§ 5. - Zasady sporządzania aktów stanu cywilnego, prowadzenia i kontroli ksiąg stanu cywilnego, ich przechowywania oraz zabezpieczenia.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1987.7.43

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lutego 1987 r.
§  5.
1.
Akt stanu cywilnego podpisują osoby obowiązane do zgłoszenia urodzenia lub zgonu, osoby zawierające małżeństwo, świadkowie, a także biegły lub tłumacz, jeżeli akt został sporządzony z ich udziałem.
2.
Kierownik urzędu stanu cywilnego podpisuje akt stanu cywilnego niezwłocznie po jego sporządzeniu i pod podpisem odciska pieczątkę ze swoim imieniem i nazwiskiem.
3.
W razie gdy funkcję kierownika urzędu stanu cywilnego pełni prezydent miasta albo naczelnik miasta lub gminy - akt stanu cywilnego, niezwłocznie po jego sporządzeniu podpisuje prezydent miasta albo naczelnik miasta lub gminy i pod podpisem odciska pieczątkę z imieniem i nazwiskiem oraz pełnioną funkcją.