§ 1. - Zasady i warunki prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki artystyczne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.86.961

Akt utracił moc
Wersja od: 22 października 1999 r.
§  1.
1.
Innowacją pedagogiczną, zwaną dalej "innowacją", w publicznych szkołach i placówkach artystycznych, zwanych dalej "szkołami", są zmodyfikowane rozwiązania organizacyjne bądź metodyczne mające na celu poprawę skuteczności działania szkoły.
2.
Eksperymentem pedagogicznym, zwanym dalej "eksperymentem", są działania służące podniesieniu skuteczności działania szkoły, w ramach których tworzy się nowe warunki, organizację zajęć, sposób albo treść nauczania, wychowania lub opieki, a efekty tych działań są poddane procedurze weryfikacyjnej, zgodnej z metodologią nauk pedagogicznych.
3.
Innowacje i eksperymenty nie mogą prowadzić do zmiany typu szkoły, a ponadto nie mogą naruszać:
1)
ramowych planów nauczania, w zakresie określonego przez te plany minimalnego wymiaru godzin zajęć edukacyjnych,
2)
zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, w zakresie, który ograniczałby uprawnienia ucznia do uzyskania świadectwa lub dyplomu.