Art. 19. - [Zadania wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego; gminny zespół zarządzania kryzysowego] - Zarządzanie kryzysowe.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.122 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 16 stycznia 2023 r.
Art. 19. [Zadania wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego; gminny zespół zarządzania kryzysowego]
1.
Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta.2.
Do zadań wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego należy:1)
kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;2)
realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a)
realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,b)
opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego;3)
zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego;4)
wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin i gmin o statusie miasta;5)
zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;5a)
współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;6)
organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.3.
Zadania, o których mowa w ust. 2, wójt, burmistrz, prezydent miasta wykonuje przy pomocy komórki organizacyjnej urzędu gminy (miasta) właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego.4.
Organem pomocniczym wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego jest gminny zespół zarządzania kryzysowego powoływany przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, który określa jego skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy, zwany dalej "zespołem gminnym".5.
Zespół gminny wykonuje na obszarze gminy zadania przewidziane dla zespołu wojewódzkiego.6.
W skład zespołu gminnego, którego pracami kieruje wójt, burmistrz, prezydent miasta, wchodzą osoby powołane spośród:1)
osób zatrudnionych w urzędzie gminy, gminnych jednostkach organizacyjnych lub jednostkach pomocniczych;2)
pracowników zespolonych służb, inspekcji i straży, skierowanych przez przełożonych do wykonywania zadań w tym zespole na wniosek wójta, burmistrza, prezydenta miasta;3)
przedstawicieli społecznych organizacji ratowniczych.7.
W skład zespołu gminnego mogą wchodzić inne osoby zaproszone przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (15)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (15)
- Czy można wydać środki przeznaczone na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego na zabezpieczanie budynku grożącego zawaleniem?
- Czy ze środków pochodzących z rezerwy celowej na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego można zakupić agregaty prądotwórcze?
- Czy w związku z realizacją zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym gromadzenie i udostępnianie danych pomiędzy jednostkami zobligowanymi do współpracy w gminie podlega zasadom ochrony danych osobowych wynikającym z RODO?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (9)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (5)
- II SAB/Op 20/21 - Postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu
- I SA/Sz 673/19 - Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie
- II SA/Go 176/15, Obligatoryjny charalter rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe. Przeznaczenie środków na dodatki mieszkaniowe i szkolenia pracowników jako zadania w ramach zarządzania kryzysowego. - Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim