§ 3. - Zasady współdziałania terenowych organów administracji rządowej z Krajowym Biurem Wyborczym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.101.470

Akt utracił moc
Wersja od: 16 sierpnia 1996 r.
§  3.
1.
Wojewoda rozpatruje uwagi zgłoszone przez dyrektora delegatury wojewódzkiej, dotyczące niewłaściwego wykonywania przez organy gminy zadań zleconych gminie na podstawie przepisów prawa wyborczego i ustawy o referendum, a w szczególności dotyczące stanu ewidencji ludności i prowadzenia rejestru wyborców, sporządzania spisu wyborców, zapewnienia obsługi i odpowiednich warunków pracy terytorialnym i obwodowym komisjom wyborczym oraz komisjom do spraw referendum, i podejmuje działania mające na celu ich usunięcie.
2.
W celu zapewnienia prawidłowego wykonywania przez organy gmin zadań zleconych gminie, związanych z organizacją i przygotowaniem wyborów, wojewoda i dyrektor delegatury wojewódzkiej mogą:
1)
powołać wspólne zespoły kontrolne,
2)
opracować wspólne wnioski i zalecenia pokontrolne.