§ 9. - Zaświadczenia wydawane przez organy podatkowe.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.5 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 3 stycznia 2024 r.
§ 9.
1.
Wydanie zaświadczenia podlega wpisowi w rejestrze zaświadczeń.2.
Do rejestru zaświadczeń wpisuje się:1)
numer ewidencyjny zaświadczenia;2)
datę wpływu wniosku o wydanie zaświadczenia lub zgody, o której mowa w art. 306g § 1 pkt 2 i art. 306h ustawy;3)
imię i nazwisko lub nazwę osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów - numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego;4)
treść wniosku;5)
datę wydania zaświadczenia;6)
treść zaświadczenia;7)
informację o sposobie załatwienia wniosku o wydanie zaświadczenia.3.
W przypadku, o którym mowa w § 5, informację o wydaniu zaświadczenia naczelnik urzędu skarbowego wpisuje w odrębnie prowadzonym rejestrze zaświadczeń.4.
Rejestr zaświadczeń może być prowadzony w systemie teleinformatycznym, spełniającym wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).5.
Dane do rejestru zaświadczeń są wpisywane bez zbędnej zwłoki.6.
Wzór rejestru zaświadczeń określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »