§ 10. - Zaświadczenia wydawane przez organy podatkowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.5 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 stycznia 2024 r.
§  10. 
1. 
Przekazanie lub otrzymanie informacji w sprawach zaświadczeń wpisuje się w ewidencji przekazanych lub otrzymanych informacji w sprawach zaświadczeń, zwanej dalej "ewidencją".
2. 
Zwrócenie się do innego organu podatkowego o podanie informacji niezbędnej do wydania zaświadczenia oraz przekazanie żądanej informacji powinno być dokonane:
1)
za pomocą środków komunikacji elektronicznej albo faksem lub
2)
telefonicznie i bez zbędnej zwłoki potwierdzone na piśmie.
3. 
Do ewidencji wpisuje się:
1)
imię i nazwisko lub nazwę osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia oraz jej adres (miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu, siedziby albo miejsca prowadzenia działalności) lub adres do doręczeń w kraju, identyfikator podatkowy, a w przypadku nierezydentów - numer i serię paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, lub inny numer identyfikacyjny, o ile nie posiada identyfikatora podatkowego;
2)
numer ewidencyjny zaświadczenia;
3)
treść przekazanej lub otrzymanej informacji w sprawie zaświadczenia;
4)
nazwę organu podatkowego, któremu przekazano lub od którego otrzymano informację oraz znak pisma, przy którym przekazano lub przy którym otrzymano informację, a w przypadku przekazania albo otrzymania informacji telefonicznie lub faksem, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe pracownika, któremu informację przekazano lub od którego informację otrzymano.
4. 
W przypadku, o którym mowa w § 5, przekazanie lub otrzymanie informacji w sprawie zaświadczenia naczelnik urzędu skarbowego wpisuje w odrębnie prowadzonej ewidencji.
5. 
Ewidencja może być prowadzona w systemie teleinformatycznym, spełniającym wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
6. 
Dane do ewidencji są wpisywane bez zbędnej zwłoki.
7. 
Wzór ewidencji określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.