Rozdział 1 - Przepisy ogólne. - Zasady postępowania rejestrowego oraz prowadzenia rejestru instytucji artystycznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1985.9.34
Akt utracił moc Wersja od: 28 lutego 1985 r.
Rozdział 1
Przepisy ogólne.
Przepisy ogólne.
§ 1.
Rejestr instytucji artystycznych, zwany dalej "rejestrem", prowadzi się dla instytucji artystycznych objętych przepisami ustawy z dnia 28 grudnia 1984 r. o instytucjach artystycznych (Dz. U. Nr 60, poz. 304), zwanej dalej "ustawą".§ 2.
Dla każdej instytucji artystycznej prowadzi się oddzielną księgę rejestrową, oznaczoną numerem odpowiadającym kolejności wniosków o wpis instytucji artystycznej.§ 3.
1.
Księga rejestrowa składa się z następujących działów:1)
dział pierwszy "Oznaczenie instytucji artystycznej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:a)
numer kolejny wpisu,b)
pełną i skróconą nazwę instytucji artystycznej oraz oznaczenie jej siedziby,c)
przedmiot działalności instytucji artystycznej,d)
oznaczenie organu założycielskiego i aktu o utworzeniu instytucji artystycznej oraz oznaczenie organu sprawującego nadzór nad instytucją artystyczną, jeżeli nadzór nie jest sprawowany przez organ założycielski,e)
cyfrowy identyfikator instytucji artystycznej, nadany w systemie informacji statystycznej, oraz uwagi;2)
dział drugi "Organizacja instytucji artystycznej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:a)
numer kolejny wpisu,b)
wzmiankę o złożeniu do rejestru statutu instytucji artystycznej,c)
imię i nazwisko dyrektora instytucji artystycznej oraz imiona i nazwiska zastępców dyrektora,d)
imiona i nazwiska pełnomocników instytucji artystycznej, uprawnionych do dokonywania czynności prawnych w imieniu instytucji artystycznej, oraz zakres ich upoważnień,e)
nazwy oraz określenie siedziby zakładów i innych wyodrębnionych jednostek organizacyjnych instytucji artystycznej, które sporządzają bilans, i ich cyfrowe identyfikatory, nadane w systemie informacji statystycznej,f)
uwagi;3)
dział trzeci "Mienie instytucji artystycznej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:a)
numer kolejny wpisu,b)
wzmiankę o złożeniu do rejestru bilansu instytucji artystycznej za ostatni rok,c)
wzmiankę o obciążeniu środków trwałych instytucji artystycznej ograniczonymi prawami rzeczowymi,d)
uwagi;4)
dział czwarty "Połączenie, podział i likwidacja instytucji artystycznej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:a)
numer kolejny wpisu,b)
wzmianki dotyczące połączenia, podziału lub likwidacji instytucji artystycznej,c)
imię i nazwisko likwidatora,d)
uwagi.2.
Wpisowi podlegają również zmiany i uzupełnienia danych wymienionych w ust. 1 w pkt 1 lit. b)-d), w pkt 2 lit. c)-e) i w pkt 3 lit. c).§ 4.
Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu i podpis pełnomocnika Ministra Kultury i Sztuki.§ 5.
Księga rejestrowa nie może być wynoszona poza miejsce jej przechowywania.§ 6.
Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdej instytucji artystycznej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.§ 7.
Minister Kultury i Sztuki może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się wówczas za objęte treścią wpisu.§ 8.
Wzór księgi rejestrowej oraz zasady jej prowadzenia zostaną ustalone odrębnie.