§ 1. - Zasady, organy właściwe oraz tryb ustalania kosztów związanych z określeniem tras przejazdu i przystosowaniem odcinków dróg do przewozu ładunków o masie i gabarytach przekraczających dopuszczalne normy albo przejazdu pojazdów nienormatywnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1986.27.133

Akt utracił moc
Wersja od: 29 lipca 1986 r.
§  1.
1.
Kosztami związanymi z określeniem tras przejazdu i przystosowaniem odcinków dróg do przewozu ładunków o masie lub gabarytach przekraczających dopuszczalne normy albo przejazdu pojazdów nienormatywnych są koszty:
1)
określenia trasy przejazdu,
2)
przystosowania trasy przejazdu,
3)
przywrócenia trasy do stanu pierwotnego.
2.
Do kosztów określenia trasy przejazdu należą w szczególności koszty:
1)
związane ze zbieraniem, gromadzeniem, przetwarzaniem i przekazywaniem informacji o przejezdności dróg,
2)
określenia trasy zastępczej w razie zmiany trasy przejazdu z powodu nagłych przeszkód nie wywołanych stanem technicznym drogi,
3)
wykonania ekspertyz i badań odcinków dróg i obiektów mostowych.
3.
Do kosztów przystosowania trasy przejazdu należą w szczególności koszty:
1)
czasowego usunięcia ograniczeń gabarytowych,
2)
wzmocnienia odcinków dróg i obiektów mostowych oraz wykonania robót zabezpieczających,
3)
dokonania geometrycznych korekt trasy lub występujących w jej ciągu skrzyżowań,
4)
budowy lub dostosowania lokalnych objazdów przeszkód występujących na trasie do masy i gabarytów pojazdów nienormatywnych,
5)
przygotowania dokumentacji projektowej i kosztorysowej,
6)
związane z pilotowaniem, zamykaniem bądź ograniczaniem ruchu.
4.
Do kosztów przywrócenia trasy do stanu pierwotnego należą w szczególności koszty:
1)
rozbiórki czasowego wzmocnienia obiektów mostowych,
2)
naprawy uszkodzeń nawierzchni drogi oraz naprawy lub odbudowy obiektów mostowych,
3)
przywrócenia do stanu pierwotnego urządzeń znajdujących się w pasie drogowym,
4)
przygotowania dokumentacji projektowej i kosztorysowej.