Art. 34j. - [Przegląd techniczny statku] - Żegluga śródlądowa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.395 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 18 marca 2024 r.
Art. 34j. [Przegląd techniczny statku]
1.
W celu wydania świadectwa zdolności żeglugowej albo uproszczonego świadectwa zdolności żeglugowej statek podlega, na wniosek armatora, przeglądowi technicznemu przeprowadzanemu przez upoważniony w tym celu podmiot.2.
Przeglądowi technicznemu nie podlega:1)
jacht rekreacyjny i jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb;2)
jacht komercyjny i jednostka do połowu ryb:a)
o długości nieprzekraczającej 7,5 m, o ile nie jest wyposażona w napęd mechaniczny o mocy silnika przekraczającej 15 kW,b)
napędzane wyłącznie siłą ludzkich mięśni;3)
jacht posiadający znak zgodności "CE", przez okres 10 lat od daty wystawienia deklaracji zgodności CE, za wyjątkiem jachtu posiadającego certyfikację w oparciu o moduł A, Aa i A1, pod warunkiem że nie został uszkodzony lub że nie nastąpiła zmiana w jego kadłubie, urządzeniach lub wyposażeniu, jeżeli uszkodzenie lub zmiana mogą wpłynąć na stan bezpieczeństwa jachtu.2a.
Armator statku zwolnionego z obowiązku przeglądu technicznego, o którym mowa w ust. 2, jest zobowiązany utrzymywać statek w stanie technicznym zapewniającym bezpieczeństwo żeglugi.3.
Podmiot przeprowadzający przegląd techniczny statku wydaje dokument z przeglądu technicznego, w którym stwierdza, czy statek spełnia wymagania bezpieczeństwa w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia, właściwości manewrowych, ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, o których mowa w art. 27 pkt 1-3.4.
Świadectwo zdolności żeglugowej i uproszczone świadectwo zdolności żeglugowej wydaje się na podstawie pozytywnych wyników przeglądu technicznego lub na podstawie deklaracji zgodności CE, w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 3.5.
Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej określi, w drodze rozporządzenia:1)
sposób upoważniania podmiotów, o których mowa w ust. 1, do wykonywania przeglądów technicznych statków, uwzględniając konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu merytorycznego i technicznego przy wykonywaniu powierzonych czynności oraz rodzaj i przeznaczenie statku;2)
wymagania w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia i właściwości manewrowych oraz dotyczące ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, kierując się koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa statków oraz osób przebywających na statkach, albo uzna za obowiązujące w tym zakresie wymagania określone w przepisach technicznych upoważnionego podmiotu.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (15)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (15)
- Czy podczas rejestracji jednostki w REJA 24 można uznać jako dokument potwierdzający wymiary sprawozdanie z ekspertyzy morskiej sporządzone przez eksperta morskiego z Francji?
- Jakie dokumenty wnioskodawca powinien przedłożyć w celu potwierdzenia danych dla napędu pomocniczego?
- Czy w przypadku jachtu motorowego, organ rejestrujący powinien wymagać dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku o mocy napędu pomocniczego?