Art. 9a. - [Wnoszenie do dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej skargi dotyczącej praw i obowiązków pasażerów] - Żegluga śródlądowa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.395 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 18 marca 2024 r.
Art. 9a. [Wnoszenie do dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej skargi dotyczącej praw i obowiązków pasażerów]
1.
W przypadku gdy pasażer nie jest zadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez przewoźnika lub operatora terminalu, w rozumieniu rozporządzenia nr 1177/2010, skargi, o której mowa w art. 24 tego rozporządzenia, lub nie uzyska on odpowiedzi na taką skargę, może wnieść skargę do dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2f.2.
Do skargi wniesionej do dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej pasażer dołącza:1)
kopię skargi skierowanej do przewoźnika lub operatora terminalu, w rozumieniu rozporządzenia nr 1177/2010;2)
kopię odpowiedzi na skargę, o której mowa w pkt 1, albo oświadczenie, że odpowiedź nie została udzielona w terminie określonym w art. 24 ust. 2 rozporządzenia nr 1177/2010;3)
kopię biletu lub potwierdzonej rezerwacji na daną trasę.3.
Do rozpatrywania skarg pasażerów przez dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.4.
W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa przez przewoźnika lub operatora terminalu, w rozumieniu rozporządzenia nr 1177/2010, dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej określa, w drodze decyzji administracyjnej, zakres stwierdzonych nieprawidłowości oraz wyznacza termin ich usunięcia.