Zm.: rozporządzenie w sprawie ceł na towary przywożone z zagranicy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1994.25.85

Akt jednorazowy
Wersja od: 26 lutego 1994 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 10 lutego 1994 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ceł na towary przywożone z zagranicy.

Na podstawie art. 4 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 75, poz. 445, z 1991 r. Nr 60, poz. 253, Nr 73, poz. 320 i Nr 100, poz. 442, z 1992 r. Nr 21, poz. 85 oraz z 1993 r. Nr 60, poz. 279 i Nr 129, poz. 598) zarządza się, co następuje:
W taryfie celnej stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 1993 r. w sprawie ceł na towary przywożone z zagranicy (Dz. U. Nr 128, poz. 591) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w dziale 84 uwaga dodatkowa nr 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Wyrażenie "do montażu przemysłowego" dotyczy fabrycznie nowych silników do pojazdów samochodowych i mechanicznych, objętych pozycjami od 8701 do 8705 taryfy celnej, które umożliwiają zmontowanie kompletnych, nowych pojazdów samochodowych i mechanicznych, także posiadających zasadniczy charakter wyrobu kompletnego lub gotowego (objętego pozycjami nr 8701, 8702, 8703, 8704 i 8705) dokonywanego w zakładzie montującym lub produkującym wyżej wymienione pojazdy, pod warunkiem że pojazdy będą montowane przemysłowo w oparciu o uzyskaną licencję od zagranicznego licencjodawcy i w przypadku pojazdów objętych pozycjami nr 8701 (z wyłączeniem pozycji 8701 20), 8703, 8704 (o ładowności do 5000 kg) w skali rocznej będzie montowanych nie mniej niż 1000 pojazdów, a pojazdów objętych pozycjami nr 8701 20, 8702, 8704 (o ładowności większej niż 5000 kg) i 8705 w skali rocznej będzie montowanych nie mniej niż 200 pojazdów.

Silniki do pojazdów samochodowych i mechanicznych objętych pozycjami nr 8701, 8702, 8703, 8704 i 8705, importowane z przeznaczeniem do montażu przemysłowego, nie mogą być wykorzystane jako części zamienne do gotowych pojazdów.

W przypadku wykorzystania części do montażu przemysłowego do innych celów, należności celne wymierzane są według stanu towaru i jego wartości celnej w dniu zgłoszenia towaru do odprawy celnej i według stawek w tym dniu obowiązujących.»,

2)
w dziale 87 uwagi dodatkowe nr 2 i 3 otrzymują brzmienie:

"2. Wyrażenie "do montażu przemysłowego" dotyczy fabrycznie nowych podwozi, nadwozi oraz części i akcesoriów do pojazdów samochodowych i mechanicznych, objętych pozycjami od 8701 do 8705 taryfy celnej, które umożliwiają zmontowanie kompletnych, nowych pojazdów samochodowych i mechanicznych, także posiadających zasadniczy charakter wyrobu kompletnego lub gotowego (objętego pozycjami nr 8701, 8702, 8703, 8704 i 8705), dokonywanego w zakładzie montującym lub produkującym wyżej wymienione pojazdy, pod warunkiem że pojazdy będą montowane przemysłowo w oparciu o uzyskaną licencję od zagranicznego licencjodawcy i w przypadku pojazdów objętych pozycjami nr 8701 (z wyłączeniem pozycji 8701 20), 8703, 8704 (o ładowności do 5000 kg) w skali rocznej będzie montowanych nie mniej niż 1000 pojazdów, a pojazdów objętych pozycjami nr 8701 20, 8702, 8704 (o ładowności większej niż 5000 kg) i 8705 w skali rocznej będzie montowanych nie mniej niż 200 pojazdów.

3. Podwozia, nadwozia, części i akcesoria do pojazdów samochodowych i mechanicznych, objętych pozycjami nr 8701, 8702, 8703, 8704 i 8705, importowane z przeznaczeniem do montażu przemysłowego, nie mogą być wykorzystywane jako części zamienne do gotowych pojazdów. W przypadku wykorzystania części do montażu przemysłowego do innych celów, należności celne wymierzane są według stanu towaru i jego wartości celnej w dniu zgłoszenia towaru do odprawy celnej i według stawek w tym dniu obowiązujących.»

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.