Art. 22. - [Wykreślenie statku z rejestru] - Żegluga śródlądowa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.395 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 18 marca 2024 r.
Art. 22. [Wykreślenie statku z rejestru]
1.
Statek wykreśla się z rejestru:1)
na wniosek armatora;2)
z urzędu, jeżeli utracił cechy urządzenia pływającego, w tym w przypadku, gdy został zezłomowany;3)
w razie zmiany przynależności państwowej lub zmiany portu macierzystego, powodującej zmianę organu rejestrowego.2.
W przypadku zezłomowania statku armator tego statku, w terminie 14 dni od dnia zezłomowania statku, jest obowiązany zawiadomić o tym:1)
właściwy organ rejestrowy oraz2)
dyrektora urzędu żeglugi śródlądowej, w przypadku gdy nie jest on organem rejestrowym dla danego statku, a statek uzyskał jeden z dokumentów, o których mowa w art. 28 ust. 1 pkt 1 lub 2– przedstawiając dokument potwierdzający zezłomowanie statku.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »