Rozdział 1 - Przepisy ogólne. - Zasady postępowania rejestrowego oraz prowadzenia rejestru instytucji artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1985.9.34

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lutego 1985 r.

Rozdział  1

Przepisy ogólne.

§  1.
Rejestr instytucji artystycznych, zwany dalej "rejestrem", prowadzi się dla instytucji artystycznych objętych przepisami ustawy z dnia 28 grudnia 1984 r. o instytucjach artystycznych (Dz. U. Nr 60, poz. 304), zwanej dalej "ustawą".
§  2.
Dla każdej instytucji artystycznej prowadzi się oddzielną księgę rejestrową, oznaczoną numerem odpowiadającym kolejności wniosków o wpis instytucji artystycznej.
§  3.
1.
Księga rejestrowa składa się z następujących działów:
1)
dział pierwszy "Oznaczenie instytucji artystycznej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
pełną i skróconą nazwę instytucji artystycznej oraz oznaczenie jej siedziby,
c)
przedmiot działalności instytucji artystycznej,
d)
oznaczenie organu założycielskiego i aktu o utworzeniu instytucji artystycznej oraz oznaczenie organu sprawującego nadzór nad instytucją artystyczną, jeżeli nadzór nie jest sprawowany przez organ założycielski,
e)
cyfrowy identyfikator instytucji artystycznej, nadany w systemie informacji statystycznej, oraz uwagi;
2)
dział drugi "Organizacja instytucji artystycznej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
wzmiankę o złożeniu do rejestru statutu instytucji artystycznej,
c)
imię i nazwisko dyrektora instytucji artystycznej oraz imiona i nazwiska zastępców dyrektora,
d)
imiona i nazwiska pełnomocników instytucji artystycznej, uprawnionych do dokonywania czynności prawnych w imieniu instytucji artystycznej, oraz zakres ich upoważnień,
e)
nazwy oraz określenie siedziby zakładów i innych wyodrębnionych jednostek organizacyjnych instytucji artystycznej, które sporządzają bilans, i ich cyfrowe identyfikatory, nadane w systemie informacji statystycznej,
f)
uwagi;
3)
dział trzeci "Mienie instytucji artystycznej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
wzmiankę o złożeniu do rejestru bilansu instytucji artystycznej za ostatni rok,
c)
wzmiankę o obciążeniu środków trwałych instytucji artystycznej ograniczonymi prawami rzeczowymi,
d)
uwagi;
4)
dział czwarty "Połączenie, podział i likwidacja instytucji artystycznej", do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
wzmianki dotyczące połączenia, podziału lub likwidacji instytucji artystycznej,
c)
imię i nazwisko likwidatora,
d)
uwagi.
2.
Wpisowi podlegają również zmiany i uzupełnienia danych wymienionych w ust. 1 w pkt 1 lit. b)-d), w pkt 2 lit. c)-e) i w pkt 3 lit. c).
§  4.
Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu i podpis pełnomocnika Ministra Kultury i Sztuki.
§  5.
Księga rejestrowa nie może być wynoszona poza miejsce jej przechowywania.
§  6.
Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdej instytucji artystycznej prowadzi się akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
§  7.
Minister Kultury i Sztuki może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się wówczas za objęte treścią wpisu.
§  8.
Wzór księgi rejestrowej oraz zasady jej prowadzenia zostaną ustalone odrębnie.