§ 2. - Zasady, jakim powinien odpowiadać statut uczelni państwowej nie spełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o szkolnictwie wyższym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1991.57.243

Akt utracił moc
Wersja od: 28 czerwca 1991 r.
§  2.
1.
Statut uczelni państwowej powinien zawierać:
1)
podstawę prawną utworzenia uczelni, określenie jej siedziby oraz organu nadzorującego,
2)
określenie podstawowych zadań,
3)
określenie form prowadzonych studiów,
4)
uregulowania dotyczące organizacji uczelni,
5)
określenie organów kolegialnych i jednoosobowych uczelni oraz ich kompetencji i zasad działania,
6)
określenie zasad i trybu wyborów organów jednoosobowych i organów kolegialnych uczelni oraz na inne wybieralne stanowiska i do ciał kolegialnych,
7)
uregulowania dotyczące pracowników uczelni,
8)
uregulowania dotyczące spraw studenckich,
9)
określenie zasad administrowania uczelnią oraz prowadzenia działalności finansowej.
2.
Szczegółowy wykaz spraw, które zgodnie z ustawą o szkolnictwie wyższym powinien regulować statut, zawiera załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3.
Szczegółowy wykaz spraw, które zgodnie z ustawą o szkolnictwie wyższym mogą być uregulowane w statucie, zawiera załącznik nr 2 do rozporządzenia.