Zasady organizowania i tryb przeprowadzania przetargu na nabycie prawa użytkowania górniczego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1994.93.439
Akt utracił moc Wersja od: 1 września 1994 r.
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 23 sierpnia 1994 r.
w sprawie zasad organizowania i trybu przeprowadzania przetargu na nabycie prawa użytkowania górniczego.
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 27, poz. 96) zarządza się, co następuje:
1.
Przetarg na nabycie prawa użytkowania górniczego, związanego z wykonywaniem działalności, dla której Prawo geologiczne i górnicze wymaga koncesji, organizują organy koncesyjne.2.
Przetarg na nabycie prawa użytkowania górniczego, związanego z wykonywaniem działalności, dla której Prawo geologiczne i górnicze nie wymaga koncesji, organizuje wojewoda, właściwy miejscowo dla działalności związanej z prawem użytkowania górniczego, z zastrzeżeniem ust. 3.3.
Przetarg na nabycie prawa użytkowania górniczego, związanego z wykonywaniem działalności, o której mowa w ust. 2, lecz prowadzonej w granicach obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, organizuje Minister Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa.4.
Organy, o których mowa w ust. 1-3, zwane są "organizatorami przetargu".
Przetarg ma na celu umożliwienie organizatorowi przetargu dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty na nabycie prawa użytkowania górniczego.
1.
Obwieszczenie o przetargu zamieszcza się przynajmniej w jednym z pism prasy codziennej o zasięgu ogólnokrajowym.2.
Obwieszczenie o przetargu może być także zamieszczone w fachowym czasopiśmie zagranicznym.1.
W obwieszczeniu o przetargu należy w szczególności określić:1)
nazwę i siedzibę organizatora przetargu,2)
przedmiot przetargu,3)
miejsce i termin, w którym można zapoznać się ze szczegółowymi warunkami przetargu,4)
miejsce i termin składania ofert,5)
miejsce i termin przetargu.2.
Szczegółowe warunki przetargu określają wymagania, którymi organizator przetargu będzie kierował się przy wyborze oferty, i zawierają co najmniej:1)
sposób i technologię poszukiwania i wydobywania kopaliny,2)
przewidywane nakłady na inwestycję i terminy jej realizacji,3)
sposób ochrony środowiska.1.
Oferta na nabycie użytkowania górniczego zawiera:1)
oznaczenie podmiotu ubiegającego się o użytkowanie górnicze, jego siedziby oraz wskazanie pełnomocników, jeżeli zostali ustanowieni,2)
określenie przestrzeni, w ramach której ma być wykonywana działalność określona prawem geologicznym i górniczym,3)
określenie czasu, na jaki umowa o użytkowanie ma być zawarta,4)
określenie środków, jakimi dysponuje przedsiębiorca ubiegający się o użytkowanie, w celu zapewnienia prawidłowego wykonywania działalności,5)
określenie ceny za nabycie prawa użytkowania górniczego.2.
Organizator przetargu może żądać w szczegółowych warunkach przetargu przedstawienia w ofercie dodatkowych danych.3.
Oferent może z własnej inicjatywy przedstawić w ofercie dodatkowe informacje.4.
Oferty składa się w języku polskim.1.
Okres między ogłoszeniem przetargu a terminem składania ofert nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż miesiąc.2.
Okres między terminem składania ofert a terminem zakończenia przetargu nie może być dłuższy niż kolejne 12 miesięcy.1.
W celu przeprowadzenia przetargu organizator przetargu powołuje komisję przetargową w składzie co najmniej 3 osób.2.
W przetargu na nabycie prawa użytkowania górniczego nie mogą występować w imieniu organizatora przetargu ani też wykonywać czynności związanych z przetargiem osoby, które:1)
pozostają w związku małżeńskim lub w stosunku pokrewieństwa, lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, albo są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z oferentem, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o nabycie prawa użytkowania górniczego,2)
przed upływem trzech lat od daty przetargu pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z oferentem albo były członkami władz osób prawnych ubiegających się o nabycie prawa użytkowania górniczego,3)
pozostają z oferentem w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.1.
W jawnej części przetargu komisja przetargowa w obecności oferentów lub ich pełnomocników:1)
stwierdza prawidłowość ogłoszenia przetargu oraz liczbę otrzymanych ofert,2)
otwiera koperty z ofertami i ustala, które z nich spełniają warunki przetargu,3)
może żądać udzielenia dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.2.
Obecność oferentów lub ich pełnomocników w części jawnej nie jest obowiązkowa.3.
Komisja przetargowa odrzuca oferty złożone po terminie lub nie spełniające warunków przetargu, o których mowa w § 6 ust. 1, 2 i 4.1.
W części niejawnej przetargu komisja przetargowa wybiera jedną lub kilka spośród najkorzystniejszych ofert.2.
Komisja przetargowa może nie przyjąć żadnej z ofert, jeżeli nie odpowiadają one wymaganiom określonym w szczegółowych warunkach przetargu.1.
Jeżeli w części niejawnej przetargu komisja przetargowa wybrała kilka spośród najkorzystniejszych ofert, to zarządza dodatkowy przetarg.2.
W celu przeprowadzenia dodatkowego przetargu komisja przetargowa zawiadamia oferentów, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty w przetargu, o terminie dodatkowego przetargu oraz może ich zapoznać z ofertami konkurentów.3.
Komisja przetargowa może żądać udzielenia dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.4.
W wyniku dodatkowego przetargu komisja przetargowa wybiera najkorzystniejszą ofertę.
Z przebiegu przetargu sporządza się protokół, który zawiera:
1)
oznaczenie miejsca i czasu przetargu,2)
imiona i nazwiska osób prowadzących przetarg,3)
liczbę zgłoszonych ofert,4)
wskazanie ofert odrzuconych lub nie przyjętych, wraz z uzasadnieniem,5)
wyjaśnienia uczestników przetargu,6)
informację o zarządzeniu dodatkowego przetargu i jego przebiegu,7)
wskazanie najkorzystniejszej oferty,8)
wzmiankę o odczytaniu protokołu,9)
podpisy osób prowadzących przetarg.
Komisja przetargowa niezwłocznie zawiadamia na piśmie organizatora przetargu i oferentów o zakończeniu przetargu i jego wyniku.
Przetargi poprzedzające wydanie koncesji, zorganizowane przez organy koncesyjne na podstawie przepisów dotychczasowych, a nie zakończone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, prowadzone są w trybie niniejszego rozporządzenia jako przetarg na nabycie prawa użytkowania górniczego, chyba że oferenci odstąpili od przetargu. Organizatorzy przetargów zobowiążą oferentów do uzupełnienia ofert w niezbędnym zakresie.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »