§ 13. - Zasady wydawania oraz wzory świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposób dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasady legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasady odpłatności za wykonywanie tych czynności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.58.504

Akt utracił moc
Wersja od: 1 maja 2008 r.
§  13.
1.
Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia lub absolwenta, może w treści świadectwa szkolnego promocyjnego albo w indeksie dokonać sprostowania błędów i oczywistych omyłek. Jeżeli szkoła została zlikwidowana lub przekształcona, sprostowania dokonuje organ, o którym mowa w art. 59 ust. 3 i 4 lub art. 84 ust. 4 ustawy.
2.
Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić adnotację "Dokonano sprostowania" oraz podpis osoby upoważnionej do wystawienia świadectwa lub indeksu, datę i pieczęć urzędową.
3.
Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.
4. 48
Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw ukończenia szkoły, świadectw dojrzałości i ich odpisów, aneksów do świadectw dojrzałości i ich odpisów, dyplomów uzyskania tytułu zawodowego, dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, suplementów oraz zaświadczeń. Świadectwo ukończenia szkoły, świadectwo dojrzałości i jego odpis, aneks do świadectwa dojrzałości i jego odpis, dyplom uzyskania tytułu zawodowego, dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe, suplement oraz zaświadczenie zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie.
48 § 13 ust. 4:

- zmieniony przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 lutego 2006 r. (Dz.U.06.31.217) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lutego 2006 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2008 r. (Dz.U.08.67.412) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 2008 r.