Zasady organizacji urzędów terenowych organów administracji państwowej.
Dz.U.1973.47.280
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 23 listopada 1973 r.
w sprawie zasad organizacji urzędów terenowych organów administracji państwowej.
"3. Naczelnik gminy może upoważnić pracowników urzędu gminy do załatwiania w jego imieniu określonych spraw, w tym również do wydawania decyzji administracyjnych".
ZAŁĄCZNIK
WYKAZ WYDZIAŁÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD URZĘDÓW WOJEWÓDZKICH, POWIATOWYCH I MIEJSKICH
WYKAZ WYDZIAŁÓW WCHODZĄCYCH W SKŁAD URZĘDÓW WOJEWÓDZKICH, POWIATOWYCH I MIEJSKICH
1. biuro organizacyjno-prawne i kadr,
2. wojewódzka komisja planowania,
3. wydział finansowy,
4. kuratorium okręgu szkolnego,
5. wydział spraw wewnętrznych,
6. wydział rolnictwa, leśnictwa i skupu,
7. wydział gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,
8. wydział gospodarki przestrzennej, geologii i ochrony środowiska,
9. wydział zdrowia i opieki społecznej,
10. wydział handlu, przemysłu i usług,
11. wydział komunikacji,
12. wydział kultury i sztuki,
13. wydział zatrudnienia i spraw socjalnych,
14. wydział do spraw wyznań,
15. wydział budżetowo-gospodarczy,
16. wydział kultury fizycznej i turystyki,
17. komisja cen,
18. wojewódzka komenda straży pożarnych,
a ponadto w urzędach miejskich w miastach wyłączonych z województw
19. wydział spraw lokalowych.
II. Wydziały urzędów powiatowych
1. biuro ogólno-organizacyjne,
2. powiatowa komisja planowania,
3. wydział finansowy,
4. wydział oświaty i wychowania, kultury, kultury fizycznej i turystyki,
5. wydział spraw wewnętrznych,
6. wydział rolnictwa, leśnictwa i skupu,
7. wydział gospodarki komunalnej, przestrzennej, ochrony środowiska i komunikacji,
8. wydział handlu, przemysłu i usług,
9. wydział zdrowia i opieki społecznej,
10. wydział zatrudnienia i spraw socjalnych,
11. powiatowa komenda straży pożarnych,
a ponadto
w urzędach miejskich w miastach stanowiących powiaty, liczących powyżej 100 tys. mieszkańców - wydział spraw lokalowych,
w urzędach miejskich w miastach stanowiących powiaty nie podzielonych na dzielnice oraz w urzędach dzielnicowych - urząd stanu cywilnego.
III. Referaty urzędów miejskich w miastach nie stanowiących powiatów:
1. referat ogólno-administracyjny,
2. referat finansowy,
3. referat oświaty, kultury i spraw socjalnych,
4. referat spraw wewnętrznych,
5. referat gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,
6. referat handlu, przemysłu i usług,
7. urząd stanu cywilnego.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »