Zatwierdzenie norm państwowych ustalonych przez Polski Komitet Normalizacyjny, dotyczących wozów konnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1954.24.92

Akt utracił moc
Wersja od: 1 listopada 1956 r.

ROZPORZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO PAŃSTWOWEJ KOMISJI PLANOWANIA GOSPODARCZEGO
z dnia 3 maja 1954 r.
w sprawie zatwierdzenia norm państwowych ustalonych przez Polski Komitet Normalizacyjny, dotyczących wozów konnych.

Na podstawie art. 13 ust. 2 dekretu z dnia 4 marca 1953 r. o normach i o Polskim Komitecie Normalizacyjnym (Dz. U. Nr 15, poz. 61) zarządza się, co następuje:
Zatwierdza się jako normy państwowe (PN) obowiązujące na całym obszarze Państwa następujące normy ustalone przez Polski Komitet Normalizacyjny:
Lp.Numer normyTytuł normyData ustalenia normy
1.(skreślona)
2.R-46002Wozy konne o nośności 0,75 tonny i rozstawie kół 1.000 mm.31 grudnia 1952 r.
3.R-46003Wozy konne o nośności 1 tonny i rozstawie kół 1.000 mm.31 grudnia 1952 r.
4.R-46004Wozy konne o nośności 1,5 tonny i rozstawie kół 1.000 mm.31 grudnia 1952 r.
5.R-46005Wozy konne o nośności 1 tonny i rozstawie kół 1.250 mm.31 grudnia 1952 r.
6.R-46006Wozy konne o nośności 1,5 tonny i rozstawie kół 1.250 mm.31 grudnia 1952 r.
7.R-46007Wozy konne o nośności 2 tonn i rozstawie kół 1.250 mm.31 grudnia 1952 r.
8.R-46008Wozy konne o nośności 2,5 tonn i rozstawie kół 1.430 mm.31 grudnia 1952 r.
9.R-46009Wozy konne. Koła o piastach drewnianych.31 grudnia 1952 r.
10.R-46010Wozy konne. Tuleje kół o piastach drewnianych.31 grudnia 1952 r.
11.R-46011Wozy konne. Osie.31 grudnia 1952 r.
12.R-46012Wozy konne. Czapki osi.31 grudnia 1952 r.
13.R-46013Wozy konne. Przetyczki czapek osi.31 grudnia 1952 r.
14.R-46014Wozy konne. Piasty drewniane kół.31 grudnia 1952 r.
15.R-46015Wozy konne. Szprychy kół o piastach drewnianych.31 grudnia 1952 r.
16.R-46016Wozy konne. Wieńce kół.31 grudnia 1952 r.
17.R-46017Wozy konne. Zawleczka pierścieniowa przetyczek.31 grudnia 1952 r.
18.R-46018Wozy konne. Klamry wieńców kół.31 grudnia 1952 r.
19.R-46019Wozy konne. Koła o piastach stalowych.31 grudnia 1952 r.
20.R-46020Wozy konne. Piasty stalowe kół.31 grudnia 1952 r.
21.R-46021Wozy konne. Kołnierze dociskowe kół o piastach stalowych.31 grudnia 1952 r.
22.R-46022Wozy konne. Szprychy kół o piastach stalowych.31 grudnia 1952 r.
23.R-46023Wozy konne. Tuleje przednie kół o piastach stalowych.31 grudnia 1952 r.
24.R-46024Wozy konne. Tuleje tylne kół o piastach stalowych.31 grudnia 1952 r.
25.R-46025Wozy konne. Pylniki wewnętrzne piast stalowych.31 grudnia 1952 r.
26.R-46026Wozy konne. Pylniki zewnętrzne piast stalowych.31 grudnia 1952 r.
27.R-46027Wozy konne. Obręcze kół.31 grudnia 1952 r.
28.R-46028Wozy konne. Obrączki piast drewnianych.31 grudnia 1952 r.
29.R-46029Wozy konne. Pylniki zewnętrzne piast drewnianych.31 grudnia 1952 r.
30.R-46030Wozy konne. Pylniki wewnętrzne piast drewnianych.31 grudnia 1952 r.
31.(skreślona)
Zatwierdza się następujące normy państwowe (PN) jako zalecane:
Lp.Numer normyTytuł normyData ustalenia normy
1R-46001Wozy konne.

Rozstawy kół i klasyfikacja.

31 grudnia 1952 r.
2R-46031Wozy konne.

Zespoły osi.

31 grudnia 1952 r."
Od dnia wejścia w życie rozporządzenia w zakresie norm wymienionych w § 1 nie wolno:
1) 3
(skreślony),
2)
produkować wozów konnych rozworowych nieresorowanych o nośności 0,75 tonny, 1 tonny, 1,5 tonny i rozstawie kół 1.000 mm, o nośności 1 tonny, 1,5 tonny, 2 tonn i rozstawie kół 1.250 mm, o nośności 2,5 tonn i rozstawie kół 1.430 mm – nie odpowiadających normom wymienionym w § 1 lp. 2–8,
3) 4
produkować części do wozów konnych rozworowych nieresorowanych, a mianowicie: kół i tulei kół o piastach drewnianych, osi, czapek osi, przetyczek czapek osi, piast drewnianych, szprych kół o piastach drewnianych, wieńców kół, zawleczek pierścieniowych przetyczek, klamer wieńców kół, kół o piastach stalowych, piast stalowych kół, kołnierzy dociskowych kół o piastach stalowych, szprych kół o piastach stalowych, tulei przednich i tylnych kół o piastach stalowych, pylników wewnętrznych i zewnętrznych piast stalowych, obręczy kół, obrączek piast drewnianych, pylników zewnętrznych i wewnętrznych piast drewnianych oraz zespołów osi – nie odpowiadających normom wymienionym w § 1 lp. 9–30.
Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1)
wozów wykonywanych przez drobny przemysł i rzemiosło,
2)
części zamiennych do wozów będących w eksploatacji,
3)
wozów przeznaczonych na eksport w tym przypadku, gdy zamawiający stawia inne wymagania,
4)
prac naukowo-badawczych.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1954 r.
1 § 1 zmieniony przez § 2 pkt 1 rozporządzenia z dnia 22 października 1956 r. (Dz.U.56.51.227) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 1956 r.
2 § 1a dodany przez § 2 pkt 2 rozporządzenia z dnia 22 października 1956 r. (Dz.U.56.51.227) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 1956 r.
3§ 2 pkt 1 skreślony przez § 2 pkt 3 rozporządzenia z dnia 22 października 1956 r. (Dz.U.56.51.227) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 1956 r.
4 § 2 pkt 3 zmieniony przez § 2 pkt 3 rozporządzenia z dnia 22 października 1956 r. (Dz.U.56.51.227) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 1956 r.