§ 1. - Zasady i tryb przyznawania odszkodowania przysługującego w razie utraty życia lub poniesienia uszczerbku na zdrowiu w czasie udzielania lub w związku z udzielaniem pomocy pracownikom operacyjnym zatrudnionym w jednostkach organizacyjnych kontroli skarbowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.105.661

Akt utracił moc
Wersja od: 14 sierpnia 1998 r.
§  1.
1.
Odszkodowanie określone w rozporządzeniu przysługuje, jeżeli wskutek zdarzenia w czasie udzielania lub w związku z udzielaniem pomocy pracownikom operacyjnym zatrudnionym w jednostkach organizacyjnych kontroli skarbowej, w wykonywaniu zadań, o których mowa w art. 36 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. Nr 100, poz. 442, z 1992 r. Nr 21, poz. 85, z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 152, poz. 720 oraz z 1997 r. Nr 18, poz. 105, Nr 71, poz. 449, Nr 121, poz. 770 i Nr 137, poz. 926), zwanego dalej "wypadkiem", nastąpiły utrata życia albo uszczerbek na zdrowiu.
2.
Odszkodowanie przyznaje się osobie, która wskutek wypadku poniosła uszczerbek na zdrowiu, zwanej dalej "osobą poszkodowaną".
3.
Jeżeli wskutek wypadku osoba poszkodowana zmarła, odszkodowanie przyznaje się członkom rodziny.
4.
Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli śmierć lub uszczerbek na zdrowiu osoby poszkodowanej nastąpiły z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa tej osoby.