Zatwierdzenie norm państwowych ustalonych przez Polski Komitet Normalizacyjny, dotyczących komunikacji.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1955.13.79
Akt utracił moc Wersja od: 23 marca 1955 r.
ROZPORZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO PAŃSTWOWEJ KOMISJI PLANOWANIA GOSPODARCZEGO
z dnia 28 lutego 1955 r.
w sprawie zatwierdzenia norm państwowych ustalonych przez Polski Komitet Normalizacyjny, dotyczących komunikacji.
Na podstawie art. 13 ust. 2 dekretu z dnia 4 marca 1953 r. o normach i o Polskim Komitecie Normalizacyjnym (Dz. U. Nr 15, poz. 61) zarządza się, co następuje:
Zatwierdza się jako normy państwowe (PN) obowiązuje na całym obszarze Państwa następujące normy ustalone przez Polski Komitet Normalizacyjny:
Lp. | Numer normy | Tytuł normy | Data ustalenia normy |
1 | 54/S-36005 | Dysze gaźników samochodowych i ciągnikowych. Warunki techniczne. | 30 października 1954 r. |
2 | 54/S-04001 | Drogi samochodowe. Metody badań nawierzchni asfaltowych. | 29 października 1954 r. |
3 | 54/S-46200 | Rowery. Warunki techniczne. | 30 października 1954 r. |
4 | 53/S-48050 | Samochody pożarnicze. Podział i oznaczenia. | 18 lipca 1953 r. |
5 | 54/S-61060 | Pojazdy mechaniczne. Pompka do przemywania naftą. | 31 sierpnia 1954 r. |
6 | 54/S-61061 | Pojazdy mechaniczne. Napełniacz oleju. | 31 sierpnia 1954 r. |
7 | 54/S-91243 | Samochody osobowe. Zarys i średnica obręczy koła. | 22 października 1954 r. |
8 | 54/S-91244 | Motocykle. Zarys i średnica obręczy koła. | 28 października 1954 r. |
9 | 54/W-46603 | Łodzie ratunkowe okrętowe drewniane. Bosaki. Wymagania techniczne. | 29 października 1954 r. |
10 | 54/W-77501 | Okrętowe telegrafy maszynowe. Średnica i napisy tarcz. | 25 października 1954 r. |
Od dnia wejścia w życie rozporządzenia nie wolno w zakresie ustalonym w normach wymienionych w § 1:
1)
projektować i produkować gaźników samochodowych i ciągnikowych, nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 1; 2)
przeprowadzać badań nawierzchni asfaltowych w sposób nie odpowiadający normie wymienionej w § 1 lp. 2; 3)
produkować rowerów jednoosobowych turystycznych i sportowych, nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 3; 4)
oznaczać samochodów pożarniczych inaczej, niż określa norma wymieniona w § 1 lp. 4; 5)
produkować napełniaczy oleju i pompek do przemywania naftą zespołów pojazdów mechanicznych, nie odpowiadających normom wymienionym w § 1 lp. 5 i 6; 6)
projektować i produkować kół samochodów osobowych o zarysach i średnicach obręczy 15" i powyżej 15", nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 7; 7)
projektować i stosować zarysów i średnic obręczy kół motocykli, nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 8; 8)
produkować bosaków do łodzi okrętowych drewnianych ratunkowych, nie odpowiadających normie wymienionej w § 1 lp. 9; 9)
produkować tarcz telegrafów maszynowych okrętowych o średnicach i napisach innych, niż określa norma wymieniona w § 1 lp. 10.
Przepisów rozporządzenia nie stosuje się:
1)
do wyrobów przeznaczonych na eksport w tym przypadku, gdy zamawiający stawia inne warunki, 2)
do prac naukowo-badawczych, 3)
w stosunku do normy wymienionej w § 1 lp. 1 - do części zamiennych i importowanych, 4)
w stosunku do norm wymienionych w § 1 lp. 7 i 8 - do części zamiennych do konstrukcji wyprodukowanych przed dniem obowiązywania tych norm.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 1955 r., z tym że w stosunku do produkcji:
1)
norma wymieniona w § 1 lp. 1 obowiązuje od dnia 1 października 1956 r., 2)
norma wymieniona w § 1 lp. 7 obowiązuje od dnia 1 kwietnia 1956 r., 3)
norma wymieniona w § 1 lp. 8 obowiązuje od dnia 1 stycznia 1956 r.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »