§ 2. - Zapewnienie Państwowej Komisji Wyborczej wykonywania zadań związanych z nadzorem nad prowadzeniem rejestru wyborców i sporządzaniem spisów wyborców.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.74.672

Akt utracił moc
Wersja od: 26 kwietnia 2004 r.
§  2.
1.
Organ ewidencji ludności na żądanie pracownika Krajowego Biura Wyborczego posiadającego pisemne upoważnienie wydane przez Kierownika Krajowego Biura Wyborczego lub właściwego dyrektora delegatury jest obowiązany udostępnić:
1)
karty osobowe mieszkańców i karty dodatkowe rejestru wyborców oraz spisy wyborców;
2)
dokumenty i dane ewidencji ludności, w tym będące w posiadaniu organów ewidencji ludności, odpisy skrócone akt stanu cywilnego, które stanowią podstawę wpisania lub skreślenia osób z rejestru wyborców i spisów wyborców;
3)
decyzje dotyczące wpisania wyborców na własny wniosek do rejestru wyborców i spisu wyborców oraz zawiadomień skierowanych w tej sprawie do właściwych urzędów gmin i zawiadomień otrzymanych z innych urzędów gmin;
4)
dokumenty dotyczące reklamacji wniesionych na nieprawidłowości w rejestrze wyborców i w spisach wyborców;
5)
zawiadomienia sądów o pozbawieniu osób praw wyborczych oraz o ustaniu przyczyn stanowiących podstawę pozbawienia praw wyborczych;
6)
inne dokumenty pozwalające ocenić poprawność i rzetelność prowadzonego rejestru wyborców i sporządzanych spisów wyborców.
2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, są udostępniane do wglądu w obecności właściwego pracownika odpowiedzialnego w urzędzie gminy za prowadzenie rejestru wyborców i sporządzenie spisów wyborców oraz prowadzenie spraw ewidencji ludności.
3.
Na żądanie osób, o których mowa w ust. 1, organ ewidencji ludności jest obowiązany dokonać odpowiednich wydruków kontrolnych dotyczących osób objętych ewidencją ludności oraz wpisanych do rejestru wyborców, jeżeli ewidencja ludności i rejestr wyborców są prowadzone w systemie informatycznym.