Art. 3. - [Produkty i usługi objęte regulacją] - Zapewnianie spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.731

Akt oczekujący
Wersja od: 15 maja 2024 r.
Art.  3.  [Produkty i usługi objęte regulacją]
1. 
Przepisy ustawy stosuje się do następujących produktów:
1)
konsumenckich systemów sprzętu komputerowego ogólnego przeznaczenia i ich systemów operacyjnych,
2)
terminali:
a)
płatniczych, będących urządzeniami, których głównym przeznaczeniem jest umożliwianie dokonywania płatności z użyciem instrumentów płatniczych w rozumieniu art. 2 pkt 10 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 30 i 731) w fizycznym punkcie sprzedaży,
b)
samoobsługowych przeznaczonych do oferowania lub świadczenia usług objętych ustawą:
bankomatów i wpłatomatów,
automatów biletowych,
urządzeń do odprawy,
interaktywnych terminali przeznaczonych do udzielania informacji, z wyjątkiem terminali instalowanych jako zintegrowane części pojazdów samochodowych, statków powietrznych, statków wodnych i taboru kolejowego,
3)
konsumenckich urządzeń końcowych z interaktywnymi zdolnościami obliczeniowymi wykorzystywanych do oferowania lub świadczenia usług:
a)
telekomunikacyjnych,
b)
dostępu do audiowizualnych usług medialnych,
4)
czytników książek elektronicznych

- zwanych dalej "produktami".

2. 
Przepisy ustawy stosuje się do oferowanych lub świadczonych na rzecz konsumentów usług:
1)
telekomunikacyjnych, z wyjątkiem usług transmisji wykorzystywanych do oferowania lub świadczenia usług komunikacji maszyna - maszyna,
2)
dostępu do audiowizualnych usług medialnych,
3)
towarzyszących usługom autobusowego i autokarowego transportu pasażerskiego, usługom wodnego transportu pasażerskiego oraz usługom lotniczego i kolejowego transportu pasażerskiego w zakresie:
a)
stron internetowych,
b)
usług oferowanych lub świadczonych za pomocą urządzeń mobilnych, w tym aplikacji mobilnych,
c)
biletów elektronicznych i usług elektronicznych systemów sprzedaży biletów,
d)
dostarczania informacji związanych z tymi usługami, w tym informacji o podróży w czasie rzeczywistym, przy czym w odniesieniu do dostarczania tych informacji za pośrednictwem ekranów informacyjnych obowiązek ten dotyczy wyłącznie interaktywnych ekranów znajdujących się na terytorium Unii Europejskiej,
e)
dostarczania informacji za pomocą przeznaczonych do tego interaktywnych terminali samoobsługowych znajdujących się na terytorium Unii Europejskiej, z wyjątkiem terminali instalowanych jako zintegrowane części pojazdów samochodowych, statków powietrznych, statków wodnych i taboru kolejowego,
4)
bankowości detalicznej,
5)
rozpowszechniania książek elektronicznych,
6)
handlu elektronicznego

- zwanych dalej "usługami".

3. 
Wymagania dostępności produktów i usług określone w ustawie są wymaganiami w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 i 1720), w odniesieniu do produktów i usług.