§ 2. - Zatwierdzenie norm państwowych ustalonych przez Polski Komitet Normalizacyjny, dotyczących komunikacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1955.28.166

Akt utracił moc
Wersja od: 16 lipca 1955 r.
§  2.
Od dnia wejścia w życie rozporządzenia nie wolno w zakresie ustalonym w normach wymienionych w § 1:
1)
produkować podkładek sprężystych pojedynczych i podwójnych do śrub nawierzchni kolejowej niezgodnych z normami wymienionymi w § 1 lp. 1 i 2;
2)
przeprowadzać badań mechanicznych pierścieni tłokowych pojazdów mechanicznych niezgodnych z normą wymienioną w § 1 lp. 3;
3)
projektować i produkować samochodów, ciągników, przyczep i naczep wyposażonych w hamulce powietrzne nadciśnieniowe o układach hamulców i ciśnieniu powietrza w przewodzie głównym oraz o złączach przewodów do hamulców powietrznych nadciśnieniowych innych, niż określają normy wymienione w § 1 lp. 4 i 5;
4)
projektować i produkować pojazdów mechanicznych i przyczep o hakach pociągowych, widełkach pociągowych i uchach pociągowych innych niż określone normą wymienioną w § 1 lp. 6;
5)
produkować ok linowych steru awaryjnego oraz sterownic okrętowych drewnianych łodzi ratunkowych nie odpowiadających wymaganiom norm wymienionych w § 1 lp. 7 i 8;
6)
produkować farb, lakierów, emalii, masy bitumicznej do dennych części okrętów, masy uszczelniającej do pokładów drewnianych określonych w normach wymienionych w § 1 lp. 9 - 12, 14 - 32 nie odpowiadających wymaganiom tych norm;
7)
badać i oceniać wyników badań farb, lakierów i emalii okrętowych inaczej, niż określają normy wymienione w § 1 lp. 13 i 34;
8)
opakowywać, przechowywać i transportować farb, lakierów i emalii okrętowych w sposób niezgodny z normą wymienioną w § 1 lp. 33;
9)
wykonywać brzegosłonów płaskich i brzegosłonów krytych stałych nie odpowiadających normom wymienionym w § 1 lp. 35 i 36;
10)
wyrabiać kiszek faszynowych nie odpowiadających wymaganiom normy wymienionej w § 1 lp. 37.