Art. 44. - [Dane w Rejestrze] - Zawody pielęgniarki i położnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2702 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 marca 2024 r.
Art.  44.  [Dane w Rejestrze]
1. 
Rejestr, o którym mowa w art. 43 ust. 1, zawiera następujące dane pielęgniarki lub położnej:
1)
imię (imiona) i nazwisko;
2)
nazwisko rodowe;
3)
imiona rodziców;
4)
płeć;
5)
miejsce i datę urodzenia;
6)
numer PESEL, a w przypadku jego braku - cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer dokumentu oraz kraj wydania;
7)
numer identyfikacji podatkowej (NIP);
8)
obywatelstwo (obywatelstwa);
9)
adres miejsca zamieszkania;
10)
tytuł zawodowy;
11)
numer zaświadczenia o prawie wykonywania zawodu albo o ograniczonym prawie wykonywania zawodu oraz numery poprzednich zaświadczeń o prawie wykonywania zawodu z określeniem organu wydającego zaświadczenie i daty wydania;
12)
informację o posiadaniu prawa wykonywania zawodu w innym państwie niż Rzeczpospolita Polska;
13)
informację o ograniczeniach w wykonywaniu zawodu;
14)
nazwę ukończonej szkoły pielęgniarskiej lub szkoły położnych, numer dyplomu i datę jego wydania oraz rok ukończenia tej szkoły;
15)
datę rozpoczęcia wykonywania zawodu;
16)
datę i miejsce rozpoczęcia i ukończenia stażu podyplomowego - jeżeli dotyczy;
17)
datę i rodzaj ukończonego kształcenia podyplomowego, nazwę organizatora kształcenia wydającego zaświadczenie oraz w przypadku szkolenia specjalizacyjnego - numer dyplomu oraz datę jego wystawienia;
18)
stopień naukowy, datę jego uzyskania oraz nazwę organu nadającego stopień;
19)
tytuł naukowy, datę jego uzyskania oraz nazwę organu nadającego tytuł;
20)
nazwę pracodawcy oraz datę zatrudnienia i stanowisko, poczynając od daty rozpoczęcia wykonywania zawodu;
21)
informację o prowadzeniu indywidualnej, indywidualnej specjalistycznej lub grupowej praktyki wraz z numerem wpisu do właściwego rejestru;
22)
informację o zaprzestaniu wykonywania zawodu;
22a)
informację o czasowym zaprzestaniu wykonywania zawodu, o którym mowa w art. 26a;
23)
informację o zawieszeniu prawa wykonywania zawodu;
24)
informację o przyczynie wygaśnięcia prawa wykonywania zawodu;
25)
stosunek do służby wojskowej - w odniesieniu do obywateli Rzeczypospolitej Polskiej;
26)
informację o skreśleniu z rejestru pielęgniarek lub rejestru położnych prowadzonego przez właściwą okręgową radę pielęgniarek i położnych;
27)
datę zgonu.
2. 
Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych udostępnia informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 10-13, 18 i 19, 21-24 i 26, w ramach informacji publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902).