§ 17. - Zasady ewidencji materiałów bibliotecznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.93.1077

Akt utracił moc
Wersja od: 4 sierpnia 2001 r.
§  17.
1.
Podstawę ewidencji ubytków, o której mowa w § 16, stanowią dowody ubytków, zaakceptowane przez kierownika biblioteki.
2.
Dowodami ubytków są:
1)
protokół ubytków dla materiałów niezwróconych przez czytelników, za które biblioteka otrzymała ekwiwalent lub zapłatę, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia,
2)
protokół komisji w sprawie ubytków dla materiałów:
a)
niezwróconych przez czytelników, za które biblioteka nie otrzymała ekwiwalentu,
b)
wycofanych ze zbiorów w wyniku selekcji lub nieodnalezionych w trakcie spisu, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia.
3.
Sumaryczną ewidencję ubytków prowadzi się w rejestrze ubytków, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.
4.
Ewidencję ubytków, o której mowa w § 16, prowadzi się oddzielnie dla każdej grupy zbiorów objętych odrębną księgą inwentarzową.
5.
Do rejestru ubytków stosuje się odpowiednio przepisy § 10.