§ 24. - [Zadania pedagoga i psychologa] - Zasady organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1798 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 5 września 2023 r.
§ 24. [Zadania pedagoga i psychologa]
Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:1)
prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;2)
diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;3)
udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;4)
podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;5)
minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;6)
inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;7)
pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;8)
wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:a)
rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,b)
udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (39)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (39)
- Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba, aby mogła być zatrudniona na stanowisku psychologa w przedszkolu?
- Czy kwestie dotyczące prowadzenia postępowania wyjaśniającego w sytuacjach, gdy uczeń jest sprawcą może regulować statut szkoły?
- Na jakiej podstawie prawnej ZI występuje do przedszkola, szkoły o informację o dziecku, w przypadku prowadzenia procedury przemocy w rodzinie dziecka?