Zm.: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 września 1958 r. w sprawie uposażenia pracowników administracji celnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1963.47.264

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 października 1963 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 25 października 1963 r.
zmieniające rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 września 1958 r. w sprawie uposażenia pracowników administracji celnej.

Na podstawie art. 5, art. 8 ust. 2 i art. 19 ustawy z dnia 4 lutego 1949 r. o uposażeniu pracowników państwowych (Dz. U. Nr 7, poz. 39) zarządza się, co następuje:
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 19 września 1958 r. w sprawie uposażenia pracowników administracji celnej (Dz. U. Nr 59, poz. 294) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 5 dotychczasowy ust. 2 zastępuje się nowymi ust. 2-7 w brzmieniu:

"2. Za nieprzerwany czas pracy w administracji celnej pracownikom, o których mowa w rozporządzeniu, przysługuje roczny dodatek za wysługę lat w wysokości po 3 latach pracy - 5%, a po 6 latach pracy - 10% dwunastokrotnego miesięcznego uposażenia zasadniczego, należnego pracownikowi za miesiąc ustalony dla wypłaty dodatku.

3. W roku kalendarzowym, w którym pracownik nabywa prawo do 5% lub 10% dodatku za wysługę lat, dodatek taki wynosi kwotę wynikającą z przemnożenia - odpowiednio - kwoty 5% lub 10% miesięcznego uposażenia zasadniczego należnego pracownikowi za miesiąc ustalony dla wypłaty dodatku przez ilość pełnych miesięcy kalendarzowych, jakie od dnia nabycia prawa do takiego dodatku upłynęły do końca roku kalendarzowego.

4. Jeżeli przed dniem ustalonym dla wypłaty dodatku za wysługę lat stosunek pracy uległ już z jakichkolwiek przyczyn rozwiązaniu, pracownik traci prawo do dodatku za rok kalendarzowy, w którym nastąpiło rozwiązanie.

5. Dodatek za wysługę lat jest wolny od podatku od wynagrodzeń.

6. Dodatek za wysługę lat wypłaca się raz do roku równocześnie z wypłatą uposażenia zasadniczego za miesiąc grudzień.

7. Poza dodatkami, o których mowa w ust. 1 i 2, pracownikom administracji celnej nie przysługują inne dodatki przyznawane pracownikom administracji państwowej na podstawie odrębnych przepisów.";

2)
w tabeli stanowisk, kwalifikacji i grup uposażenia pracowników urzędów celnych (załącznik nr 1) grupę uposażenia "XVII" zastępuje się grupą uposażenia "XVI";
3)
w tabeli uposażenia zasadniczego pracowników administracji celnej (załącznik nr 2):
a)
skreśla się liczby "XVII" i "550-600";
b)
zastępuje się liczby "600-650" - liczbą "750", liczby "650-750" - liczbami "750-780", liczby "750- 850" - liczbami "780-880", a liczby "850-950" - liczbami "880-950".
Dodatek określony w uchwale nr 301 Rady Ministrów z dnia 14 września 1963 r. w sprawie wprowadzenia przejściowego dodatku kwartalnego dla pracujących nie przysługuje pracownikowi administracji celnej począwszy od miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym pracownik osiągnął 3 lata nieprzerwanego czasu pracy w tej administracji.
W 1963 r dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikom administracji celnej tylko w części przypadającej na miesiące październik, listopad i grudzień tego roku.
Z dniem wejścia w życie rozporządzenia pracownikom administracji celnej nie przysługuje dodatek określony w § 2 ust. 1 uchwały nr 103 Rady Ministrów z dnia 16 marca 1963 r. w sprawie podwyżki wynagrodzeń za pracę najniżej zarabiających pracowników przedsiębiorstw, instytucji i urzędów oraz obniżenia skali podatku od wynagrodzeń (Monitor Polski Nr 25, poz. 124).
Wykonanie rozporządzenia porucza się Ministrom Handlu Zagranicznego i Finansów.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 października 1963 r.