Zm.: rozporządzenie w sprawie działania organów orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz organów właściwych do wypełniania funkcji oskarżyciela.
Dz.U.2012.157
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 3 lutego 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie działania organów orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz organów właściwych do wypełniania funkcji oskarżyciela
"7) oskarżycielu - należy przez to rozumieć rzecznika dyscypliny jako oskarżyciela przed komisją orzekającą oraz Głównego Rzecznika jako oskarżyciela przed Główną Komisją Orzekającą;";
"§ 7. Członka składu orzekającego zawiadamia się o rozprawie lub posiedzeniu przez doręczenie zarządzenia o wyznaczeniu terminu rozprawy i składu orzekającego lub wokandy niezwłocznie po ich sporządzeniu, jednak co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia lub rozprawy. W razie zmiany składu orzekającego można o rozprawie lub posiedzeniu zawiadomić, za pomocą faksu lub poczty elektronicznej, w terminie krótszym niż 7 dni.";
"1. Przewodniczący komisji orzekającej zarządza przekazanie zawiadomienia o miejscu i terminie rozprawy stronom oraz obrońcy obwinionego, o ile został ustanowiony.",
"3) wskazanie naruszenia dyscypliny finansów publicznych objętego zarzutem oraz przepisu ustawy określającego to naruszenie;",
"3. Zawiadomienie przekazywane obwinionemu i jego obrońcy zawiera także informację o:
1) miejscu i terminie, w którym akta sprawy udostępnia się stronom;
2) przesłankach wyłączenia jawności rozprawy lub jej części, wymienionych w art. 119 ust. 2 ustawy;
3) obowiązku wynikającym z art. 183 ustawy.";
"2. Wokanda zawiera imiona i nazwiska członków składu orzekającego, ze wskazaniem przewodniczącego składu orzekającego, protokolanta, a także określenie miejsca i terminu posiedzenia lub rozprawy oraz imię, nazwisko obwinionego, stanowisko zajmowane w czasie zarzucanego naruszenia, nazwę i siedzibę jednostki, której dotyczy naruszenie dyscypliny finansów publicznych, a także wskazanie przepisu ustawy określającego to naruszenie.";
"Prawomocność postanowienia lub orzeczenia stwierdza przewodniczący komisji orzekającej, dokonując stosownej adnotacji na wydanym rozstrzygnięciu.";
"5) kompletowanie akt w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, udostępnianie ich osobom uprawnionym oraz dokumentowanie ich obiegu;",
"7) przygotowywanie projektów postanowień, zarządzeń, wniosków, decyzji i innych dokumentów, zleconych przez przewodniczącego komisji orzekającej lub przewodniczącego składu orzekającego;",
"9a) prowadzenie dokumentacji dotyczącej nakładania kar pieniężnych na osoby wezwane w charakterze świadka, które nie stawiły się na wezwanie komisji orzekającej;",
"12) opracowywanie projektu sprawozdania dotyczącego sposobu rozpoznania wniosków o ukaranie, wniesionych w roku poprzednim;";
"6) opracowywanie projektu sprawozdania z działalności Głównej Komisji Orzekającej oraz projektu zbiorczego sprawozdania z działalności komisji orzekających w roku poprzednim;",
"8) dokonywanie wyboru orzeczeń Głównej Komisji Orzekającej i komisji orzekających w celu upowszechnienia ich przez Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej;
9) przygotowywanie informacji umożliwiających wykonywanie nadzoru Przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej nad działalnością administracyjną komisji orzekających;
10) prowadzenie dokumentacji dotyczącej nakładania kar pieniężnych na osoby wezwane w charakterze świadka, które nie stawiły się na wezwanie Głównej Komisji Orzekającej;
11) prowadzenie dokumentacji dotyczącej składanych zawiadomień o stwierdzonych uchybieniach w czynnościach instytucji państwowej, samorządowej lub społecznej, o których mowa w art. 85a ustawy.";
"§ 34. Do zadań obsługi rzecznika dyscypliny należy:
1) przyjmowanie, wysyłanie i przechowywanie korespondencji rzecznika dyscypliny;
2) przyjmowanie i prowadzenie ewidencji zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych;
3) dokumentowanie czynności i postępowań prowadzonych przez rzecznika dyscypliny;
4) kompletowanie akt w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych prowadzonych przez rzecznika dyscypliny, udostępnianie ich osobom uprawnionym oraz dokumentowanie ich obiegu;
5) przechowywanie i prowadzenie ewidencji postanowień wydawanych przez rzecznika dyscypliny;
6) przygotowywanie na zlecenie rzecznika dyscypliny projektów zawiadomień, wezwań, wniosków i innych pism;
7) przyjmowanie wezwań, zarządzeń, zawiadomień, postanowień i orzeczeń w celu niezwłocznego przekazania rzecznikowi dyscypliny;
8) przechowywanie i archiwizowanie akt w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych prowadzonych przez rzecznika dyscypliny, zakończonych rozstrzygnięciem;
9) opracowywanie projektu sprawozdania z działalności rzecznika dyscypliny w roku poprzednim;
10) opracowywanie informacji na zlecenie Głównego Rzecznika w związku ze sprawowanym przez niego nadzorem nad działalnością rzeczników dyscypliny;
11) przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji informacji o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy;
12) prowadzenie dokumentacji dotyczącej nakładania kar pieniężnych na osoby wezwane w charakterze świadka, które nie stawiły się na wezwanie rzecznika dyscypliny;
13) dokumentowanie przekazywanych przez rzeczników dyscypliny informacji o potrzebie przeprowadzenia kontroli prawidłowości gospodarowania mieniem lub środkami publicznymi, o których mowa w art. 59a ustawy;
14) wykonywanie innych zadań zleconych przez rzecznika dyscypliny, w tym w szczególności udzielanie pomocy prawnej w sprawie przez niego prowadzonej.
§ 35. Do zadań obsługi Głównego Rzecznika należy:
1) przyjmowanie, wysyłanie i przechowywanie korespondencji Głównego Rzecznika;
2) przygotowywanie projektu decyzji Głównego Rzecznika o powołaniu lub odwołaniu rzecznika dyscypliny lub jego zastępcy;
3) prowadzenie dokumentacji dotyczącej powoływania i odwoływania rzeczników dyscypliny oraz ich zastępców;
4) przyjmowanie i prowadzenie ewidencji środków zaskarżenia przekazywanych do rozpoznania Głównemu Rzecznikowi;
5) przyjmowanie i prowadzenie ewidencji informacji o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w art. 95 ust. 4 ustawy, przekazywanych przez rzeczników dyscypliny;
6) przyjmowanie i prowadzenie ewidencji postanowień, o których mowa w art. 187 ust. 2 ustawy, oraz postanowień o zawieszeniu postępowania, przekazywanych przez rzeczników dyscypliny;
7) przygotowanie projektów postanowień i zarządzeń zleconych przez Głównego Rzecznika;
8) przygotowanie projektów poleceń podjęcia przez rzecznika dyscypliny czynności sprawdzających, o których mowa w art. 95 ust. 6 ustawy, zleconych przez Głównego Rzecznika;
9) przygotowanie analiz postanowień, o których mowa w art. 187 ust. 2 ustawy, zleconych przez Głównego Rzecznika;
10) przyjmowanie informacji od rzeczników dyscypliny i ich zastępców o niezakończeniu postępowania wyjaśniającego w terminie, o którym mowa w art. 104 ust. 1 ustawy, ze wskazaniem przyczyn niezakończenia czynności sprawdzających i postępowania wyjaśniającego oraz przewidywanego terminu ich zakończenia;
11) opracowywanie projektów poleceń i wytycznych dla rzeczników dyscypliny, o których mowa w art. 195a ust. 5 ustawy, zleconych przez Głównego Rzecznika;
12) przygotowywanie informacji umożliwiających wykonywanie nadzoru Głównego Rzecznika nad działalnością rzeczników dyscypliny;
13) opracowywanie informacji dla Głównego Rzecznika dotyczących okresowej oceny wywiązywania się z obowiązków przez rzeczników dyscypliny;
14) przyjmowanie zawiadomień, zarządzeń, postanowień i orzeczeń w celu niezwłocznego przekazania Głównemu Rzecznikowi;
15) opracowywanie na zlecenie Głównego Rzecznika projektów skarg do sądów administracyjnych oraz prowadzenie dokumentacji dotyczącej tych skarg;
16) przygotowywanie materiałów dla Głównego Rzecznika w celu analizy wniosków o zatarcie ukarania za naruszenie dyscypliny finansów publicznych przed terminem zatarcia z mocy prawa;
17) opracowywanie projektu sprawozdania z działalności Głównego Rzecznika oraz zbiorczego sprawozdania z działalności rzeczników dyscypliny w roku poprzednim;
18) przyjmowanie i prowadzenie ewidencji skarg do sądu administracyjnego wniesionych przez Głównego Rzecznika;
19) prowadzenie dokumentacji dotyczącej składanych zawiadomień o stwierdzonych w toku czynności prowadzonych przez Głównego Rzecznika uchybieniach w czynnościach instytucji państwowej, samorządowej lub społecznej, o których mowa w art. 85a ustawy;
20) dokumentowanie przekazywanych przez Głównego Rzecznika informacji o potrzebie przeprowadzenia kontroli prawidłowości gospodarowania mieniem lub środkami publicznymi, o których mowa w art. 59a ustawy, oraz informacji przekazywanych przez podmioty uprawnione do kontroli;
21) wykonywanie innych zadań zleconych przez Głównego Rzecznika, w tym w szczególności udzielanie pomocy prawnej w sprawie przez niego prowadzonej.";
"3. Program szkolenia dodatkowego obejmuje zagadnienia uwzględniające właściwość, specyfikę oraz potrzeby komisji orzekających i rzeczników dyscypliny uczestniczących w tym szkoleniu,";
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 79, poz. 551, z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 157, poz. 1241 i Nr 223, poz. 1778, z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 240, poz. 1429.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wysłać bez pisma przewodniego
Nadawca: Adresat:
Przewodniczący Komisji Orzekającej Przewodniczący
przy: .................................................. Głównej Komisji Orzekającej
........................................................... w Sprawach o Naruszenie
........................................................... Dyscypliny Finansów Publicznych
(imię i nazwisko) ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
...........................................................
...........................................................
(adres)
Sprawozdanie o sposobie rozpoznania wniosków o ukaranie wniesionych w roku ........
do komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
przy ........................................................
Termin złożenia: 31 stycznia
I.
1 | Sprawy oczekujące na rozstrzygnięcie wg stanu na początek roku sprawozdawczego | liczba obwinionych | |
2 | Złożone wnioski o ukaranie | liczba obwinionych | |
3 | Wnioski przekazane do innej komisji orzekającej | liczba obwinionych | |
4 | Wnioski przekazane z innej komisji orzekającej | liczba obwinionych | |
5 | Sprawy przekazane z Głównej Komisji Orzekającej do ponownego rozpoznania | liczba obwinionych | |
6 | Sprawy w toku oczekujące na rozstrzygnięcie wg stanu na koniec roku sprawozdawczego | liczba obwinionych |
II.
7 | Sprawy rozstrzygnięte (załatwione) w ciągu roku – (ogółem) | liczba obwinionych | ||
8 | Rozstrzygnięcia o umorzeniu postępowania | liczba obwinionych | ||
9 | Wydane orzeczenia w kwestii odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów pu- blicznych – (ogółem) | liczba obwinionych | ||
10 | Orzeczenia o uniewinnieniu | liczba uniewinnionych | ||
11 | Orzeczenia o uznaniu odpowiedzialnym za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – ogółem | liczba odpowie- dzialnych | ||
12 | – z tego: | liczba ukaranych | ||
– odstąpiono od wymierzenia kary |
13 | – ukarano (ogółem) | liczba ukaranych | |||
14 | – z tego: | liczba ukaranych | |||
– karą upomnienia | |||||
15 | – karą nagany | liczba ukaranych | |||
16 | – karą pieniężną | liczba ukaranych | |||
17 | – karą przewidzianą w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy*): | liczba ukaranych |
III.
18 | Liczba rozstrzygnięć o umorzeniu postępowania (ogółem) – z tego: | liczba zarzutów | ||
19 | – umorzenia postępowania wskutek przedawnienia orzekania | liczba zarzutów | ||
20 | – umorzenia postępowania, gdy zarzucanego czynu nie popełniono | liczba zarzutów | ||
21 | – umorzenia postępowania, gdy w zarzucanym czynie brak jest znamion narusze- nia dyscypliny finansów publicznych | liczba zarzutów | ||
22 | – umorzenia postępowania, gdy nie dochodzi się odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w przypadku działania lub zaniechania podję- tego wyłącznie w celu ograniczenia skutków zdarzenia losowego | liczba zarzutów | ||
23 | – umorzenia postępowania, gdy nie dochodzi się odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, którego stopień szkodliwości dla finansów publicznych jest znikomy | liczba zarzutów | ||
24 | – inne | liczba zarzutów |
IV.
Osobom odpowiedzialnym za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (wykazanymi w części II - wiersz 11) przypisano czyny z poszczególnych art. ustawy*): | |||
25 | art. 5 ust. 1 pkt 1 i 2 | liczba czynów | |
26 | art. 5 ust. 1 pkt 3 | liczba czynów | |
27 | art. 6 | liczba czynów | |
28 | art. 7 | liczba czynów | |
29 | art. 8 | liczba czynów | |
30 | art. 9 | liczba czynów | |
31 | art. 10 | liczba czynów | |
32 | art. 11 | liczba czynów | |
33 | art. 12 | liczba czynów | |
34 | art. 13 pkt 1, 2, 3, 4, 5, 9 | liczba czynów | |
35 | art. 13 pkt 6, 7, 8 | liczba czynów |
36 | art. 14 | liczba czynów | |
37 | art. 15 | liczba czynów | |
38 | art. 16 | liczba czynów | |
39 | art. 17 ust. 1 | liczba czynów | |
40 | art. 17 ust. 1b | liczba czynów | |
41 | art. 17 ust. 1c | liczba czynów | |
42 | art. 17 ust. 2 | liczba czynów | |
43 | art. 17 ust. 3 | liczba czynów | |
44 | art. 17 ust. 4 | liczba czynów | |
45 | art. 17 ust. 5 | liczba czynów | |
46 | art. 17 ust. 6 | liczba czynów | |
47 | art. 17a | liczba czynów | |
48 | art. 18 pkt 1 | liczba czynów | |
49 | art. 18 pkt 2 | liczba czynów | |
50 | art. 18a | liczba czynów | |
51 | art. 18b | liczba czynów | |
52 | art. 18c | liczba czynów |
V.
53 | Łączna wysokość wymierzonych kar pieniężnych: | suma w zł | |
54 | Średnia wysokość wymierzonej kary pieniężnej: | średnia kara w zł | |
55 | Łączna wysokość wyegzekwowanych kar pieniężnych: | suma w zł | |
56 | Łączna wysokość orzeczonych kosztów postępowania należnych Skarbowi Państwa: | suma w zł | |
57 | Łączna wysokość wyegzekwowanych kosztów postępowania należnych Skarbowi Państwa | suma w zł |
UWAGI:
Zestawienie sporządził: Przewodniczący Komisji
......................................................................................... .......................................
(imię, nazwisko i nr telefonu) (podpis i pieczęć)
........................................................................................
(miejscowość i data)
*) Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
OBJAŚNIENIA DO SPRAWOZDANIA
Sprawozdanie sporządza się na podstawie materiałów źródłowych zawartych w aktach poszczególnych spraw o narusze-
nie dyscypliny finansów publicznych.
Wiersze od 1 do 17 dotyczą informacji o liczbie osób obwinionych (niezależnie od tego, ile zarzutów postawiono obwinio-
nemu, ile przypisano lub umorzono albo od ilu uniewinniono).
Wiersze od 18 do 24 dotyczą informacji o liczbie zarzutów, w sprawie których zapadło rozstrzygnięcie o umorzeniu postę-
powania (niezależnie od tego, ilu obwinionym zarzuty te zostały postawione).
Wiersze od 25 do 52 dotyczą informacji o liczbie czynów, których popełnienie przypisano obwinionym (niezależnie od
tego, ilu obwinionym zostały przypisane).
Wiersze od 53 do 57 dotyczą kwoty pieniężnej określonej w złotych.
CZĘŚĆ I
W wierszu 1 podaje się liczbę obwinionych objętych wnioskami o ukaranie, w których sprawy nie zostały rozstrzygnięte
(niezależnie od etapu postępowania) na koniec roku poprzedzającego rok sprawozdawczy.
W wierszu 2 podaje się liczbę obwinionych objętych wnioskami o ukaranie wniesionymi do komisji orzekającej w roku
sprawozdawczym, w sprawie których przewodniczący wydał zarządzenie o doręczeniu kopii wniosku obwinionemu.
W wierszu tym nie wykazuje się danych odnoszących się do wniosków zwróconych do uzupełnienia podmiotowi występu-
jącemu z wnioskiem o ukaranie.
W wierszu 3 podaje się liczbę obwinionych objętych wnioskami o ukaranie, w sprawie których przewodniczący komisji
orzekającej składającej sprawozdanie wydał zarządzenie o doręczeniu kopii wniosku obwinionemu, a które zostały w toku
postępowania przekazane do innej komisji orzekającej.
W wierszu 4 podaje się liczbę obwinionych objętych wnioskami o ukaranie otrzymanymi z innej komisji orzekającej,
w sprawie których przewodniczący tej komisji wydał zarządzenie o doręczeniu kopii wniosku obwinionemu, a które w toku
postępowania zostały przekazane do komisji składającej sprawozdanie (również przekazane przez Przewodniczącego
Głównej Komisji Orzekającej).
W wierszu 5 podaje się liczbę obwinionych, których sprawy zostały przekazane do ponownego rozpoznania przez Główną
Komisję Orzekającą, w wyniku rozpoznania odwołania, wniosku o wznowienie postępowania albo stwierdzenia nieważno-
ści prawomocnego postanowienia lub orzeczenia.
W wierszu 6 podaje się liczbę obwinionych objętych wnioskami o ukaranie, w których sprawy nie zostały zakończone roz-
strzygnięciem komisji orzekającej przed końcem roku sprawozdawczego (niezależnie od etapu postępowania).
CZĘŚĆ II
W wierszu 7 podaje się liczbę obwinionych objętych wnioskami o ukaranie, w których sprawy zostały zakończone roz-
strzygnięciem komisji orzekającej w roku sprawozdawczym. Należy również uwzględnić tych obwinionych, których sprawy
zostały przekazane przez Główną Komisję Orzekającą bądź postępowanie zostało odwieszone i rozpoznane w roku
sprawozdawczym.
W wierszu 8 podaje się liczbę obwinionych, wobec których zapadło rozstrzygnięcie o umorzeniu postępowania. Do roz-
strzygnięć o umorzeniu postępowania zalicza się tylko takie rozstrzygnięcie, którym komisja orzekająca umorzyła postę-
powanie w sprawie wszystkich naruszeń dyscypliny finansów publicznych (czynów) zarzucanych obwinionemu, niezależnie
od przesłanek umorzenia.
W wierszu 9 podaje się liczbę obwinionych, wobec których wydano orzeczenia w kwestii odpowiedzialności za naruszenie
dyscypliny finansów publicznych, niezależnie od treści orzeczenia (uniewinnienie albo przypisanie odpowiedzialności za
naruszenie dyscypliny finansów publicznych).
W wierszu 10 podaje się liczbę obwinionych, wobec których zapadło orzeczenie o uniewinnieniu. Do orzeczeń o uniewin-
nieniu zalicza się tylko takie orzeczenie, którym komisja orzekająca uniewinniła obwinionego od wszystkich zarzucanych
mu naruszeń dyscypliny finansów publicznych (czynów) bądź uniewinniła od jednego zarzutu, a w przypadku pozostałych
zarzutów, o ile były postawione obwinionemu, postanowiła o ich umorzeniu.
W wierszu 11 podaje się liczbę obwinionych uznanych za odpowiedzialnych za naruszenie dyscypliny finansów publicz-
nych. Do orzeczeń o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych zalicza się takie orzeczenie, któ-
rym komisja orzekająca przypisała obwinionemu odpowiedzialność za co najmniej jedno naruszenie dyscypliny finansów
publicznych (czyn) zarzucane obwinionemu, niezależnie od rozstrzygnięć w sprawie pozostałych zarzutów, o ile były one
postawione obwinionemu.
W wierszu 12 podaje się liczbę obwinionych, którym przypisano odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów
publicznych, ale odstąpiono od wymierzenia kary.
W wierszu 13 podaje się liczbę obwinionych, którym przypisano odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów
publicznych i wymierzono karę.
W wierszach 14, 15, 16 i 17 podaje się liczbę obwinionych, spośród wykazanych w wierszu 13, którym wymierzono kary
poszczególnych rodzajów.
CZĘŚĆ III
W wierszu 18 podaje się liczbę zarzutów postawionych obwinionym, w których postępowania przed komisją orzekającą
zostały umorzone. Suma liczb wykazanych w wierszach od 18 do 24 może być równa lub większa od liczby podanej
w wierszu 8.
W wierszu 19 podaje się liczbę zarzutów postawionych obwinionym, w których postępowania przed komisją orzekającą
zostały umorzone ze względu na przedawnienie orzekania.
W wierszu 20 podaje się liczbę zarzutów postawionych obwinionym, w których postępowania przed komisją orzekającą
zostały umorzone ze względu na niepopełnienie zarzuconego czynu.
W wierszu 21 podaje się liczbę zarzutów postawionych obwinionym, w których postępowania przed komisją orzekającą
zostały umorzone ze względu na brak w zarzucanym czynie znamion naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
W wierszu 22 podaje się liczbę zarzutów postawionych obwinionym, w których postępowania przed komisją orzekającą
zostały umorzone ze względu na działanie lub zaniechanie naruszające dyscyplinę finansów publicznych podjęte wyłącznie
w celu ograniczenia skutków zdarzenia losowego.
W wierszu 23 podaje się liczbę zarzutów postawionych obwinionym, w których postępowania przed komisją orzekającą
zostały umorzone ze względu na znikomy stopień szkodliwości naruszenia dyscypliny dla finansów publicznych.
W wierszu 24 podaje się liczbę zarzutów postawionych obwinionym, w których postępowania przed komisją orzekającą
zostały umorzone ze względu na inne okoliczności niż wymienione w wierszach od 19 do 23.
CZĘŚĆ IV
W wierszach od 25 do 52 podaje się liczbę czynów przypisanych obwinionym wg naruszeń dyscypliny finansów publicz-
nych wskazanych w art. od 5 do 18c ustawy. Suma liczb wykazanych w wierszach od 25 do 52 może być równa liczbie
podanej w wierszu 11 lub większa od niej.
CZĘŚĆ V
W wierszu 53 podaje się informację o łącznej wysokości wymierzonych kar pieniężnych wszystkimi orzeczeniami komisji
orzekającej wydanymi w roku sprawozdawczym, z uwzględnieniem również orzeczeń nieprawomocnych.
W wierszu 54 podaje się informację o średniej wysokości wymierzonej kary pieniężnej.
W wierszu 55 podaje się informację o łącznej wysokości wyegzekwowanych kar pieniężnych.
W wierszu 56 podaje się informację o łącznej wysokości orzeczonych w roku sprawozdawczym kosztów postępowania
należnych Skarbowi Państwa, z uwzględnieniem również orzeczeń nieprawomocnych.
W wierszu 57 podaje się informację o łącznej wysokości wyegzekwowanych kosztów postępowania należnych Skarbowi
Państwa.
Uwaga: dane z wierszy 1 + 2 + 4 + 5 - 3 - 6 = 7
8 + 9 = 7
10 + 11 = 9
12 + 13 = 11
14 + 15 + 16 + 17 = 13
19 + 20 + 21 + 22 + 23 + 24 = 18
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Wysłać bez pisma przewodniego
Nadawca: Adresat:
Rzecznik dyscypliny finansów Główny Rzecznik
publicznych właściwy w sprawach Dyscypliny Finansów
rozpatrywanych przez Komisję Publicznych
Orzekającą przy: Ministerstwo Finansów
.............................. ul. Świętokrzyska 12
.............................. 00-916 Warszawa
(imię i nazwisko)
..............................
..............................
(adres)
Sprawozdanie z działalności rzecznika dyscypliny finansów publicznych w ......... roku
Termin złożenia: 31 stycznia
Lp. | Oznaczenie sprawy | Miara | Rok ....... |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Liczba zawiadomień oczekujących na rozpoznanie według stanu na początek roku | liczba zawiadomień | |
2 | Liczba postanowień o wszczęciu postępowania wyjaśniającego, oczekujących na rozstrzygnięcie według stanu na początek roku | liczba postanowień | |
3 | Liczba osób objętych postanowieniami o wszczęciu postępowania wyjaśniającego, które oczekują na rozstrzygnięcie według stanu na początek roku | liczba osób | |
4 | Liczba otrzymanych zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych (dfp.) w roku sprawozdawczym | liczba zawiadomień | |
5 | Liczba postanowień rzecznika dfp. o odmowie wszczęcia postępowania wyjaśniającego | liczba postanowień | |
6 | Liczba rozstrzygnięć rzecznika dfp. o odmowie wszczęcia postępowania wyjaśniającego, w tym ze względu na: a) znikomą szkodliwość czynu b) zdarzenie losowe c) przedawnienie d) brak znamion naruszenia dfp. e) inne | liczba rozstrzygnięć | |
7 | Liczba postanowień rzecznika dfp. o wszczęciu postępowania wyjaśniającego wydanych w roku sprawozdawczym | liczba postanowień | |
8 | Liczba osób objętych postanowieniami rzecznika dfp. o wszczęciu postępowania, wyjaśniającego wydanymi w roku sprawozdawczym | liczba osób |
9 | Liczba postanowień rzecznika dfp. o umorzeniu postępowania wyjaśniającego | liczba postanowień | |
10 | Liczba osób objętych postanowieniami rzecznika dfp. o umorzeniu postępowania wyjaśniającego, w tym ze względu na: a) znikomą szkodliwość czynu b) zdarzenie losowe c) przedawnienie d) brak znamion naruszenia dfp. e) inne | liczba osób | |
11 | Liczba wniosków o ukaranie wniesionych przez rzecznika dfp. | liczba wniosków | |
12 | Liczba obwinionych objętych wnioskami o ukaranie wniesionymi przez rzecznika dfp. | liczba obwinionych | |
13 | Liczba postępowań wyjaśniających niezakończonych na koniec roku, w tym: a) wszczętych w okresie sprawozdawczym i pozostających w rozpoznaniu u rzecznika dfp b) wszczętych w okresie sprawozdawczym i zawieszonych przez rzecznika dfp c) wszczętych w okresie sprawozdawczym i zakończonych postanowieniem o umorzeniu postępowania wyjaśniającego zaskarżonym do Głównego Rzecznika, i pozostających na koniec roku w rozpoznaniu u Głównego Rzecznika lub rzecznika dfp d) wszczętych przed okresem sprawozdawczym i zawieszonych przez rzecznika dfp e) wszczętych przed okresem sprawozdawczym i niezakończonych na koniec roku | liczba postanowień | |
14 | Liczba zawiadomień pozostających na koniec roku w rozpoznaniu u rzecznika dfp w tym otrzymanych przed okresem sprawozdawczym i niezakończonych na koniec roku | liczba zawiadomień | |
15 | Liczba obwinionych, wobec których zapadły rozstrzygnięcia w sprawach, w których rzecznik dfp. pełnił funkcję oskarżyciela, z tego: a) uniewinniono b) przypisano odpowiedzialność, ale odstąpiono od wymierzenia kary c) ukarano d) umorzono postępowanie | liczba obwinionych | |
16 | Liczba obwinionych objętych rozstrzygnięciami zaskarżonymi przez rzecznika dfp. | liczba obwinionych |
Sprawozdanie sporządził: Rzecznik dyscypliny finansów
publicznych:
.................................... ...........................
(imię, nazwisko i nr telefonu) (podpis i pieczęć)
................................
(miejscowość i data)
OBJAŚNIENIA DO SPRAWOZDANIA
Sprawozdanie sporządza się na podstawie materiałów źródłowych zawartych w aktach poszczególnych
spraw o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Nie wykazuje się zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, które zostały przekazane
innemu rzecznikowi dyscypliny, oraz zawiadomień zwróconych zawiadamiającemu do uzupełnienia na
podstawie art. 94 ust. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny
finansów publicznych.
Jako jedno zawiadomienie o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych przyjmuje się zawiadomienie
dotyczące jednej jednostki organizacyjnej, niezależnie od liczby zarzutów i osób objętych tym
zawiadomieniem. W wyniku rozpoznania zawiadomienia rzecznik dyscypliny może, w zakresie
poszczególnych zarzutów, wydać postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania albo o wszczęciu
postępowania wyjaśniającego oraz postanowienie o umorzeniu postępowania wyjaśniającego lub
wystąpić do komisji orzekającej z wnioskiem o ukaranie.
W wierszu 1 wykazuje się liczbę zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, które
wpłynęły do rzecznika dyscypliny w okresie poprzedzającym rok sprawozdawczy i nie zostały rozpoznane.
Jako zawiadomienie nierozpoznane przyjmuje się takie zawiadomienie, w sprawie którego rzecznik
dyscypliny nie wydał postanowienia o wszczęciu postępowania wyjaśniającego albo o odmowie wszczęcia
postępowania wyjaśniającego.
W wierszu 2 wykazuje się liczbę postanowień o wszczęciu postępowania wyjaśniającego
niezakończonego w okresie poprzedzającym rok sprawozdawczy. Jako zakończenie postępowania
wyjaśniającego przyjmuje się postępowanie zakończone wydaniem postanowienia o jego umorzeniu lub
wystąpieniem z wnioskiem o ukaranie, w sprawie którego przewodniczący komisji orzekającej skierował
wniosek do rozpoznania na posiedzenie albo rozprawę.
W wierszu 3 wykazuje się liczbę osób objętych postanowieniami o wszczęciu postępowania
wyjaśniającego wykazanymi w wierszu 2.
W wierszu 4 wykazuje się liczbę zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych otrzymanych
przez rzecznika dyscypliny w roku sprawozdawczym.
W wierszu 5 wykazuje się liczbę postanowień rzecznika dyscypliny o odmowie wszczęcia postępowania
wyjaśniającego. Postanowienie może dotyczyć więcej niż jednego naruszenia dyscypliny finansów
publicznych wskazanego w zawiadomieniu.
W wierszu 6 wykazuje się liczbę wszystkich naruszeń dyscypliny finansów publicznych, objętych
postanowieniami wykazanymi w wierszu 5, w podziale na przyczyny odmowy wszczęcia postępowania.
Liczba wykazana w wierszu 6 może być równa lub wyższa od liczby wykazanej w wierszu 5.
W wierszu 7 wykazuje się liczbę postanowień o wszczęciu postępowania wyjaśniającego wydanych przez
rzecznika dyscypliny w roku sprawozdawczym.
W wierszu 8 wykazuje się liczbę osób objętych postanowieniami o wszczęciu postępowania
wyjaśniającego wykazanymi w wierszu 7.
W wierszu 9 wykazuje się liczbę postanowień o umorzeniu postępowania wyjaśniającego wydanych przez
rzecznika dyscypliny w roku sprawozdawczym.
W wierszu 10 wykazuje się liczbę osób objętych postanowieniami o umorzeniu postępowania
wyjaśniającego wykazanymi w wierszu 9.
W wierszu 11 wykazuje się liczbę wniosków o ukaranie, z którymi rzecznik dyscypliny wystąpił do komisji
orzekającej w roku sprawozdawczym.
W wierszu 12 wykazuje się liczbę obwinionych objętych wnioskami o ukaranie wykazanymi w wierszu 11.
W wierszu 13 wykazuje się liczbę prowadzonych postępowań wyjaśniających, tj. liczbę postanowień o
wszczęciu postępowań wyjaśniających, które nie zostały zakończone na koniec roku sprawozdawczego.
W liczbie tej uwzględnia się także postanowienia o wszczęciu postępowań wyjaśniających umorzonych
przez rzecznika dyscypliny, w przypadku gdy na postanowienie o umorzeniu złożono zażalenie, które
bądź nie zostało rozpatrzone na koniec roku, bądź w wyniku jego rozpatrzenia postanowienie o umorzeniu
postępowania wyjaśniającego zostało przez Głównego Rzecznika uchylone, a ponowne rozstrzygnięcie
rzecznika dyscypliny nie zostało wydane na koniec roku sprawozdawczego. W liczbie ogólnej postępowań
wyjaśniających niezakończonych na koniec roku sprawozdawczego uwzględnia się także postępowania
wszczęte postanowieniami wydanymi w latach poprzednich, które nie zostały zakończone na koniec roku
sprawozdawczego.
W wierszu 14 wykazuje się liczbę zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych
pozostających w rozpoznaniu u rzecznika dyscypliny na koniec roku sprawozdawczego, w związku z
którymi prowadzone są czynności sprawdzające.
W wierszu 15 wykazuje się liczbę obwinionych w sprawach, w których rzecznik dyscypliny pełnił funkcję
oskarżyciela, wobec których zapadło rozstrzygnięcie komisji orzekającej w roku sprawozdawczym.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »