Zm.: rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa ruchu zbiornikowców przewożących ciecze palne.
Dz.U.1973.1.3
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŻEGLUGI
z dnia 30 grudnia 1972 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa ruchu zbiornikowców przewożących ciecze palne.
"1. Ciecze palne przewożone zbiornikowcami dzielą się na następujące klasy:
klasa I - obejmuje ciecze o temperaturze zapłonu do 21°C włącznie,
klasa II - obejmuje ciecze o temperaturze zapłonu ponad 21°C do 55°C włącznie,
klasa III - obejmuje ciecze o temperaturze zapłonu ponad 55°C do 100°C włącznie.";
"a) flagę "B" i pod nią flagę "1" - według księgi międzynarodowych sygnałów morskich, jeżeli przewozi ciecze palne klasy I lub II bądź jest nie odgazowany po przewozie takich cieczy";
"8) długość zbiornikowca",
"2) w Szczecinie-Świnoujściu:
a) od miejsca postoju zbiornikowca na redzie do miejsca zacumowania w porcie Świnoujście i odwrotnie,
b) w czasie pobytu zbiornikowca w portach Szczecin i Świnoujście,
c) od miejsca postoju zbiornikowca na redzie do I bramy torowej i od punktu obserwacyjnego w Policach do miejsca zacumowania w porcie Szczecin i odwrotnie,";
"1. Do obsługi holowniczej zbiornikowca wyznacza się wyłącznie holowniki o napędzie motorowym.";
"2. Na torze wodnym Świnoujście-Szczecin, na odcinku od 11 do 50 kilometra toru, zbiornikowce, o których mowa w ust. 1, mogą mijać się z innymi statkami niż zbiornikowce przewożące ciecze palne klasy I lub II albo nie odgazowane po przewozie takich cieczy.",
"3. Portowa straż pożarna pełni służbę na statku pożarniczym lub przy przeciwpożarowym taborze lądowym w pobliżu zbiornikowca, utrzymując stałą łączność przy pomocy UKF.",
"5. Szczegółowy zakres działania służby przeciwpożarowej przy obsługiwaniu zbiornikowców określi Główny Inspektorat Ochrony Przeciwpożarowej Ministerstwa Żeglugi w uzgodnieniu z Komendą Główną Straży Pożarnych.";
"§ 28. 1. Zaopatrywanie statków w paliwo płynne przez zbiornikowce portowe, tzw. bunkrowce, wymaga zgody kapitanatu portu.
2. Przepisy §§ 9, 10, 11, 14, 16 i 25 nie mają zastosowania do zbiornikowców portowych, tzw. bunkrowców.";
"§ 29a. Do czasu przejęcia przez resort przemysłu chemicznego przeładunku wszystkich cieczy palnych klasy I i II - czynności tych mogą dokonywać zarządy portów za pomocą elastycznych węży przeładunkowych, za każdorazowym zezwoleniem dyrektora urzędu morskiego określającym warunki i środki takiego przeładunku."
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »