§ 11. - Zasady organizacji urzędów terenowych organów administracji państwowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1979.14.92

Akt utracił moc
Wersja od: 23 stycznia 1984 r.
§  11.
1.
Do wydziałów i referatów należy wykonywanie czynności w sprawach objętych właściwością terenowych organów administracji państwowej w zakresie ustalonym przez te organy.
2.
Zakres czynności wydziałów i referatów określają właściwe terenowe organy administracji państwowej na podstawie wytycznych terenowego organu administracji państwowej stopnia wojewódzkiego; w odniesieniu do wydziałów wchodzących w skład urzędu wojewódzkiego zakres ten ustala wojewoda na podstawie wytycznych Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska, wydanych w porozumieniu z właściwymi ministrami.
2a. 4
Minister Administracji i Gospodarki Przestrzennej w porozumieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych wyda wytyczne w sprawie zadań i organizacji miejskiej służby porządkowej oraz ustali wzór umundurowania pracowników miejskiej służby porządkowej.
3.
Zakres czynności i strukturę organizacyjną biur rad narodowych i sekretariatów wojewódzkich komitetów obrony oraz zakres czynności pracowników wyznaczonych przez terenowy organ administracji państwowej do obsługi rady narodowej i komitetu kontroli społecznej określają odrębne przepisy.
4.
Dyrektor (kierownik) wydziału dokonuje szczegółowego podziału czynności między pracowników, kierując się zasadą sprawności działania. Zakres czynności pracowników w urzędzie miejskim oraz w urzędzie gminy (miasta i gminy) ustala naczelnik na wniosek kierownika referatu lub sekretarza urzędu.
4 § 11 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 30 grudnia 1983 r. (Dz.U.84.2.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 stycznia 1984 r.