego | ZPORR |
Nazwa Priorytetu | Pomoc techniczna |
Nazwa działania | Wsparcie procesu wdrażania ZPORR oraz programowania RPO na lata 2007-2013 - wydatki limitowane |
Nazwa poddziałania | nie dotyczy |
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych | 411,412,413 |
Numer działania | 4.1 |
Numer poddziałania | nie dotyczy |
Czas trwania działania | 2004-2006 |
Instytucja Zarządzająca | Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, którego obsługę zapewnia Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego |
Instytucja Pośrednicząca | Wojewoda |
Beneficjenci końcowi | 1. Instytucja Zarządzająca ZPORR 2. Instytucje uczestniczące w zarządzaniu komponentem regionalnym ZPORR oraz Beneficjenci końcowi (Instytucje Wdrażające) dla działań w Priorytecie 2 i działania 3.4 3. Urzędy Wojewódzkie 4. Instytucje uczestniczące w procesie programowania RPO na lata 2007-2013: Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Urzędy Marszałkowskie i ich jednostki organizacyjne zaangażowane w proces programowania RPO na lata 2007-2013 oraz inne instytucje uczestniczące w programowaniu RPO na lata 2007-2013 |
Instytucja Płatnicza | Minister Finansów, którego obsługę zapewnia Departament Instytucji Płatniczej |
Rodzaj pomocy | Dotacje |
Maksymalny udział środków EFRR (%) w wydatkach kwalifikowalnych na poziomie projektu | 74,99% |
Wsparcie finansowe ogółem dla działania (w EUR) | 33.741.003 |
Wsparcie finansowe UE (w EUR) | 25.303.003 |
Wsparcie finansowe z krajowych środków publicznych (w EUR) | 8.438.000 |
Wielkość środków prywatnych (w EUR) | 0,0 |
Indykatywny udział środków UE (%) w wydatkach kwalifikowalnych na poziomie działania | 74,99% |
Indykatywny udział krajowych środków publicznych (%) w wydatkach kwalifikowalnych na poziomie działania | 25,01%" |
"Dofinansowanie z EFRR:
- maksymalnie 74,99% wydatków kwalifikowalnych
Dofinansowanie z krajowych środków publicznych:
1. W przypadku projektów realizowanych przez Instytucję Zarządzającą ZPORR, Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MRR; Urzędy Wojewódzkie oraz Beneficjentów końcowych (Instytucje Wdrażające) dla działań 2.5 i 3.4
- maksymalnie 25,01% wydatków kwalifikowalnych z budżetu państwa (Minister Rozwoju Regionalnego).
2. W przypadku projektów realizowanych przez instytucje uczestniczące w zarządzaniu komponentem regionalnym ZPORR i Beneficjentów końcowych (Instytucje Wdrażające) dla działań 2.2 i 2.6 oraz WUP-y - Beneficjentów końcowych (Instytucje Wdrażające) działań 2.1, 2.3 i 2.4 oraz Urzędy Marszałkowskie i ich jednostki organizacyjne zaangażowane w proces programowania RPO na lata 2007-2013
- 15% wydatków kwalifikowalnych z budżetu państwa (Minister Rozwoju Regionalnego);
Projekty instytucji wymienionych w pkt 2 dotyczące finansowania kosztów zatrudnienia pracowników, wynajmu i remontu powierzchni biurowych, wynagrodzeń dla ekspertów oceniających projekty, leasingu samochodu nie uzyskają dofinansowania z budżetu państwa.",
"Nazwa Programu Operacyjnego | ZPORR |
Nazwa Priorytetu | Pomoc techniczna |
Nazwa działania | Działania informacyjne i promocyjne |
Nazwa poddziałania | nie dotyczy |
Kategoria interwencji Funduszy Strukturalnych | 411,415 |
Numer działania | 4.3 |
Numer poddziałania | nie dotyczy |
Czas trwania działania | 2004-2006 |
Instytucja Zarządzająca | Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, którego obsługę zapewnia Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego |
Instytucja Pośrednicząca | Wojewoda |
Beneficjenci końcowi | 1. Instytucja Zarządzająca ZPORR 2. Instytucje uczestniczące w zarządzaniu komponentem regionalnym ZPORR oraz Beneficjenci końcowi (Instytucje Wdrażające) dla działań w Priorytecie 2 i działania 3.4 3. Urzędy Wojewódzkie 4. Instytucje uczestniczące w procesie programowania RPO na lata 2007-2013: Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Urzędy Marszałkowskie i ich jednostki organizacyjne zaangażowane w proces programowania RPO na lata 2007-2013 oraz inne instytucje uczestniczące w programowaniu RPO na lata 2007-2013 |
Instytucja Płatnicza | Minister Finansów, którego obsługę zapewnia Departament Instytucji Płatniczej |
Rodzaj pomocy | Dotacje |
Maksymalny udział środków EFRR (%) w wydatkach kwalifikowalnych na poziomie projektu | 74,98% |
Wsparcie finansowe ogółem dla działania (w EUR) | 8.192.000 |
Wsparcie finansowe UE (w EUR) | 6.142.000 |
Wsparcie finansowe z krajowych środków publicznych (w EUR) | 2.050.000 |
Wielkość środków prywatnych (w EUR) | 0 |
Indykatywny udział środków UE (%) w wydatkach kwalifikowalnych na poziomie działania | 74,98% |
Indykatywny udział krajowych środków publicznych (%) w wydatkach kwalifikowalnych na poziomie działania | 25,02%" |
"Dofinansowanie z EFRR:
- maksymalnie 74,98% wydatków kwalifikowalnych
Dofinansowanie z krajowych środków publicznych:
1. W przypadku projektów realizowanych przez Instytucję Zarządzającą ZPORR, Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MRR, Urzędy Wojewódzkie oraz Instytucje Wdrażające dla działań 2.5 i 3.4
- maksymalnie 25,02% wydatków kwalifikowalnych z budżetu państwa (Minister Rozwoju Regionalnego).
2. W przypadku projektów dotyczących organizacji szkoleń dla beneficjentów końcowych oraz ostatecznych odbiorców (beneficjentów), realizowanych przez instytucje uczestniczące w zarządzaniu komponentem regionalnym ZPORR i Beneficjentów końcowych (Instytucje Wdrażające) dla działań 2.2 i 2.6 oraz WUP-y - Beneficjentów końcowych (Instytucje Wdrażające) działań 2.1, 2.3 i 2.4: Urzędy Marszałkowskie i ich jednostki organizacyjne zaangażowane w proces programowania RPO na lata 2007-2013
- 15% wydatków kwalifikowalnych z budżetu państwa (Minister Rozwoju Regionalnego).
Pozostałe projekty instytucji wymienionych w pkt 2 nie uzyskają dofinansowania ze środków budżetu państwa.",
"Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR (poza Priorytetem 4 Pomoc Techniczna) i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która przeprowadza weryfikację wszystkich zbiorczych wniosków o płatność przekazanych przez Instytucje Pośredniczące. Po zakończeniu weryfikacji Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR (poza Priorytetem 4 Pomoc Techniczna) oraz przekazuje go do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o płatność do KE."
zastępuje się wyrazami:
"Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która przeprowadza weryfikację wszystkich zbiorczych wniosków o płatność przekazanych przez Instytucje Pośredniczące. Po zakończeniu weryfikacji Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR oraz przekazuje go do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o płatność do KE.",
"Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR (poza Priorytetem 4 Pomoc Techniczna), w którym ujmuje również wydatki poniesione w trakcie realizacji własnych projektów i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która przeprowadza weryfikację wszystkich zbiorczych wniosków o płatność przekazanych przez Instytucje Pośredniczące. Po zakończeniu weryfikacji Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR (poza Priorytetem 4 Pomoc Techniczna) oraz przekazuje go do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o płatność do KE."
zastępuje się wyrazami:
"Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która przeprowadza weryfikację wszystkich zbiorczych wniosków o płatność przekazanych przez Instytucje Pośredniczące. Po zakończeniu weryfikacji Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR oraz przekazuje go do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o płatność do KE.",
"Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR (poza Priorytetem 4 Pomoc Techniczna) i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która przeprowadza weryfikację wszystkich zbiorczych wniosków o płatność przekazanych przez Instytucje Pośredniczące. Po zakończeniu weryfikacji Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza zbiorczy wniosek o płatność oraz przekazuje go do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE."
zastępuje się wyrazami:
"Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która przeprowadza weryfikację wszystkich zbiorczych wniosków o płatność przekazanych przez Instytucje Pośredniczące. Po zakończeniu weryfikacji Instytucja Zarządzająca ZPORR sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR oraz przekazuje go do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o płatność do KE.",
"Instytucja Pośrednicząca dokonuje weryfikacji wniosków o płatność dla Działania 3.4, złożonych przez Beneficjenta końcowego (Instytucję Wdrażającą), zarówno pod względem formalnym, jak i merytorycznym. Po dokonaniu weryfikacji wniosków, Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR (poza Priorytetem 4 Pomoc Techniczna) i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która przeprowadza weryfikację wszystkich zbiorczych wniosków o płatność przekazanych przez Instytucje Pośredniczące. Po zakończeniu weryfikacji Instytucja Zarządzająca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR (poza Priorytetem 4 Pomoc Techniczna) i przekazuje go do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE."
zastępuje się wyrazami:
"Instytucja Pośrednicząca dokonuje weryfikacji wniosków o płatność dla Działania 3.4, złożonych przez Beneficjenta końcowego (Instytucję Wdrażającą), zarówno pod względem formalnym, jak i merytorycznym. Po dokonaniu weryfikacji wniosków Instytucja Pośrednicząca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR i przekazuje go do Instytucji Zarządzającej ZPORR, która przeprowadza weryfikację wszystkich zbiorczych wniosków o płatność przekazanych przez Instytucje Pośredniczące. Po zakończeniu weryfikacji Instytucja Zarządzająca sporządza zbiorczy wniosek o płatność ze środków EFRR i przekazuje go do Instytucji Płatniczej, która wnioskuje o refundację do KE.";
"Koszty związane z realizacją szkoleń zawodowych - zlecanie zadań.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) może przewidywać zlecenie realizacji zadań wykonawcy - wyłącznie w ramach przepisów dotyczących zamówień publicznych. Płatność z tytułu wykonania kontraktu przez wykonawcę musi być oparta na realnych wyliczeniach poniesionych kosztów - nie może być wyliczona jako udział w ogólnych kosztach projektu. Koszty wykonawcy muszą być udokumentowane.",
"Koszty audytu.
Koszt audytu zewnętrznego jest kwalifikowalny pod warunkiem, że beneficjent jest zobowiązany do jego przeprowadzenia na podstawie umowy o dofinansowanie projektu.",
"- zakup oprogramowania komputerowego również specjalistycznego (przy zakupie specjalistycznego oprogramowania komputerowego obowiązuje limit 3,5 tys. zł za jednostkę; jednocześnie suma wydatków na sprzęt nie może być wyższa niż 10% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu),",
"2. Koszty beneficjentów ostatecznych
Wydatkiem kwalifikowalnym jest wypłata stypendium przez Ostatecznego Odbiorcę na rzecz Beneficjenta Ostatecznego.
Maksymalna kwota stypendium dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych wynosi 250 zł w skali miesiąca. Każdy region może określić minimalną i maksymalną (nie wyższą niż 250 zł) kwotę stypendium na poziomie Ramowego Planu Realizacji Działania.
Maksymalna kwota stypendium dla studentów szkół wyższych wynosi 350 zł w skali miesiąca. Każdy region może określić minimalną i maksymalną (nie wyższą niż 350 zł) kwotę stypendium na poziomie Ramowego Planu Realizacji Działania.
Koszty muszą odnosić się wyłącznie do projektu, muszą być udokumentowane, muszą zostać poniesione w racjonalnej wysokości (w stosunku do powszechnie występujących cen), tak, aby te same limity były stosowane dla projektów współfinansowanych z EFS i projektów krajowych.",
"Zlecanie zadań.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) może przewidywać zlecenie realizacji zadań wykonawcy - wyłącznie w ramach przepisów dotyczących zamówień publicznych. Płatność z tytułu wykonania kontraktu przez wykonawcę musi być oparta na realnych wyliczeniach poniesionych kosztów - nie może być wyliczona jako udział w ogólnych kosztach projektu. Koszty wykonawcy muszą być udokumentowane.",
"Koszty audytu.
Koszt audytu zewnętrznego jest kwalifikowalny pod warunkiem, że beneficjent jest zobowiązany do jego przeprowadzenia na podstawie umowy o dofinansowanie projektu.",
"Koszty subsydiowanego zatrudnienia - w przypadku zatrudnienia Beneficjentów Ostatecznych wydatki kwalifikowane określone są w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 17 listopada 2004 r. w sprawie udzielania pomocy na wspieranie inwestycji w zakresie zatrudnienia (Dz. U. Nr 267, poz. 2653, z późn. zm.). Wymagane jest dokumentowanie czasu pracy, stawek i wypłat.",
"Koszty związane z realizacją szkoleń zawodowych - zlecanie zadań.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) może przewidywać zlecenie realizacji zadań wykonawcy - wyłącznie w ramach przepisów dotyczących zamówień publicznych. Płatność z tytułu wykonania kontraktu przez wykonawcę musi być oparta na realnych wyliczeniach poniesionych kosztów - nie może być wyliczona jako udział w ogólnych kosztach projektu. Koszty wykonawcy muszą być udokumentowane.",
"Koszty audytu.
Koszt audytu zewnętrznego jest kwalifikowalny pod warunkiem, że beneficjent jest zobowiązany do jego przeprowadzenia na podstawie umowy o dofinansowanie projektu.",
"Koszty subsydiowanego zatrudnienia - w przypadku zatrudnienia Beneficjentów Ostatecznych wydatki kwalifikowane określone są w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 17 listopada 2004 r. w sprawie udzielania pomocy na wspieranie inwestycji w zakresie zatrudnienia (Dz. U. Nr 267, poz. 2653, z późn. zm.). Wymagane jest dokumentowanie czasu pracy, stawek i wypłat.",
"Koszty związane z realizacją szkoleń zawodowych - zlecanie zadań.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) może przewidywać zlecenie realizacji zadań wykonawcy - wyłącznie w ramach przepisów dotyczących zamówień publicznych. Płatność z tytułu wykonania kontraktu przez wykonawcę musi być oparta na realnych wyliczeniach poniesionych kosztów - nie może być wyliczona jako udział w ogólnych kosztach projektu. Koszty wykonawcy muszą być udokumentowane.",
"Koszty audytu.
Koszt audytu zewnętrznego jest kwalifikowalny pod warunkiem, że beneficjent jest zobowiązany do jego przeprowadzenia na podstawie umowy o dofinansowanie projektu.",
"a) koszty Ostatecznego odbiorcy (beneficjenta) związane z realizacją projektu, które obejmują:
- koszty personelu projektu,
- koszty Beneficjentów Ostatecznych (z wyjątkiem kosztów wsparcia pomostowego oraz kosztów jednorazowych dotacji inwestycyjnych na rozwój działalności),
- inne koszty",
"2. Koszty Beneficjentów Ostatecznych
Koszty wsparcia pomostowego
Wsparcie pomostowe jest bezpośrednią, bezzwrotną pomocą kapitałową wspomagającą "przetrwanie" przedsiębiorcy do uzyskania przez niego płynności finansowej. Wsparcie pomostowe występuje w dwóch formach:
1. Podstawowe wsparcie pomostowe, przez okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej (liczonych od dnia zarejestrowania działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami lub od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej28)).
2. Przedłużone wsparcie pomostowe, przez okres nie dłuższy niż 6 miesięcy, po zakończeniu korzystania z podstawowego wsparcia pomostowego, nie dłużej niż do 12. miesiąca od dnia zarejestrowania działalności gospodarczej lub od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej29).
Beneficjent Ostateczny otrzymuje podstawowe wsparcie pomostowe, przez okres pierwszych 6 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej, w formie comiesięcznych dotacji, w wysokości nie większej niż kwota zbliżona do wysokości obligatoryjnych opłat dla przedsiębiorcy niezatrudniającego pracowników, ponoszonych niezależne od poziomu przychodów w postaci składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz fundusze pozaubezpieczeniowe. W przypadku utrzymującej się i udokumentowanej słabej kondycji finansowej Beneficjenta Ostatecznego korzystającego z podstawowego wsparcia pomostowego istnieje możliwość przedłużenia jego udzielania o okres nie dłuższy niż kolejne 6 miesięcy (jednakże nie dłużej niż do 12. miesiąca prowadzenia działalności gospodarczej), o ile istnieje celowość kontynuacji udzielania mu pomocy. Wsparcie pomostowe jest wypłacane Beneficjentowi Ostatecznemu ze środków zarezerwowanych na ten cel w projekcie obejmującym usługi doradczo-szkoleniowe w ramach działania 2.5, na podstawie decyzji:
- ostatecznego odbiorcy (beneficjenta) - w przypadku podstawowego wsparcia pomostowego,
- upoważnionego przedstawiciela Beneficjenta końcowego (Instytucji Wdrażającej), wydanej po uprzedniej ocenie dokonanej przez KOP - w przypadku przedłużonego wsparcia pomostowego.
Koszty jednorazowej dotacji inwestycyjnej na rozwój działalności
Jednorazowa dotacja inwestycyjna na rozwój działalności polega na udzieleniu Beneficjentowi Ostatecznemu jednorazowego wsparcia kapitałowego ułatwiającego sfinansowanie pierwszych wydatków inwestycyjnych umożliwiających rozpoczęcie funkcjonowania nowo zarejestrowanego przez niego mikroprzedsiębiorstwa (np. zakup drobnego sprzętu, mebli itp.). Wysokość dotacji uzależniona jest od wykazanych potrzeb związanych z planowaną inwestycją, jednakże maksymalnie wynosi ona 20.000 PLN. Ze środków dotacji pokrywane jest nie więcej niż 75% wydatków inwestycyjnych. Pozostałe wydatki inwestycyjne (nie mniej niż 25%) pokrywa Beneficjent Ostateczny ze środków własnych. Jednorazowa dotacja inwestycyjna na rozwój działalności wypłacana jest Beneficjentowi Ostatecznemu ze środków zarezerwowanych na ten cel w projekcie obejmującym usługi doradczo-szkoleniowe w ramach działania 2.5, na podstawie decyzji upoważnionego przedstawiciela Beneficjenta końcowego (Instytucji Wdrażającej), wydanej po uprzedniej ocenie dokonanej przez KOP.",
"Zlecanie zadań - w szczególności koszty związane z realizacją szkoleń specjalistycznych.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) może przewidywać zlecenie realizacji zadań wykonawcy - wyłącznie w ramach przepisów dotyczących zamówień publicznych. Płatność z tytułu wykonania kontraktu przez wykonawcę musi być oparta na realnych wyliczeniach poniesionych kosztów - nie może być wyliczona jako udział w ogólnych kosztach projektu. Koszty wykonawcy muszą być udokumentowane.",
"Koszty audytu.
Koszt audytu zewnętrznego jest kwalifikowalny pod warunkiem, że beneficjent jest zobowiązany do jego przeprowadzenia na podstawie umowy o dofinansowanie projektu.",
"Zlecanie zadań.
Ostateczny odbiorca (beneficjent) może przewidywać zlecenie realizacji zadań wykonawcy - wyłącznie w ramach przepisów dotyczących zamówień publicznych. Płatność z tytułu wykonania kontraktu przez wykonawcę musi być oparta na realnych wyliczeniach poniesionych kosztów - nie może być wyliczona jako udział w ogólnych kosztach projektu. Koszty wykonawcy muszą być udokumentowane.",
"Koszty audytu.
Koszt audytu zewnętrznego jest kwalifikowalny pod warunkiem, że beneficjent jest zobowiązany do jego przeprowadzenia na podstawie umowy o dofinansowanie projektu.",
"Koszty związane z tworzeniem i udostępnianiem kompleksowej bazy informacyjnej, takie jak np.:
- tworzenie specjalistycznego oprogramowania,
- administrowanie portalem internetowym,
- zakup oprogramowania komputerowego, również specjalistycznego (przy zakupie specjalistycznego oprogramowania komputerowego obowiązuje limit 3,5 tys. zł za jednostkę; jednocześnie suma wydatków na sprzęt nie może być wyższa niż 10% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu),
- zakup danych statystycznych.",
"Koszty przedsiębiorców uczestniczących w programach staży:
a) amortyzacja sprzętu wykorzystywanego do programu staży
Koszt amortyzacji odnosi się wyłącznie do okresu współfinansowania projektu z udziałem EFS. Koszt amortyzacji jest wyliczony z uwzględnieniem obowiązujących przepisów krajowych w tym zakresie.
b) koszty odzieży, obuwia roboczego i środków ochrony indywidualnej oraz środków higieny osobistej, jeśli są niezbędne na danym stanowisku
Koszty te muszą być uzasadnione i proporcjonalne do czasu trwania projektu.
c) koszty opiekunów stażystów.
Koszty ubezpieczenia uczestników projektu, o ile potrzeba ubezpieczenia jest podyktowana specyfiką realizowanego projektu (np. jest to uzasadnione ryzykiem wypadku przy pracy).";