Art. 10b. - [Treść zgłoszenia elektronicznego. Sposób przesyłania zgłoszeń oraz rodzaje podpisu elektronicznego] - Zasady ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.375 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 marca 2024 r.
Art.  10b.  [Treść zgłoszenia elektronicznego. Sposób przesyłania zgłoszeń oraz rodzaje podpisu elektronicznego]
1. 
Zgłoszenie składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinno zawierać:
1)
dane w ustalonym formacie elektronicznym, zawarte we wzorze zgłoszenia określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 5 ust. 5;
2)
jeden podpis elektroniczny.
2. 
Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw informatyzacji, określi, w drodze rozporządzenia:
1)
(uchylony);
2)
sposób przesyłania zgłoszeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
3)
rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone poszczególne typy zgłoszeń.
3. 
Wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 2, minister właściwy do spraw finansów publicznych uwzględni konieczność zapewnienia bezpieczeństwa, wiarygodności i niezaprzeczalności danych zawartych w zgłoszeniach oraz ich ochrony przed nieuprawnionym dostępem.