Zasady wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.52.543

Akt utracił moc
Wersja od: 25 maja 2011 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 8 czerwca 1999 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115 oraz z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256) zarządza się, co następuje:
Przepisy rozporządzenia stosuje się do pracowników zatrudnionych w:
1)
publicznych zakładach opieki zdrowotnej prowadzonych w formie jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego,
2)
zakładach opieki zdrowotnej utworzonych przez organy, o których mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115 oraz z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256).
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o "pracowniku działalności podstawowej", rozumie się przez to:
1)
pracownika medycznego, który ukończył wyższe studia medyczne lub średnią szkołę medyczną, jak również pracownika, który uzyskał wykształcenie wyższe lub średnie inne niż medyczne i posiadane przez niego kwalifikacje zawodowe mają zastosowanie przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych,
2)
innego pracownika niż wymieniony w pkt 1, którego praca pozostaje w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
Ustala się:
1)
tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2)
tabelę zaszeregowania stanowisk pracy dla pracowników zakładów, o których mowa w § 1, z wyłączeniem pracowników stacji sanitarno-epidemiologicznych, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,
3)
tabelę zaszeregowania stanowisk pracy dla pracowników stacji sanitarno-epidemiologicznych, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia.
1.
Miesięczna stawka wynagrodzenia zasadniczego określona w załączniku nr 1 do rozporządzenia przysługuje za pełny wymiar czasu pracy.
2.
Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy wszystkie składniki wynagrodzenia przysługują w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
3.
Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego oblicza się dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia zasadniczego, wynikającą z osobistego zaszeregowania pracownika, przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
1.
Wykaz stanowisk, na których przysługuje dodatek funkcyjny, i stawek dodatku funkcyjnego, ustalonych w relacji procentowej do wynagrodzenia zasadniczego, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
2.
Przy ustalaniu stawki dodatku funkcyjnego pracodawca powinien kierować się w szczególności wielkością komórki organizacyjnej oraz stopniem trudności i złożoności wykonywanych prac.
1.
W ramach środków na wynagrodzenia może być tworzony fundusz premiowy.
2.
Wysokość funduszu premiowego, zadania oraz zasady premiowania określa zakładowy regulamin premiowania.
Tryb przyznawania oraz wysokość dodatku specjalnego przyznawanego pracownikom Państwowej Inspekcji Sanitarnej określają przepisy wydane na podstawie art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 1998 r. Nr 90, poz. 575, Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756, z 1999 r. Nr 70, poz. 778, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 29, poz. 320, Nr 42, poz. 473, Nr 63, poz. 634, Nr 125, poz. 1367, Nr 126, poz. 1382 i Nr 128, poz. 1407 i 1408 oraz z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 74, poz. 676 i Nr 135, poz. 1145).
1.
Pracownikowi przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości wynoszącej po 5 latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy, aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 20 i więcej latach pracy.
2.
Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia.
3.
Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się także inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
4.
W przypadku gdy praca w zakładzie, o którym mowa w § 1, stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
5.
Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1)
począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub prawo do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2)
za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
6.
Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie. Dodatek ten przysługuje za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
1.
Pracownikowi działalności podstawowej posiadającemu stopień naukowy doktora, doktora habilitowanego lub tytuł naukowy profesora przysługuje miesięczny dodatek ustalony w relacji procentowej do wynagrodzenia zasadniczego:
Stopień (tytuł) naukowyProcent wynagrodzenia zasadniczego
Profesordo 50%, jednak nie mniej niż 185 zł
Doktor habilitowanydo 30%, jednak nie mniej niż 125 zł
Doktordo 20%, jednak nie mniej niż 65 zł
2.
Pracownikowi posiadającemu jednocześnie określony stopień i tytuł naukowy przysługuje tylko jeden dodatek w wyższej wysokości.
3.
Dodatek przysługuje począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło udokumentowanie uprawnień.
Pracownikowi, o którym mowa w § 2, zatrudnionemu w jednostce organizacyjnej więziennictwa, z tytułu pracy z osobami pozbawionymi wolności, przysługuje dodatek w wysokości od 10% do 50% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
Pracownikom, innym niż wymienieni w art. 32l ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, wykonującym pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 Kodeksu pracy.
1. 3
Kierowcy samochodu osobowego może być przyznane, za jego zgodą, wynagrodzenie ryczałtowe obejmujące poszczególne składniki wynagrodzenia (w szczególności: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych oraz dodatek za pracę w porze nocnej), uwzględniające liczbę godzin przypadających do przepracowania w okresie jednego miesiąca, w przypadkach gdy faktyczny czas pracy kierowcy w poszczególnych miesiącach nie ulega wahaniom i odpowiada liczbie godzin przyjętych do obliczenia wynagrodzenia.
2.
Kierowcy, któremu powierzono dodatkowe czynności wykraczające poza zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości do 60% najniższej stawki wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania określonej w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3.
Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 2, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala pracodawca, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
1.
Za długoletnią pracę pracownikowi przysługują nagrody jubileuszowe w wysokości:
1)
75% miesięcznego wynagrodzenia - po 20 latach pracy,
2)
100% miesięcznego wynagrodzenia - po 25 latach pracy,
3)
150% miesięcznego wynagrodzenia - po 30 latach pracy,
4)
200% miesięcznego wynagrodzenia - po 35 latach pracy,
5)
300% miesięcznego wynagrodzenia - po 40 latach pracy.
2.
Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3.
W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4.
Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do nagrody.
5.
Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody jubileuszowej, jeżeli w jego aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji.
6.
Wypłata nagrody jubileuszowej powinna nastąpić niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
7.
Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej będąc zatrudnionym w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody. Nagrodę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
8.
W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem pracownika na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
9.
Jeżeli w dniu wejścia w życie rozporządzenia albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów nie podlegających dotychczas wliczeniu, pracownikowi upływa okres uprawniający go do dwóch lub więcej nagród, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę - najwyższą.
10.
Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie rozporządzenia albo w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 9, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej - różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
11.
Przepisy ust. 9 i 10 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabywa w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
1.
Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na emeryturę lub rentę, przysługuje jednorazowa odprawa pieniężna w wysokości:
1)
jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeśli był zatrudniony krócej niż 15 lat,
2)
dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeśli był zatrudniony co najmniej 15 lat,
3)
trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeśli był zatrudniony co najmniej 20 lat.
2.
Odprawę pieniężną oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
3.
Okresy pracy i inne okresy uprawniające do odprawy ustala się według zasad obowiązujących przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat.
4.
Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
Pracownikowi zatrudnionemu w zakładzie, o którym mowa w § 1, w dniu 1 października 1999 r., który przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej, przy ustalaniu prawa do kolejnych nagród jubileuszowych wlicza się także te okresy, które zostały mu wliczone przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej, do której nabył prawo przed dniem 1 października 1999 r.
Traci moc rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 2 lipca 1992 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 55, poz. 273, z 1993 r. Nr 41, poz. 190, z 1994 r. Nr 21, poz. 75, Nr 69, poz. 303 i Nr 125, poz. 614, z 1995 r. Nr 8, poz. 42, Nr 84, poz. 424 i Nr 122, poz. 594, z 1996 r. Nr 80, poz. 377, z 1997 r. Nr 24, poz. 127 i Nr 34, poz. 214 oraz z 1998 r. Nr 3, poz. 8 i Nr 42, poz. 254).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem przepisów § 3 i § 5, które wchodzą w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 marca 1999 r., oraz przepisów § 13-15, które wchodzą w życie z dniem 1 października 1999 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  4 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Kategoria zaszeregowaniaKwota w zł
I1.020-1.400
II1.020-1.410
III1.020-1.420
IV1.030-1.430
V1.040-1.470
VI1.060-1.570
VII1.080-1.690
VIII1.100-1.810
IX1.120-1.930
X1.140-2.050
XI1.160-2.170
XII1.180-2.290
XIII1.200-2.420
XIV1.230-2.600
XV1.300-2.850
XVI1.440-3.100
XVII1.580-3.350
XVIII1.720-3.650
XIX1.860-3.950
XX2.000-4.250
XXI2.150-4.550
XXII2.320-4.850

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  5 TABELA ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY DLA PRACOWNIKÓW ZAKŁADÓW, O KTÓRYCH MOWA W § 1 ROZPORZĄDZENIA, Z WYŁĄCZENIEM PRACOWNIKÓW STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNYCH

Lp.StanowiskoKategoria zaszeregowania
123
I. Pracownicy działalności podstawowej
1- Zastępca kierownika zakładu ds. lecznictwaXXI
- Ordynator (lekarz kierujący oddziałem)
- Naczelna pielęgniarka
- Kierownik apteki zakładowej
2- Zastępca ordynatora (lekarza kierującego oddziałem)XX
- Kierownik komórki organizacyjnej, z zastrzeżeniem

lp. 4 i 7

3- Zastępca kierownika komórki organizacyjnej,

o którym mowa w lp. 2

XIX
- Zastępca kierownika apteki zakładowej
- Starszy asystent, z zastrzeżeniem lp. 4
- Starszy specjalista
4- Kierownik komórki organizacyjnej lecznictwa

odwykowego

XVIII
- Inspektor ds. gospodarki lekiem
- Starszy asystent farmaceutyczny
- Asystent, z zastrzeżeniem lp. 5
- Specjalista
- Specjalista terapii uzależnień
- Inżynier kliniczny
- Inspektor ochrony radiologicznej I°
5- Asystent farmaceutycznyXVII
- Koordynator pobierania i przeszczepiania komórek,

tkanek i narządów

- Młodszy asystent
6- Starszy felczer, felczerXVI
- Przełożona pielęgniarek
- Kierownik techniczny pracowni stomatologicznej
- Kierownik zespołu techników medycznych
- Inspektor ochrony radiologicznej II° i III°
7- Kierownik komórki organizacyjnej: opiekuńczo-

leczniczej, leczniczo-wychowawczej, żłobka

XV
- Kierownik sekcji statystyki medycznej

i dokumentacji chorych

- Zastępczyni przełożonej pielęgniarek
- Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę

innych pielęgniarek

- Pielęgniarka oddziałowa
- Zastępczyni pielęgniarki oddziałowej
- Specjalista pielęgniarka
- Specjalista technik dentystyczny
- Specjalista technik radioterapii
- Perfuzjonista
- Kapelan szpitalny
8- Starsza: pielęgniarka, pielęgniarka środowiskowaXIV
- Starsza higienistka stomatologiczna
- Starszy: technik medyczny, instruktor higieny,

terapeuta zajęciowy, instruktor terapii

uzależnień, dyspozytor, ratownik medyczny

- Pielęgniarka epidemiologiczna
9- PielęgniarkaXIII
- Pielęgniarka środowiskowa
- Higienistka stomatologiczna
- Technik medyczny, instruktor higieny, terapeuta

zajęciowy, dyspozytor, ratownik medyczny

- Starszy: ortoptysta, statystyk medyczny, pracownik

socjalny, dietetyczka, opiekunka dziecięca

10- Instruktor terapii uzależnień, ortoptysta,

opiekunka dziecięca, dietetyczka, pracownik

socjalny,

XII
11- Starsza: sekretarka medyczna, rejestratorka

medyczna

XI
- Statystyk medyczny
- Asystentka stomatologiczna
- Asystentka pielęgniarska
12- Sekretarka medyczna, rejestratorka medycznaX
- Sanitariusz szpitalny
13- Młodsza pielęgniarkaIX
- Wykwalifikowana pomóc dentystyczna
- Dezynfektor, laborant
- Operator ciśnieniowych sterylizatorów gazowych

i parowych

- Starsza: salowa, pomoc laboratoryjna
14- Sanitariusz, salowa, fasowaczka, pomoc

laboratoryjna, pomoc apteczna

VIII
II. Pracownicy administracyjni, techniczni i ekonomiczni
1- Kierownik zakładuXXII
2- Zastępca kierownika zakładuXXI
- Główny księgowy
3- Zastępca głównego księgowegoXIX
4- Radca prawnyXVIII
5- Kierownik komórki organizacyjnejXVI
- Główny specjalista
- Asystent kierownika zakładu
6- Starszy: specjalista, informatykXV
7- Specjalista, informatykXIV
- Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
8- Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracyXIII
- Inspektor ds. obronnych i rezerw
- Inspektor ochrony przeciwpożarowej
- Starszy: inspektor, rewident zakładowy, księgowy,

technik informatyk

- Kierownik świetlicy
- Starszy bibliotekarz
9- Inspektor, księgowy, technik informatyk, starszy

kasjer

XII
10- Starszy magazynier,XI
- Kierownik kancelarii
- Starszy referent
- Bibliotekarz, intendent, kasjer
11- MagazynierX
12- Referent, archiwista, sekretarkaIX
- Starsza maszynistka
13- MaszynistkaVIII
- Telefonistka
III. Pracownic gospodarczy i obsługi
1- Laborant w kotłowniXII
- Konserwator urządzeń technicznych
- Starszy mistrz w zawodzie
2- Mistrz w zawodzieXI
3- Hydraulik, ślusarz, elektromechanik, tokarz,

elektryk, spawacz, szef kuchni, operator

oczyszczalni ścieków i inne

IX
- Palacz
4- Pomocnik palacza, robotnik nawęglania

i odżużlowania

VIII
5- KierowcaVII
6- Robotnik gospodarczyVI
- Pracownik przyuczony na stanowisku robotniczym
- Starszy strażnik
7- Starszy: dozorca, portierV
8- Dozorca, portier, strażnik, szatniarz,

sprzątaczka, dźwigowy i inne

IV
9- Pracownik w okresie nauki zawodu lub przyuczania

do zawodu

III

ZAŁĄCZNIK Nr  3

  6 TABELA ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY DLA PRACOWNIKÓW STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNYCH

Lp.StanowiskoKategoria zaszeregowania
123
I. Pracownicy działalności podstawowej
1Państwowy wojewódzki inspektor sanitarnyXXII
2Państwowy powiatowy inspektor sanitarny

Państwowy graniczny inspektor sanitarny

Zastępca państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego

Kierownik oddziału zamiejscowego (delegatury) wojewódzkiej stacji sanitarno-epidemiologicznej1)

XXI
3Zastępca państwowego powiatowego inspektora sanitarnego

Zastępca państwowego granicznego inspektora sanitarnego

Główny specjalista do spraw systemu jakości

Kierownik oddziału terenowego powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej1)

Kierownik: działu, oddziału

XX
4Kierownik: sekcji, pracowni

Starszy asystent

XIX
5Asystent

Specjalista do spraw sanitarnych

XVIII
6Młodszy asystentXVII
7StażystaXV
8Starszy: instruktor higieny, instruktor ds. oświaty zdrowotnej

Starsza pielęgniarka, starszy technik

XIV
9Instruktor higieny, instruktor ds. oświaty zdrowotnej

Pielęgniarka, technik

Starszy statystyk medyczny

XIII
10Starsza: rejestratorka medyczna, sekretarka medyczna

Statystyk medyczny

XI
11Rejestratorka medyczna, sekretarka medyczna

Operator ciśnieniowych sterylizatorów gazowych i parowych

X
12Kontroler sanitarny

Dezynfektor

IX
13Pomoc laboratoryjnaVIII
II. Pracownicy ekonomiczno-administracyjno-techniczni i obsługi
1Zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych

stacji sanitarno-epidemiologicznej

Główny księgowy

XX
2Zastępca głównego księgowegoXIX
3Radca prawnyXVIII
4Kierownik: działu, oddziału, sekcji

Specjalista ds. wewnętrznej kontroli finansowej

XVI
5Starszy: specjalista, informatykXV
6Specjalista, informatyk

Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

XIV
7Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych

Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

Inspektor ochrony przeciwpożarowej

Inspektor obrony cywilnej i spraw obronnych

Starszy: inspektor, rewident, księgowy, technik informatyk

Referent ds. zamówień publicznych

XIII
8Stażysta

Inspektor, rewident, księgowy, technik informatyk

Starszy kasjer

Starszy mistrz

Konserwator urządzeń technicznych

XII
9Starszy magazynier

Starszy: referent, archiwista, sekretarka

Kasjer

Mistrz

XI
10Referent, archiwista, sekretarkaX
11Magazynier

Hydraulik, malarz, stolarz, elektryk, elektromechanik, spawacz i inne

Palacz kotłów parowych i wodnych

IX
12Maszynistka

Telefonistka

Pomocnik palacza

VIII
13KierowcaVII
14Starszy: dozorca, portier, strażnikV
15Dozorca, portier, strażnik, sprzątaczka, dźwigowy, goniec, zmywaczka szkła laboratoryjnego, szatniarz, powielaczowyIV
16Pracownik w okresie nauki zawodu lub przyuczania do zawoduIII
1) Nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2003 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

  7 WYKAZ STANOWISK, NA KTÓRYCH PRZYSŁUGUJE DODATEK FUNKCYJNY, I STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO

Lp.StanowiskoProcent od wynagrodzenia zasadniczego
123
I. Pracownicy działalności podstawowej
1Państwowy wojewódzki inspektor sanitarnydo 50%
2Państwowy powiatowy inspektor sanitarny

Państwowy graniczny inspektor sanitarny

Zastępca państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego

Kierownik oddziału zamiejscowego (delegatury) wojewódzkiej stacji sanitarno-epidemiologicznej1)

Zastępca kierownika zakładu ds. lecznictwa

Ordynator (lekarz kierujący oddziałem)

Naczelna pielęgniarka

Kierownik komórki organizacyjnej, z zastrzeżeniem lp. 3 i 4

Kierownik apteki zakładowej

do 45%
3Zastępca państwowego powiatowego inspektora sanitarnego

Zastępca państwowego granicznego inspektora sanitarnego

Kierownik oddziału terenowego powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej1)

Kierownik: działu, oddziału stacji sanitarno-epidemiologicznej

Główny specjalista ds. systemu jakości w stacji sanitarno-epidemiologicznej

do 40%
4Zastępca ordynatora (lekarza kierującego oddziałem)

Zastępca kierownika komórki organizacyjnej

Kierownik: sekcji, pracowni stacji sanitarno-epidemiologicznej

Zastępca kierownika apteki zakładowej

Przełożona pielęgniarek

do 35%
5Zastępczyni przełożonej pielęgniarek

Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę innych pielęgniarek

Pielęgniarka oddziałowa

Kierownik zespołu techników medycznych

Kierownik techniczny pracowni stomatologicznej

do 25%
6Zastępczyni pielęgniarki oddziałowejdo 20%
II. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni
1Kierownik zakładudo 50%
2Zastępca kierownika zakładu

Zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych stacji sanitarno-epidemiologicznej

Główny księgowy

do 45%
3Radca prawnydo 45%
4Zastępca głównego księgowegodo 30%
5Kierownik komórki organizacyjnej

Kierownik: działu, oddziału, sekcji stacji sanitarno-epidemiologicznej

do 25%
1) Nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2003 r.
1 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 14 marca 2003 r. (Dz.U.03.59.531) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2003 r.
2 § 11:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 21 kwietnia 2000 r. (Dz.U.00.38.437) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 29 kwietnia 2004 r. (Dz.U.04.117.1227) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.

3 § 12 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 27 maja 2005 r. (Dz.U.05.98.826) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.
4 Załącznik Nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 21 kwietnia 2000 r. (Dz.U.00.38.437) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 13 czerwca 2001 r. (Dz.U.01.71.743) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2001 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 14 marca 2003 r. (Dz.U.03.59.531) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 29 kwietnia 2004 r. (Dz.U.04.117.1227) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 27 maja 2005 r. (Dz.U.05.98.826) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 czerwca 2006 r. (Dz.U.06.127.892) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2006 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 czerwca 2007 r. (Dz.U.07.109.755) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 czerwca 2008 r. (Dz.U.08.113.723) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2008 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 maja 2009 r. (Dz.U.09.83.699) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 3 czerwca 2009 r., z tym że przepisy rozporządzenia zmieniającego stosuje się do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2009 r. - zob. § 2tego rozporządzenia.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 maja 2011 r. (Dz.U.11.105.620) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 maja 2011 r.

5 Załącznik Nr 2:

-zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 21 kwietnia 2000 r. (Dz.U.00.38.437) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 sierpnia 2007 r. (Dz.U.07.160.1139) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 września 2007 r.

6 Załącznik nr 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 13 czerwca 2001 r. (Dz.U.01.71.743) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2001 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 14 marca 2003 r. (Dz.U.03.59.531) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2003 r.

7 Załącznik nr 4:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 13 czerwca 2001 r. (Dz.U.01.71.743) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2001 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 14 marca 2003 r. (Dz.U.03.59.531) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 sierpnia 2007 r. (Dz.U.07.160.1139) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 września 2007 r.