Zasady współdziałania gmin warszawskich z organami administracji rządowej oraz określenie, które sprawy indywidualne z zakresu zadań własnych gmin rozpatrywane będą w trybie właściwym dla decyzji administracyjnych należących do zadań zleconych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.2.9

Akt utracił moc
Wersja od: 5 stycznia 1996 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 19 grudnia 1995 r.
w sprawie zasad współdziałania gmin warszawskich z organami administracji rządowej oraz określenia, które sprawy indywidualne z zakresu zadań własnych gmin rozpatrywane będą w trybie właściwym dla decyzji administracyjnych należących do zadań zleconych.

Na podstawie art. 2 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 25 marca 1994 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (Dz. U. Nr 48, poz. 195 i Nr 86, poz. 396 oraz z 1995 r. Nr 124, poz. 601) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
zasady współdziałania gmin warszawskich, zwanych dalej "gminami", z organami administracji rządowej w realizacji zadań, o których mowa w art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 25 marca 1994 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (Dz. U. Nr 48, poz. 195 i Nr 86, poz. 396 oraz z 1995 r. Nr 124, poz. 601), zwanej dalej "ustawą",
2)
sprawy indywidualne, należące zgodnie z odrębnymi przepisami do zadań własnych gmin, które w odniesieniu do podmiotów wymienionych w art. 2 ust. 1 ustawy będą rozpatrywane w trybie właściwym dla decyzji administracyjnych należących do zadań zleconych.
Gminy, w ramach współdziałania z organami administracji rządowej w zakresie ochrony obiektów i lokali będących we władaniu władz państwowych, naczelnych i centralnych organów administracji państwowej, przedstawicielstw państw obcych i organizacji międzynarodowych:
1)
zapewniają udział straży miejskiej w czynnościach ochronnych w zakresie uzgodnionym z jednostką wojskową koordynującą zabezpieczenie,
2)
dokonują niezwłocznie likwidacji zagrożeń porządkowych i technicznych, w wypadku zgłoszenia ich przez właściwe jednostki wojskowe, Urząd Ochrony Państwa, Policję, przedstawicielstwa państw obcych lub organizacje międzynarodowe.
1.
W ramach współdziałania w zakresie zapewnienia możliwości korzystania z obiektów komunalnych, tras reprezentacyjnych oraz miejsc przeznaczonych na potrzeby przyjmowania gości i wizyt zagranicznych oraz imprez międzynarodowych organ administracji rządowej odpowiedzialny za organizację wizyt i imprez zawiadamia właściwą gminę o planowanym zdarzeniu w taki sposób, aby wiadomość o nim dotarła w terminie umożliwiającym służbom gminnym podjęcie niezbędnych działań.
2.
Gmina uzgadnia z organami administracji rządowej zakres koniecznych działań do zapewnienia możliwości korzystania z obiektów komunalnych, tras reprezentacyjnych oraz miejsc przeznaczonych na potrzeby przyjmowania gości i wizyt zagranicznych oraz imprez międzynarodowych.
W celu udzielenia pomocy w uzyskaniu lokalu lub nieruchomości do działalności statutowej organizacji międzynarodowych, pozarządowych lub gospodarczych właściwa gmina, na wniosek organizacji pozytywnie zaopiniowany przez Ministra Spraw Zagranicznych lub Ministra Współpracy Gospodarczej z Zagranicą:
1)
wskazuje, spośród będących jej własnością, lokale lub nieruchomości odpowiadające wymaganiom działalności statutowej tej organizacji; ponadto, w razie uzgodnienia między stronami warunków przyjęcia lub nabycia nieruchomości, dokonuje niezbędnych czynności formalnoprawnych bez zbędnej zwłoki,
2)
udziela wszystkich posiadanych informacji dotyczących nieruchomości będącej własnością osoby trzeciej w terminie 2 tygodni.
1.
Organy odpowiedzialne za organizację imprez o charakterze państwowym i międzynarodowym niezwłocznie zawiadamiają właściwą gminę o planach i ustaleniach dotyczących tych imprez, które mogą mieć znaczenie dla wyznaczenia terminów prac remontowo-budowlanych i drogowych prowadzonych przez gminę.
2.
Gmina uwzględnia w harmonogramie prac i robót remontowo-budowlanych oraz drogowych plany i ustalenia, o których mowa w ust. 1.
3.
W przypadku występujących kolizji między planem imprez a harmonogramem prac remontowo-budowlanych, niemożliwych do usunięcia we własnym zakresie przez gminę, właściwa gmina oraz organizator imprezy podejmą negocjacje, których przedmiotem może być w szczególności udzielenie pomocy organizacyjnej, rzeczowej i finansowej przy wykonywaniu prac wymienionych w ust. 2.
4.
W razie zaistnienia zdarzenia losowego, którego skutków gmina nie jest w stanie usunąć do czasu imprezy, organ odpowiedzialny za organizację imprezy obowiązany jest do udzielenia niezwłocznie pomocy na zasadach określonych w ust. 3.
Gminy współdziałają w zakresie wszelkich form ochrony, dbałości o estetykę i nadzoru nad miejscami o szczególnym znaczeniu dla kultury i historii narodu polskiego, a także ich toczenia, z organami administracji rządowej przez uzgodnienie tych form z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Sprawy indywidualne w zakresie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, wnioskowane przez podmioty wymienione w art. 2 ust. 1 ustawy, o której mowa w § 1 ust. 1 rozporządzenia, rozpatrywane są w trybie właściwym dla decyzji administracyjnych dotyczących zadań zleconych.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.