Zatwierdzenie norm państwowych ustalonych przez Polski Komitet Normalizacyjny, dotyczących komunikacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1955.13.79

Akt utracił moc
Wersja od: 23 marca 1955 r.

ROZPORZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO PAŃSTWOWEJ KOMISJI PLANOWANIA GOSPODARCZEGO
z dnia 28 lutego 1955 r.
w sprawie zatwierdzenia norm państwowych ustalonych przez Polski Komitet Normalizacyjny, dotyczących komunikacji.

Na podstawie art. 13 ust. 2 dekretu z dnia 4 marca 1953 r. o normach i o Polskim Komitecie Normalizacyjnym (Dz. U. Nr 15, poz. 61) zarządza się, co następuje:
Zatwierdza się jako normy państwowe (PN) obowiązuje na całym obszarze Państwa następujące normy ustalone przez Polski Komitet Normalizacyjny:
Lp.Numer normyTytuł normyData ustalenia normy
154/S-36005Dysze gaźników samochodowych i ciągnikowych.

Warunki techniczne.

30 października 1954 r.
254/S-04001Drogi samochodowe.

Metody badań nawierzchni asfaltowych.

29 października 1954 r.
354/S-46200Rowery.

Warunki techniczne.

30 października 1954 r.
453/S-48050Samochody pożarnicze.

Podział i oznaczenia.

18 lipca 1953 r.
554/S-61060Pojazdy mechaniczne.

Pompka do przemywania naftą.

31 sierpnia 1954 r.
654/S-61061Pojazdy mechaniczne.

Napełniacz oleju.

31 sierpnia 1954 r.
754/S-91243Samochody osobowe.

Zarys i średnica obręczy koła.

22 października 1954 r.
854/S-91244Motocykle.

Zarys i średnica obręczy koła.

28 października 1954 r.
954/W-46603Łodzie ratunkowe okrętowe drewniane.

Bosaki.

Wymagania techniczne.

29 października 1954 r.
1054/W-77501Okrętowe telegrafy maszynowe.

Średnica i napisy tarcz.

25 października 1954 r.
Od dnia wejścia w życie rozporządzenia nie wolno w zakresie ustalonym w normach wymienionych w § 1:
1)
projektować i produkować gaźników samochodowych i ciągnikowych, nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 1;
2)
przeprowadzać badań nawierzchni asfaltowych w sposób nie odpowiadający normie wymienionej w § 1 lp. 2;
3)
produkować rowerów jednoosobowych turystycznych i sportowych, nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 3;
4)
oznaczać samochodów pożarniczych inaczej, niż określa norma wymieniona w § 1 lp. 4;
5)
produkować napełniaczy oleju i pompek do przemywania naftą zespołów pojazdów mechanicznych, nie odpowiadających normom wymienionym w § 1 lp. 5 i 6;
6)
projektować i produkować kół samochodów osobowych o zarysach i średnicach obręczy 15" i powyżej 15", nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 7;
7)
projektować i stosować zarysów i średnic obręczy kół motocykli, nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 8;
8)
produkować bosaków do łodzi okrętowych drewnianych ratunkowych, nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 9;
9)
produkować tarcz telegrafów maszynowych okrętowych o średnicach i napisach innych, niż określa norma wymieniona w § 1 lp. 10.
Przepisów rozporządzenia nie stosuje się:
1)
do wyrobów przeznaczonych na eksport w tym przypadku, gdy zamawiający stawia inne warunki,
2)
do prac naukowo-badawczych,
3)
w stosunku do normy wymienionej w § 1 lp. 1 - do części zamiennych i importowanych,
4)
w stosunku do norm wymienionych w § 1 lp. 7 i 8 - do części zamiennych do konstrukcji wyprodukowanych przed dniem obowiązywania tych norm.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 1955 r., z tym że w stosunku do produkcji:
1)
norma wymieniona w § 1 lp. 1 obowiązuje od dnia 1 października 1956 r.,
2)
norma wymieniona w § 1 lp. 7 obowiązuje od dnia 1 kwietnia 1956 r.,
3)
norma wymieniona w § 1 lp. 8 obowiązuje od dnia 1 stycznia 1956 r.