Zm.: rozporządzenie w sprawie odległości i warunków lokalizacji szczegółowej inwestycji budowlanych w stosunku do dróg publicznych, linii kolejowych i lotnisk.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1966.2.9

Akt jednorazowy
Wersja od: 14 stycznia 1966 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 4 stycznia 1966 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie odległości i warunków lokalizacji szczegółowej inwestycji budowlanych w stosunku do dróg publicznych, linii kolejowych i lotnisk.

Na podstawie art. 34 ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 7, poz. 47) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 27 października 1961 r. w sprawie odległości i warunków lokalizacji szczegółowej inwestycji budowlanych w stosunku do dróg publicznych, linii kolejowych i lotnisk (Dz. U. Nr 49, poz. 259) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 15 otrzymuje brzmienie:

"§ 15. 1. W rejonach lotnisk obowiązuje zakaz zabudowy lub jej ograniczenie w takim zakresie, aby obiekty budowlane nie przekraczały wysokości określonych powierzchniami, których sposób wyznaczania ustalają dla poszczególnych klas technicznych lotnisk Polskie Normy.

2. W razie przewidywanej rozbudowy istniejącego lub nowo zakładanego lotniska właściwy organ miejscowego planowania przestrzennego ustala na wniosek właściwego organu lotniczego powierzchnie ograniczające wysokość zabudowy w rejonie tego lotniska, jak dla lotniska klasy technicznej bezpośrednio wyższej.

3. Przekroczenie dopuszczalnej wysokości zabudowy w rejonach lotnisk cywilnych może nastąpić po przedstawieniu przez inwestora zgody Ministra Komunikacji i Ministra Obrony Narodowej, a w rejonach lotnisk wojskowych - zgody Ministra Obrony Narodowej.

4. Określenie rejonu lotniska oraz klasy technicznej lotniska ustalają przepisy wydane na podstawie art. 5 ust. 1 i art. 9 ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 1961 r. Nr 7, poz. 46 i z 1965 r. Nr 13, poz. 91) i art. 31 ustawy z dnia 31 maja 1962 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 32, poz. 153).";

2)
§ 16 otrzymuje brzmienie:

"§ 16. 1. W wypadkach uzasadnionych bezpieczeństwem ruchu lotniczego, niezależnie od ograniczeń określonych w § 15, mogą być wprowadzone ograniczenia dotyczące zakresu korzystania z obiektów budowlanych położonych w rejonach lotnisk.

2. Decyzje o warunkach korzystania z poszczególnych obiektów budowlanych wydaje właściwy organ państwowego nadzoru budowlanego w uzgodnieniu z cywilnymi i wojskowymi organami nadzoru nad lotniskami.";

3)
§ 17 otrzymuje brzmienie:

"§ 17. Minister Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych w porozumieniu z Ministrami Komunikacji i Obrony Narodowej określi wypadki, w których właściwy organ miejscowego planowania przestrzennego może wydać decyzję o lokalizacji szczegółowej obiektów budowlanych, mogących stanowić przeszkody dla ruchu lotniczego, tylko wtedy, jeżeli wniosek lokalizacyjny uzgodniony jest z cywilnymi i wojskowymi organami nadzoru nad lotniskami."

Wykonanie rozporządzenia porucza się Ministrowi Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych oraz innym zainteresowanym ministrom.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 1966 r.