Art. 9. - Zasady uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.63.394

Akt utracił moc
Wersja od: 30 sierpnia 2014 r.
Art.  9. 
1. 
Wnioski w sprawie uznania kwalifikacji składa się w języku polskim. Pisma i dokumenty w toku tego postępowania składa się w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
2. 
Tłumaczenie na język polski nie jest wymagane w przypadku dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2.
3. 
Wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie uznania kwalifikacji zawiera w szczególności:
1)
imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia wnioskodawcy;
2)
obywatelstwo oraz nazwę państwa wnioskodawcy;
3)
określenie zawodu regulowanego, albo działalności wraz z określeniem formy, w jakiej działalność ma być wykonywana;
4)
informację o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach;
5)
informacje o odbytym kształceniu regulowanym;
6)
wykaz dokumentów dołączanych do wniosku.
4. 
Okresy wykonywania w państwie członkowskim działalności dokumentuje się przez przedłożenie świadectwa lub zaświadczenia, wydanych przez upoważniony organ administracji lub organizacji zawodowej, stwierdzających charakter, okres i rodzaj wykonywanej działalności.
5. 
Wniosek składa się na formularzach udostępnianych nieodpłatnie przez właściwy organ lub ośrodek informacji, o którym mowa w art. 28 ust. 1.