Zm.: rozporządzenie o wprowadzeniu zniżki taryfowej dla węgla kamiennego w komunikacji polsko-austrjackiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1926.22.136

Akt utracił moc
Wersja od: 6 marca 1926 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI
z dnia 23 lutego 1926 roku
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o zmianach i uzupełnieniach rozporządzenia o wprowadzaniu zniżki taryfowej dla węgla kamiennego w komunikacji polsko-austrjackiej.

Na mocy artykułu 4, punkt 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznej i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) zarządza się co następuje:
Do rozporządzenia Ministra Kolei z dnia 30 października 1925 r. (Dz. U. R. P. Na 111, poz. 794) wprowadza się następujące zmiany i uzupełnienia:
1)
Ustęp pierwszy paragrafu pierwszego od słów: "W komunikacji ........." aż do słów: "węgla kamiennego -" otrzymuje brzmienie następujące:

"W komunikacji polsko-austrjackiej wprowadza się zniżone stawki przewozowe dla węgla kamiennego, także mielonego, antracytu, miału węglowego oraz brykietów z węgla kamiennego".

2)
W spisie ładowni i stacyj kopalnianych:
a)
zmienia się nazwy stacyj kopalnianych Brada Kopalnia na Zjednoczone Kopalnie, Brade-Książątko, Emanuel Kopalnia (Marja Szyby) na Zjednoczone Kopalnie, Książe-Marja, Fanny (Hr. Renard) na Hr. Renard, Szczęść Boże Kopalnia na Zjednoczone Kopalnie - Aleksander;
b)
przy stacji kopalnianej Andaluzja Kopalnia zmienia się nazwę stacji ekspedycyjnej Szarlej na Brzeziny Śl.;
c)
skreśla się stację kopalnianą Jerzy II wraz ze stacją ekspedycyjną Dąbrówka Mała Śl.;
d)
wpisuje się w porządku alfabetycznym stację kopalnianą Dziedzice Brykietownia ze stacją ekspedycyjną Dziedzice.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 10 marca 1926 roku.