§ 7. - Zasady i tryb likwidacji spółek wodnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1964.12.71

Akt utracił moc
Wersja od: 25 marca 1964 r.
§  7.
Do obowiązków likwidatorów spółki wodnej należy:
1)
zgłoszenie powiatowemu organowi administracji wodnej wniosku o dokonanie wzmianki w księdze wodnej o otwarciu likwidacji spółki wodnej;
2)
wystąpienie do wojewódzkiego organu administracji wodnej o zamieszczenie w dzienniku urzędowym wojewódzkiej rady narodowej ogłoszenia o przejściu spółki wodnej w stan likwidacji z jednoczesnym wezwaniem wierzycieli do zgłoszenia wierzytelności w terminie 6 miesięcy od daty ogłoszenia; niezależnie od ogłoszenia w dzienniku urzędowym wojewódzkiej rady narodowej likwidatorzy zamieszczają ogłoszenie o likwidacji w sposób przyjęty zwyczajowo w danej miejscowości;
3)
zawiadomienie banku finansującego spółkę oraz organu finansowego prezydium właściwej rady narodowej o przejściu spółki wodnej w stan likwidacji;
4)
sporządzenie zestawienia rachunkowego (bilansu otwarcia) na dzień otwarcia likwidacji w terminie 2 miesięcy od daty uprawomocnienia się uchwały walnego zgromadzenia lub decyzji ostatecznej o rozwiązaniu spółki;
5)
dokonanie następujących czynności zgodnie z opracowanym uprzednio planem likwidacji:
a)
sporządzenie wykazu urządzeń spółki i innych składników majątkowych spółki oraz wniosków dotyczących ich przekazania,
b)
sporządzenie imiennej listy wierzycieli i dłużników spółki z podaniem wysokości wierzytelności i należności,
c)
określenie kosztów działalności spółki w czasie likwidacji oraz kosztów likwidacji,
d)
ściągnięcie wierzytelności spółki,
e)
sporządzenie ostatecznych rachunków oraz sprawozdania z likwidacji,
f)
przekazanie składników majątkowych spółki określonych w § 3,
g)
zgłoszenie powiatowemu organowi administracji wodnej wniosku o wykreślenie spółki z księgi wodnej,
h)
przekazanie właściwemu powiatowemu organowi administracji wodnej ksiąg i dokumentów zlikwidowanej spółki.