§ 6. - [Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej] - Zasady organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1798 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 5 września 2023 r.
§ 6. [Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej]
1.
W przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:1)
zajęć rozwijających uzdolnienia;2)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;3)
zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;4)
porad i konsultacji.2.
W szkole, z wyjątkiem szkoły dla dorosłych, branżowej szkoły II stopnia prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej i szkoły policealnej prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej, pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:1)
klas terapeutycznych;2)
zajęć rozwijających uzdolnienia;3)
zajęć rozwijających umiejętności uczenia się;4)
zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;5)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;6)
zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych;7)
zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;8)
porad i konsultacji;9)
warsztatów.3.
W placówce pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, a także w formie:1)
zajęć rozwijających uzdolnienia;2)
zajęć rozwijających umiejętności uczenia się;3)
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;4)
zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych;5)
porad i konsultacji;6)
warsztatów.4.
W szkole dla dorosłych, branżowej szkole II stopnia prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej i szkole policealnej prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej pomoc psychologiczno - pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy ze słuchaczem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:1)
zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;2)
porad i konsultacji;3)
warsztatów i szkoleń.5.
W przedszkolu, szkole i placówce pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.6.
Dyrektor przedszkola, szkoły lub placówki organizuje wspomaganie przedszkola, szkoły i placówki w zakresie realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegające na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (144)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (144)
- Czy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym może być utworzone stanowisko pedagoga specjalnego, który będzie wykonywać zadania z zakresu terapii specjalistycznej?
- Jakie kwalifikacje powinna posiadać nauczycielka, aby mogła być zatrudniona na stanowisku pedagoga specjalnego?
- Czy w szkole niepublicznej - policealnej można zatrudnić doradcę zawodowego?