Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006.
Dz.U.2007.124.864
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO 1
z dnia 22 czerwca 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006
"Instytucją odpowiedzialną za przygotowanie i zarządzanie Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna jest Ministerstwo Gospodarki i Pracy. Szczegółowe zadania w tym zakresie zostają powierzone Wydziałowi Pomocy Technicznej - jednostce organizacyjnej wyodrębnionej w strukturze Departamentu Zarządzającego Podstawami Wsparcia Wspólnoty."
otrzymuje brzmienie:
"Instytucją odpowiedzialną za zarządzanie Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006, zwanym dalej "Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna", jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Szczegółowe zadania w tym zakresie zostają powierzone Wydziałowi Pomocy Technicznej - jednostce organizacyjnej wyodrębnionej w strukturze Departamentu Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego.";
- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjenci końcowi
Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Płatnicza, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.",
- - część "Kategoria ostatecznych odbiorców pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Kategoria ostatecznych beneficjentów
Pracownicy wybranych instytucji administracji centralnej zaangażowanych w proces realizacji PWW (m.in. pracownicy Instytucji Zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucji Płatniczej, Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna itp.).",
- - część "Beneficjenci" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjenci końcowi
Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.",
- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Ostateczni beneficjenci
Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, członkowie Komitetu Monitorującego Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) oraz członkowie Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna i Komitetu Sterującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.",
- - część "Beneficjenci" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjenci końcowi
Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Instytucja Płatnicza, Departament Ceryfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej w Ministerstwie Finansów.",
- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Ostateczni beneficjenci
Pracownicy wybranych instytucji administracji centralnej zaangażowanych w proces realizacji Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) (m.in. pracownicy Instytucji Zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, urzędów kontroli skarbowej itp.), członkowie Komitetu Monitorującego Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) oraz członkowie Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna i Komitetu Sterującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.",
- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjenci końcowi
Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Krajowa Jednostka Ewaluacyjna.",
- - po części "Beneficjenci końcowi" dodaje się część w brzmieniu:
"Ostateczni beneficjenci
Krajowa Jednostka Ewaluacyjna, komórki ewaluacji w Instytucjach Zarządzających programami operacyjnymi, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.",
- - część "Beneficjenci" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjenci końcowi
Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Instytucja Płatnicza, Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej w Ministerstwie Finansów, Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).",
- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Ostateczni beneficjenci
Wybrane instytucje zaangażowane w proces zarządzania, monitorowania, oceny (ewaluacji) i kontroli Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).",
- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjent końcowy
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",
- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Ostateczni beneficjenci
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",
- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjent końcowy
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",
- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Ostateczni beneficjenci
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",
- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjent końcowy
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",
- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Ostateczni beneficjenci
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",
- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjent końcowy
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",
- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Ostateczni beneficjenci
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",
- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:
"Beneficjent końcowy
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",
- - część "Odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:
"Ostateczni beneficjenci
Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",
"Beneficjenci końcowi
Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.",
"Beneficjent końcowy
Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).",
"Beneficjenci końcowi
Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Płatnicza, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.";
"Priorytet 1: Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)
Całkowity koszt realizacji Priorytetu 1 wyniesie 12.300.000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9.225.000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3.075.000 euro.
Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 8.000.000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 6.000.000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 2.000.000 euro.
Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 4.300.000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 3.225.000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 1.075.000 euro.",
"Priorytet 2: Wsparcie informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej
Całkowity koszt realizacji Priorytetu 2 wyniesie 13.262.000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9.946.500 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3.315.500 euro.
Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 5.125.127 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 3.843.845 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 1.281.282 euro.
Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 8.136.873 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 6.102.655 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 2.034.218 euro.",
"Priorytet 3: Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych
Całkowity koszt realizacji Priorytetu 3 wyniesie 12.177.287 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9.132.965 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3.044.322 euro.
Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) nie zostaną wydatkowane żadne środki.
Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 12.177.287 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9.132.965 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3.044.322 euro.",
"Tabela 2. Indykatywna tabela finansowa Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna według priorytetów i działań (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)
Kategoria interwencji | Koszty ogółem (bez Funduszu Spójności) | Publiczne | Typ wydatków | |||||||||||
Ogółem | Wkład wspólnotowy | Krajowy wkład publiczny | ||||||||||||
Ogółem | EFRR | EFS | EFOiGR | FIWR | Ogółem | Budżet państwa | Budżety jednostek samorządu terytorialnego | Inne | ||||||
1=2+12 | 2=3+8 | 3=4+5+6+7 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8=9+10+11 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||
Priorytet 1. Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) | 411 412 413 414 | 12.300.000 | 12.300.000 | 9.225.000 | 9.225.000 | 0 | 0 | 0 | 3.075.000 | 3.075.000 | 0 | 0 | ||
Priorytet 2. Wsparcie informatycznego systemu monitorowania i kontroli finansowej | 411 415 | 13.262.000 | 13.262.000 | 9.946.500 | 9.946.500 | 0 | 0 | 0 | 3.315.500 | 3.315.500 | 0 | 0 | ||
Priorytet 3. Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych | 411 415 | 12.177.287 | 12.177.287 | 9.132.965 | 9.132.965 | 0 | 0 | 0 | 3.044.322 | 3.044.322 | 0 | 0 | ||
PO ogółem | 37.739.287 | 37.739.287 | 28.304.465 | 28.304.465 | 0 | 0 | 0 | 9.434.822 | 9.434.822 | 0 | 0 | " |
"Tabela 3. Indykatywna tabela finansowa PO Pomoc Techniczna według priorytetów i działań w rozbiciu na lata (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)
Koszty ogółem (bez Funduszu Spójności) | Publiczne | Prywatne | |||||||||||
Ogółem | Wkład wspólnotowy | Krajowy wkład publiczny | |||||||||||
Ogółem | EFRR | EFS | EFOiGR | FIWR | Ogółem | Budżet państwa | Budżety jednostek samorządu terytorialnego | Inne | |||||
1=2+12 | 2=3+8 | 3=4+5+6+7 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8=9+10+11 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Priorytet 1 | 12.300.000 | 12.300.000 | 9.225.000 | 9.225.000 | 3.075.000 | 3.075.000 | 0 | 0 | 0 | ||||
2004 | 2.703.620 | 2.703.620 | 2.027.715 | 2.027.715 | 675.905 | 675.905 | 0 | 0 | 0 | ||||
2005 | 3.887.076 | 3.887.076 | 2.915.307 | 2.915.307 | 971.769 | 971.769 | 0 | 0 | 0 | ||||
2006 | 5.709.304 | 5.709.304 | 4.281.978 | 4.281.978 | 1.427.326 | 1.427.326 | 0 | 0 | 0 | ||||
2004-2006 | 12.300.000 | 12.300.000 | 9.225.000 | 9.225.000 | 3.075.000 | 3.075.000 | 0 | 0 | 0 | ||||
Priorytet 2 | 13.262.000 | 13.262.000 | 9.946.500 | 9.946.500 | 3.315.500 | 3.315 500 | 0 | 0 | 0 | ||||
2004 | 3.490.851 | 3.490.851 | 2.618.138 | 2.618.138 | 872.713 | 872.713 | 0 | 0 | 0 | ||||
2005 | 5.037.619 | 5.037.619 | 3.778.214 | 3.778.214 | 1.259.405 | 1.259.405 | 0 | 0 | 0 | ||||
2006 | 4.733.530 | 4.733.530 | 3.550.148 | 3.550.148 | 1.183.382 | 1.183.382 | 0 | 0 | 0 | ||||
2004-2006 | 13.262.000 | 13.262.000 | 9.946.500 | 9.946.500 | 3.315.500 | 3.315.500 | 0 | 0 | 0 | ||||
Priorytet 3 | 12.177.287 | 12.177.287 | 9.132.965 | 9.132.965 | 3.044.322 | 3.044.322 | 0 | 0 | 0 | ||||
2004 | 2.594.060 | 2.594.060 | 1.945.545 | 1.945.545 | 648.515 | 648.515 | 0 | 0 | 0 | ||||
2005 | 3.737.396 | 3.737.396 | 2.803.047 | 2.803.047 | 934.349 | 934.349 | 0 | 0 | 0 | ||||
2006 | 5.845.831 | 5.845.831 | 4.384.373 | 4.384.373 | 1.461.458 | 1.461.458 | 0 | 0 | 0 | ||||
2004-2006 | 12.177.287 | 12.177.287 | 9.132.965 | 9.132.965 | 3.044.322 | 3.044.322 | 0 | 0 | 0 | ||||
PO ogółem | 37.739.287 | 37.739.287 | 28.304.465 | 28.304.465 | 9.434.822 | 9.434.822 | 0 | 0 | 0 | ||||
2004 | 8.788.531 | 8.788.531 | 6.591.398 | 6.591.398 | 2.197.133 | 2.197.133 | 0 | 0 | 0 | ||||
2005 | 12.662.091 | 12.662.091 | 9.496.568 | 9.496.568 | 3.165.523 | 3.165.523 | 0 | 0 | 0 | ||||
2006 | 16.288.665 | 16.288.665 | 12.216.499 | 12.216.499 | 4.072.166 | 4.072.166 | 0 | 0 | 0 | ||||
2004-2006 | 37.739.287 | 37.739.287 | 28.304.465 | 28.304.465 | 9.434.822 | 9.434.822 | 0 | 0 | 0 | " |
"Tabela 4. Zbiorcza tabela finansowa dla Programu Operacyjnego Pomocy Technicznej oraz priorytetów pomocy technicznej w ramach poszczególnych programów operacyjnych (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)
Nazwa Programu Operacyjnego | Dziedzina interwencji | Koszty ogółem (bez Funduszu Spójności) | Publiczne | Prywatne | ||||||||||||
Ogółem | Wkład wspólnotowy | Krajowy wkład publiczny | ||||||||||||||
Ogółem | EFRR | EFS | EFOiGR | FIWR | Ogółem | Budżet państwa | Budżet samorządów | Inne | ||||||||
1=2+12 | 2=3+8 | 3=4+5+6+7 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8=9+10+11 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||||
Rozwój zasobów ludzkich | ||||||||||||||||
Priorytet 3. Pomoc Techniczna | 41 | 25.300.000 | 25.300.000 | 19.000.000 | 19.000.000 | 6.300.000 | 6.300.000 | |||||||||
Rybołówstwo i przetwórstwo ryb | ||||||||||||||||
Priorytet 5. Pomoc Techniczna | 3.200.000 | 3.200.000 | 2.400.000 | 2.400.000 | 800.000 | 800.000 | ||||||||||
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw | ||||||||||||||||
Priorytet 3. Pomoc Techniczna | 411, 412, 415 | 27.100.000 | 27.100.000 | 20.300.000 | 20.300.000 | 6.800.000 | 6.800.000 | |||||||||
Transport | ||||||||||||||||
Priorytet 3. Pomoc Techniczna | 41 | 12.056.409 | 12.056.409 | 9.042.307 | 9.042.307 | 3.014.103 | 3.014.103 | |||||||||
Zintegrowany Program operacyjny Rozwoju Regionalnego | ||||||||||||||||
Priorytet 4. Pomoc Techniczna | 53.209.892 | 53.209.892 | 39.903.127 | 39.903.127 | 13.306.765 | 7.806.599 | 5.500.166 | |||||||||
SPO Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego i rozwój obszarów wiejskich | ||||||||||||||||
Priorytet 3. Pomoc Techniczna | 24.000.000 | 24.000.000 | 18.000.000 | 18.000.000 | 6.000.000 | 6.000.000 | ||||||||||
Program operacyjny Pomoc Techniczna | ||||||||||||||||
Program ogółem | 37.739.287 | 37.739.287 | 28.304.465 | 28.304.465 | 9.434.822 | 9.434.822 | ||||||||||
Priorytet 1. Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) | 411, 412, 413, 414 | 12.300.000 | 12.300.000 | 9.225.000 | 9.225.000 | 3.075.000 | 3.075.000 | |||||||||
Priorytet 2. Wsparcie systemu informatycznego monitorowania i kontroli finansowej | 411, 415 | 13.262.000 | 13.262.000 | 9.946.500 | 9.946.500 | 3.315.500 | 3.315.500 | |||||||||
Priorytet 3. Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych | 411, 415 | 12.177.287 | 12.177.287 | 9.132.965 | 9.132.965 | 3.044.322 | 3.044.322 | |||||||||
PO ogółem | 182.605.588 | 182.605.588 | 136.949.699 | 97.549.899 | 19.000.000 | 18.000.000 | 2.400.000 | 45.655.690 | 40.155.524 | 5.500.166 | 0 | 0 | " |
"- opracowanie projektu i złożenie go w Wydziale Pomocy Technicznej w Departamencie Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego,",
"Raportowanie nieprawidłowości
Wszystkie odpowiednie instytucje są odpowiedzialne za wykrywanie nieprawidłowości i zgłaszanie ich do Instytucji Zarządzającej Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, która na ich podstawie sporządza raporty o nieprawidłowościach dla Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej oraz przekazuje do wiadomości Instytucji Płatniczej. Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej przy pomocy Departamentu Kontroli Skarbowej I w Ministerstwie Finansów informuje KE o nieprawidłowościach w oparciu o uzyskane informacje. Instytucja Płatnicza ponosi ogólną odpowiedzialność za korekty finansowe i odzyskiwanie nieprawidłowo wypłaconych kwot. Instytucje te działają zgodnie z art. 8 rozporządzenia nr 438/2001/WE. 3 ";
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »