Rozdział 4 - Rozliczanie poborców jednostek samorządu terytorialnego - Zasady rachunkowości oraz plany kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.208.1375

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 listopada 2010 r.

Rozdział  4

Rozliczanie poborców jednostek samorządu terytorialnego

§  30. [Zakres stosowania przepisów o rozliczaniu poborców]
W przypadku gdy na mocy odrębnych przepisów jednostka samorządu terytorialnego jest uprawniona do przeprowadzania egzekucji, to pobór zaległości podatkowych i rozliczanie poborcy jednostki samorządu terytorialnego dokonywane są zgodnie z przepisami § 31 i 32.
§  31. [Dowód pobrania przez poborcę wpłaty z tytułu zaległości podatkowej]
Dowodem pobrania przez poborcę wpłaty z tytułu zaległości podatkowej jest pokwitowanie na blankiecie z kwitariusza przychodowego. Oryginał pokwitowania wpłaty otrzymuje wpłacający, a kopia pokwitowania pozostaje w kwitariuszu przychodowym. Przepis § 28 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§  32. [Rozliczanie poborcy]
1.
Rozliczanie poborcy dokonywane jest okresowo, co najmniej raz na dwa tygodnie, oraz przy rozliczaniu służby i przy zdawaniu przez niego wykorzystanych kwitariuszy przychodowych.
2.
Rozliczenie poborcy polega na sprawdzeniu zgodności adnotacji o wpłacie w tytułach wykonawczych z kopiami pokwitowań wystawionych przez poborcę oraz stwierdzeniu całkowitej likwidacji wymienionych tytułów. Przepisy § 29 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
3.
W przypadku gdy poborca przestaje pełnić funkcję poborcy, rozliczanie go z przekazanych mu kwitariuszy, z wpłat pobranych oraz z wpłat dokonanych do kasy i na rachunek bankowy oraz na rachunki bankowe wierzycieli następuje przed zakończeniem pełnienia przez niego tej funkcji.