§ 9. - Zaświadczenia wydawane przez organy podatkowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.5 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 stycznia 2024 r.
§  9. 
1. 
Wydanie zaświadczenia podlega wpisowi w rejestrze zaświadczeń.
2. 
Do rejestru zaświadczeń wpisuje się:
1)
numer ewidencyjny zaświadczenia;
2)
datę wpływu wniosku o wydanie zaświadczenia lub zgody, o której mowa w art. 306g § 1 pkt 2 i art. 306h ustawy;
3)
imię i nazwisko lub nazwę osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów - numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego;
4)
treść wniosku;
5)
datę wydania zaświadczenia;
6)
treść zaświadczenia;
7)
informację o sposobie załatwienia wniosku o wydanie zaświadczenia.
3. 
W przypadku, o którym mowa w § 5, informację o wydaniu zaświadczenia naczelnik urzędu skarbowego wpisuje w odrębnie prowadzonym rejestrze zaświadczeń.
4. 
Rejestr zaświadczeń może być prowadzony w systemie teleinformatycznym, spełniającym wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
5. 
Dane do rejestru zaświadczeń są wpisywane bez zbędnej zwłoki.
6. 
Wzór rejestru zaświadczeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.