§ 1. - Zm.: rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk cywilnych.
Dz.U.2005.197.1633
Akt jednorazowy"1. Według kryteriów ogólnych lotniska dzielą się, ze względu na:
1) zakres ruchu statków powietrznych, na:
a) międzynarodowe,
b) krajowe;
2) charakter ruchu statków powietrznych, na:
a) ruchu regularnego,
b) ruchu nieregularnego;
3) dostępność dla użytkowników - zgodnie z art. 54 ustawy;
4) właściciela, na:
a) państwowe - stanowiące własność Skarbu Państwa oraz innych państwowych osób prawnych,
b) komunalne - stanowiące własność gminy oraz innych komunalnych osób prawnych,
c) prywatne - stanowiące własność osób fizycznych oraz osób prawnych innych niż państwowe i komunalne.";
"§ 4. 1. Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:
1) umiejscowienie, na:
a) naziemne,
b) nawodne,
c) na obiektach - w szczególności znajdujące się na budynkach, platformach lub statkach;
2) rodzaj nawierzchni wykorzystywanej do startów i lądowań, na:
a) z drogą startową o nawierzchni sztucznej,
b) bez nawierzchni sztucznej;
3) wymagania techniczne - w zależności od kodów referencyjnych lotniska określonych w załączniku nr 14;
4) rodzaj przyjmowanych statków powietrznych, na:
a) dla samolotów,
b) dla śmigłowców,
c) dla szybowców;
5) kategorię podejść do lądowania, na:
a) z drogą startową nieprzyrządową,
b) z drogą startową przyrządową z podejściem:
- nieprecyzyjnym,
- precyzyjnym kat. I,
- precyzyjnym kat. II,
- precyzyjnym kat. IIIa,
- precyzyjnym kat. IIIb,
- precyzyjnym kat. IIIc;
6) kategorię ochrony przeciwpożarowej lotniska:
a) od 1 do 10 dla samolotów, określoną w tabeli nr 1,
b) od H1 do H3 dla śmigłowców, określoną w tabeli nr 2
- w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
2. Szczegółowe wymagania dotyczące kategorii lotnisk, o których mowa w ust. 1 pkt 5, określają przepisy techniczno-budowlane dotyczące lotnisk cywilnych.
3. Kategorię ochrony przeciwpożarowej lotniska, o której mowa w ust. 1 pkt 6, wyznacza się na podstawie długości całkowitych oraz maksymalnych szerokości kadłubów największych samolotów lub na podstawie całkowitych długości śmigłowców, wykonujących operacje lotnicze na danym lotnisku.";
"1. Zezwolenia Prezesa wymagają zmiany cech lotnisk dotyczące:
1) granicy lotniska;
2) lokalizacji ogrodzenia lotniska;
3) części lotniczej lotniska;
4) granicy pola wzlotów i układu pasów startowych lotniska bez nawierzchni sztucznej;
5) parametrów drogi startowej i jej zabezpieczeń, w tym powodujące zmianę kodu referencyjnego lotniska;
6) rodzajów nawierzchni w granicach pola naziemnego ruchu lotniczego;
7) likwidacji, budowy lub rozbudowy infrastruktury lotniskowej;
8) kategorii podejść do lądowania;
9) dostępności dla użytkowników;
10) kategorii ochrony przeciwpożarowej lotniska, jeżeli skutkuje to zmianą kategorii na okres dłuższy niż 7 dni;
11) powierzchni ograniczających wysokość obiektów budowlanych i naturalnych w otoczeniu lotniska.";
"11) wokół ogrodzenia lotniska użytku publicznego powinny być poprowadzone kanały techniczne umożliwiające instalowanie wzdłuż niego: nocnego oświetlenia ogrodzenia lotniska, telewizji dozorowej (CCTV) i systemów detekcji ruchu - umożliwiających wykrywanie przypadków nieuprawnionego przekraczania tych ogrodzeń.";