Art. 65. - [Środki stosowane w przypadku niespełnienia wymagań dostępności przez usługę lub niewykonania nałożonych obowiązków] - Zapewnianie spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.731

Akt oczekujący
Wersja od: 15 maja 2024 r.
Art.  65.  [Środki stosowane w przypadku niespełnienia wymagań dostępności przez usługę lub niewykonania nałożonych obowiązków]
1. 
W przypadku gdy w wyniku kontroli Prezes Zarządu PFRON lub właściwy organ nadzoru rynku ustalą, że usługa nie spełnia wymagań dostępności lub nie zostały wykonane obowiązki, o których mowa w art. 32 i art. 33, w drodze decyzji:
1)
nakazują zapewnienie spełniania przez usługę wymagań dostępności lub wykonanie obowiązków przez usługodawcę;
2)
zakazują oferowania lub świadczenia usługi;
3)
nakazują powiadomienie konsumentów o zakresie niespełniania przez usługę wymagań dostępności lub o stwarzaniu przez usługę zagrożenia dla zdrowia lub bezpieczeństwa konsumentów, określając termin i sposób tego powiadomienia.
2. 
Środki, o których mowa w ust. 1, stosuje się, biorąc pod uwagę niespełnione wymagania dostępności lub niewykonane obowiązki.
3. 
W decyzji, o której mowa w ust. 1, Prezes Zarządu PFRON lub właściwy organ nadzoru rynku określają termin i sposób poinformowania przez usługodawcę o wykonaniu tej decyzji.
4. 
Jeżeli wymaga tego interes konsumenta, Prezes Zarządu PFRON lub właściwy organ nadzoru rynku nadają decyzji, o której mowa w ust. 1, rygor natychmiastowej wykonalności.
5. 
W celu stwierdzenia, czy decyzja, o której mowa w ust. 1, została wykonana, Prezes Zarządu PFRON lub właściwy organ nadzoru rynku mogą przeprowadzić kontrolę.