Art. 44. - [Dane w Rejestrze] - Zawody pielęgniarki i położnej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2702 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 22 marca 2024 r.
Art. 44. [Dane w Rejestrze]
1.
Rejestr, o którym mowa w art. 43 ust. 1, zawiera następujące dane pielęgniarki lub położnej:1)
imię (imiona) i nazwisko;2)
nazwisko rodowe;3)
imiona rodziców;4)
płeć;5)
miejsce i datę urodzenia;6)
numer PESEL, a w przypadku jego braku - cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer dokumentu oraz kraj wydania;7)
numer identyfikacji podatkowej (NIP);8)
obywatelstwo (obywatelstwa);9)
adres miejsca zamieszkania;10)
tytuł zawodowy;11)
numer zaświadczenia o prawie wykonywania zawodu albo o ograniczonym prawie wykonywania zawodu oraz numery poprzednich zaświadczeń o prawie wykonywania zawodu z określeniem organu wydającego zaświadczenie i daty wydania;12)
informację o posiadaniu prawa wykonywania zawodu w innym państwie niż Rzeczpospolita Polska;13)
informację o ograniczeniach w wykonywaniu zawodu;14)
nazwę ukończonej szkoły pielęgniarskiej lub szkoły położnych, numer dyplomu i datę jego wydania oraz rok ukończenia tej szkoły;15)
datę rozpoczęcia wykonywania zawodu;16)
datę i miejsce rozpoczęcia i ukończenia stażu podyplomowego - jeżeli dotyczy;17)
datę i rodzaj ukończonego kształcenia podyplomowego, nazwę organizatora kształcenia wydającego zaświadczenie oraz w przypadku szkolenia specjalizacyjnego - numer dyplomu oraz datę jego wystawienia;18)
stopień naukowy, datę jego uzyskania oraz nazwę organu nadającego stopień;19)
tytuł naukowy, datę jego uzyskania oraz nazwę organu nadającego tytuł;20)
nazwę pracodawcy oraz datę zatrudnienia i stanowisko, poczynając od daty rozpoczęcia wykonywania zawodu;21)
informację o prowadzeniu indywidualnej, indywidualnej specjalistycznej lub grupowej praktyki wraz z numerem wpisu do właściwego rejestru;22)
informację o zaprzestaniu wykonywania zawodu;22a)
informację o czasowym zaprzestaniu wykonywania zawodu, o którym mowa w art. 26a;23)
informację o zawieszeniu prawa wykonywania zawodu;24)
informację o przyczynie wygaśnięcia prawa wykonywania zawodu;25)
stosunek do służby wojskowej - w odniesieniu do obywateli Rzeczypospolitej Polskiej;26)
informację o skreśleniu z rejestru pielęgniarek lub rejestru położnych prowadzonego przez właściwą okręgową radę pielęgniarek i położnych;27)
datę zgonu.2.
Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych udostępnia informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 10-13, 18 i 19, 21-24 i 26, w ramach informacji publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902).Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Jakie są możliwości podjęcia wykonywania zawodu pielęgniarki w okresie obowiązywania stanu epidemii?
- Czy w sytuacji, kiedy kandydat do pracy nie przedkłada dokumentu w postaci prawa do wykonywania zawodu pielęgniarki/położnej można żądać jego okazania i można wykonać jego kopię do akt, jeżeli istnieje możliwość zweryfikowania prawa w innym trybie?
- Czy Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych może żądać od szpitala informacji dotyczących zatrudnionych pielęgniarek i położnych?