Art. 30. - [Obowiązki dystrybutora] - Zapewnianie spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.731

Akt oczekujący
Wersja od: 15 maja 2024 r.
Art.  30.  [Obowiązki dystrybutora]

Dystrybutor ma obowiązek:

1)
przed udostępnieniem na rynku produktu, sprawdzić, czy producent i importer wykonali obowiązki określone odpowiednio w art. 26 oraz w art. 29 pkt 2, 4 i 5;
2)
sprawdzić, czy na produkcie umieszczono oznakowanie CE;
3)
zapewnić, żeby warunki przechowywania i transportu produktu nie wpływały negatywnie na jego zgodność z wymaganiami dostępności, w czasie gdy ponosi odpowiedzialność za produkt;
4)
nie udostępniać na rynku produktu, co do którego powziął uzasadnioną wątpliwość, czy produkt spełnia wymagania dostępności, i poinformować o tym producenta, importera i właściwy organ nadzoru rynku, o którym mowa w art. 38 ust. 3;
5)
w przypadku powzięcia uzasadnionej wątpliwości, że udostępniony na rynku produkt nie spełnia wymagań dostępności, niezwłocznie poinformować producenta lub upoważnionego przedstawiciela, lub importera o konieczności podjęcia działań naprawczych niezbędnych do zapewnienia spełniania przez produkt tych wymagań albo wycofać z obrotu ten produkt;
6)
poinformować właściwy organ nadzoru rynku, o którym mowa w art. 38 ust. 3, o niespełnianiu przez produkt wymagań dostępności, podając informacje na temat niespełniania wymagań dostępności oraz o podjętych działaniach naprawczych albo o wycofaniu z obrotu produktu;
7)
na żądanie Prezesa Zarządu PFRON lub właściwego organu nadzoru rynku, o którym mowa w art. 38 ust. 3, w terminie określonym w tym żądaniu, przekazuje informacje i dokumentację konieczne do wykazania spełniania przez produkt wymagań dostępności, w języku polskim, w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej;
8)
współpracować z Prezesem Zarządu PFRON lub właściwym organem nadzoru rynku, o którym mowa w art. 38 ust. 3, w celu usunięcia niezgodności produktu przez niego udostępnionego na rynku z wymaganiami dostępności, w szczególności przez podejmowanie działań mających na celu zapewnienie spełniania przez produkt tych wymagań.