§ 5. - Zasady administracji i gospodarki szkół wyższych oraz zakres i sposób wykonywania nadzoru i kontroli nad działalnością administracyjną i gospodarczą szkół wyższych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1960.49.293

Akt utracił moc
Wersja od: 15 listopada 1960 r.
§  5.
1.
Rektor określa w regulaminie organizacyjnym szczegółową strukturę administracji szkoły wyższej i zakres działania poszczególnych jej jednostek organizacyjnych oraz podstawowych stanowisk pracy, jak dyrektora administracyjnego, kwestora i innych.
2.
W szkole wyższej mogą być tworzone w trybie określonym w ust. 1, w ramach przydzielonych szkole wyższej środków, następujące jednostki administracyjne:

- nauki,

- nauczania (dydaktyki),

- wydawnictw,

- planowania,

- spraw osobowych,

- socjalne,

- spraw bytowych studentów (spraw studenckich),

- domów studenckich,

- kwestura (finansowo-księgowa),

- ewidencji środków trwałych (inwentaryzacji),

- zespołu rewidentów (rewidenta),

- spraw aparatury naukowej,

- spraw administracyjnych bibliotek,

- technika (kapitalnych remontów),

- inwestycji (tylko w szkołach wyższych, które nie są objęte działaniem terenowych zarządów inwestycji),

- zaopatrzenia,

- transportu,

- gospodarcza (administracji nieruchomości),

- sekretariat (szkoły, studium i inne),

- dziekanat.

3.
Powoływanie w szkole wyższej wymienionych w ust. 2 jednostek powinno być uzależnione od rzeczywistych potrzeb i warunków pracy szkoły wyższej. Należy łączyć zbliżone zakresy działania i tworzyć jak najmniejszą liczbę odrębnych jednostek administracyjnych.