§ 13. - Zasady i tryb badania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz rodzaj i sposób sporządzania oraz prowadzenia dokumentacji związanej z tymi wypadkami.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1966.46.281

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 1968 r.
§  13.
Kierownik zakładu pracy na podstawie wyników przeprowadzanych badań obowiązany jest:
1)
omówić każdy wypadek z kierownikami wydziałów (oddziałów) zakładu pracy, zwracając uwagę w szczególności na to, czy wypadki nie powtarzają się na tych samych stanowiskach lub przy tych samych typach maszyn i urządzeń technicznych,
2)
zarządzić zastosowanie właściwych środków zapobiegawczych oraz środków mających na celu poprawę warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
3)
określić osoby odpowiedzialne za wykonanie wydanych zarządzeń,
4)
zawiadomić radę zakładową oraz zakładowego społecznego inspektora pracy o wydanych zarządzeniach,
5)
zastosować właściwe środki wobec pracowników winnych spowodowania wypadku.