§ 15. - Zasady wydawania oraz wzory świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposób dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasady legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasady odpłatności za wykonywanie tych czynności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.60.523

Akt utracił moc
Wersja od: 14 kwietnia 2005 r.
§  15.
1.
Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia lub absolwenta, może w indeksie dokonać sprostowania błędów i oczywistych omyłek. Jeżeli szkoła została zlikwidowana lub przekształcona, sprostowania dokonuje organ, o którym mowa w art. 59 ust. 3 i 4 lub art. 84 ust. 4 ustawy.
2.
Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić adnotację "Dokonano sprostowania" oraz pieczęć i podpis dyrektora szkoły lub upoważnionej przez niego osoby, datę i pieczęć urzędową.
3.
Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.
4.
Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw i dyplomów oraz ich odpisów, a także zaświadczeń. Świadectwo lub dyplom, jego odpis oraz zaświadczenie zawierające błędy lub omyłki podlega wymianie.