Zasady współdziałania ministrów w zakresie kształcenia zawodowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.100.621

Akt utracił moc
Wersja od: 26 sierpnia 1997 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 5 sierpnia 1997 r.
w sprawie zasad współdziałania ministrów w zakresie kształcenia zawodowego.

Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153) zarządza się, co następuje:
1.
Ministrowie i kierownicy urzędów centralnych, zwani dalej "właściwymi ministrami", na których wniosek Minister Edukacji Narodowej wprowadził zawody do klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego, z zastrzeżeniem ust. 2, współdziałają w ustalaniu:
1)
ramowych planów nauczania - w części dotyczącej kształcenia zawodowego,
2)
podstaw programowych kształcenia w zawodzie lub profilu kształcenia zawodowego,
3)
warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników, zalecania środków dydaktycznych oraz wykazów tych programów, podręczników i środków.
2.
Przepisu ust. 1 nie stosuje się do ministrów, o których mowa w art. 26 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153), zwanej dalej "ustawą", a także ministrów, o których mowa w art. 29 ustawy, w zakresie uregulowanym odrębnie przez tych ministrów.
3.
Podstawę do realizacji zadań określonych w ust. 1 pkt 2 i 3 stanowią ramowe plany nauczania, o których mowa w ust. 1 pkt 1.
4.
Umiejętności stanowiące kwalifikacje do zawodu lub profilu kształcenia zawodowego wyodrębnione na podstawie przedstawionych przez właściwych ministrów, zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, opisów zawodów ze zbiorem umiejętności zawodowych - stanowią podstawę do realizacji zadania określonego w ust. 1 pkt 2.
Właściwi ministrowie opiniują:
1)
projekty ramowych planów nauczania - w części dotyczącej kształcenia zawodowego,
2)
projekty podstaw programowych kształcenia w zawodzie lub profilu kształcenia zawodowego, zawierające: założenia programowo-organizacyjne kształcenia uwzględniające niezbędne warunki techniczne i kadrowe oraz zestawy umiejętności i treści nauczania ustalone dla zawodu lub profilu, wraz z określeniem dla nich koniecznego wymiaru godzin w cyklu nauczania,
3)
projekty określające warunki i tryb dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników, zalecania środków dydaktycznych oraz wykazy tych programów, podręczników i środków.
1.
Minister Edukacji Narodowej może, po zasięgnięciu opinii właściwego ministra, wykonywać zadania w zakresie opracowywania projektów, o których mowa w § 2, przez zakup usług w jednostce badawczo-rozwojowej lub innej specjalistycznej jednostce organizacyjnej.
2.
Warunkiem zakończenia prac nad projektami, o których mowa w § 2, jest uzyskanie pozytywnej opinii właściwych ministrów.
1.
Opracowywanie projektów, o których mowa w § 2, jest finansowane ze środków budżetowych będących w dyspozycji Ministra Edukacji Narodowej.
2.
Opiniowanie projektów, o których mowa w § 2, przez:
1)
ministrów prowadzących szkoły jest finansowane ze środków planowanych w budżetach tych ministrów w dziale 79 "Oświata i wychowanie",
2)
pozostałych ministrów jest finansowane ze środków budżetowych będących w dyspozycji Ministra Edukacji Narodowej - na wniosek właściwego ministra.
3.
Wysokość wydatków na sfinansowanie zadania, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, podlega uzgodnieniu właściwego ministra z Ministrem Edukacji Narodowej.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 października 1992 r. w sprawie zasad współdziałania ministrów w zakresie kształcenia zawodowego (Dz. U. Nr 77, poz. 387).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.