§ 8. - Zgłaszanie chorób zawodowych i ich stwierdzanie oraz dokumentacja, sprawozdawczość i statystyka tych chorób.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1968.14.86

Akt utracił moc
Wersja od: 5 września 1968 r.
§  8.
1.
Zakłady pracy obowiązane są prowadzić rejestrację stwierdzonych chorób zawodowych występujących wśród pracowników.
2.
Zakłady pracy obowiązane są do prowadzenia sprawozdawczości dotyczącej stwierdzonych wśród załogi chorób zawodowych oraz do sporządzania sprawozdań za okresy półroczne i przesyłania ich do właściwego zjednoczenia, a w razie braku zjednoczenia do innej jednostki, której bezpośrednio podlega dany zakład.
3.
Na podstawie otrzymanych sprawozdań (ust. 2) zjednoczenie oraz inne jednostki nadrzędne sporządzają półroczne zbiorcze zestawienia chorób zawodowych i przesyłają je do właściwego ministerstwa (urzędu centralnego).
4.
Rejestrację i sprawozdawczość, o których mowa w ustępach poprzedzających, należy prowadzić według szczegółowych wytycznych Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej ustalonych w porozumieniu z Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego.