Art. 62. - [Wezwanie do podjęcia działań naprawczych; zakaz oferowania lub świadczenia usługi; informowanie konsumentów] - Zapewnianie spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.731

Akt oczekujący
Wersja od: 15 maja 2024 r.
Art.  62.  [Wezwanie do podjęcia działań naprawczych; zakaz oferowania lub świadczenia usługi; informowanie konsumentów]
1. 
W przypadku gdy w wyniku kontroli Prezes Zarządu PFRON lub właściwy organ nadzoru rynku ustalą, że usługa nie spełnia wymagań dostępności, z uwzględnieniem art. 21 ust. 1, lub nie zostały wykonane obowiązki, o których mowa w art. 32 i art. 33:
1)
wzywają usługodawcę do podjęcia działań naprawczych niezbędnych do zapewnienia zgodności usługi z wymaganiami dostępności lub wykonania obowiązków albo do zaprzestania oferowania lub świadczenia usługi oraz przedstawienia, w wyznaczonym terminie nie dłuższym niż 120 dni od dnia otrzymania wezwania, dowodów potwierdzających dokonanie tych czynności;
2)
mogą, w drodze decyzji, zakazać oferowania lub świadczenia usługi na okres nie dłuższy niż 180 dni.
2. 
W przypadku gdy w wyniku kontroli Prezes Zarządu PFRON lub właściwy organ nadzoru rynku ustalą, że usługa, o której mowa w ust. 1, stwarza zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa konsumentów, wzywają usługodawcę do powiadomienia konsumentów o tym fakcie, określając sposób tego powiadomienia, oraz wyznaczają termin na przedstawienie dowodów potwierdzających dokonanie tego powiadomienia.